Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για συνολικά τρία Phantom F–4, 2 μη επανδρωμένα, ένα κατασκοπευτικό και CN–235, πέντε ζεύγη τουρκικών F–16 και ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας ATR–72, τα οποία την περασμένη Τρίτη (19/11) χωρίς να έχουν καταθέσει σχέδια πτήσης, προχώρησαν σε συνολικά δώδεκα παραβάσεις στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο.
Μάλιστα, με έξι επικίνδυνους σχηματισμούς προκάλεσαν εμπλοκές με ελληνικά μαχητικά, τα οποία, τελικά, τα αναχαίτισαν, καθώς το επίπεδο ετοιμότητας από την ελληνική πλευρά δεν έχει αλλάξει καθόλου.
Από την αρχή του 2024, έχουν καταγραφεί συνολικά 263 παραβιάσεις, εκ των οποίων οι 204 εντοπίζονται από τις αρχές Αυγούστου, όταν η Ελλάδα άρχισε τις έρευνες για την πόντιση του καλωδίου ηλεκτρικής διασύνδεσης με την Κύπρο και το Ισραήλ.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο των Περιοχικών Συμφωνιών Αεροναυτιλίας Ευρώπης του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας και της παροχής πληροφοριών πτήσεων εντός του FIR Αθηνών είναι αρμοδιότητα της Ελλάδας. Ωστόσο, η Άγκυρα αρνείται να συμμορφωθεί και δεν υποβάλλει σχέδια πτήσης των στρατιωτικών της αεροσκαφών.