Η οδήγηση
υπό την επήρεια αλκοόλ είναι μία από
τις ανοιχτές πληγές εδώ και δεκαετίες στη χώρα μας.
Αποτελεί μία
από τις πιο επικίνδυνες συνήθειες των
σύγχρονων κοινωνιών, όμως συνεχίζει να
μην αντιμετωπίζεται με την δέουσα
προσοχή. Ο λόγος για την οδήγηση υπό την
επήρεια αλκοόλ, μία συνθήκη που προκαλεί
πολλά κοινωνικά προβλήματα και -το
κυριότερο- δεκάδες θανάτους και
τραυματισμούς σε όλο τον κόσμο.
Τα δύο χρόνια
της πανδημίας, ενώ όλοι θα περίμεναν
ότι θα μείωναν το φαινόμενο, έφεραν
αντίθετα αποτελέσματα. Η έρευνα που
έγινε στην Βρετανία επιβεβαίωσε ότι το
lockdown δεν μείωσε αναλογικά και τα
δυστυχήματα στην χώρα, καθώς το ίδιο
διάστημα υπήρξε σημαντική άνοδος στην
κατανάλωση αλκοόλ.
Και αν και η
είδηση έχει στοιχεία μόνο από την
Βρετανία, προφανώς στον ίδιο βαθμό
αφοράς και τις περισσότερες χώρες του
κόσμου.
Τα στοιχεία
που έχουν μελετηθεί αφορούν το 2020, και
περιλαμβάνουν εννέα μήνες αυστηρών
περιορισμών στην Βρετανία, όπου υπήρχαν
ελάχιστες μετακινήσεις με αυτοκίνητο.
Παρ’ όλα τα
ατυχήματα των αυτοκινήτων συνέχιζαν
να υπάρχουν, μόνο που σε αυτό το διάστημα
άρχισαν να σχετίζονται περισσότερο με
την κατανάλωση αλκοόλ.
Τα στατιστικά
του Υπουργείου Μεταφορών της χώρας
δείχνουν ότι ενώ το 2019, ένα στα επτά
δυστυχήματα σχετίζονταν με οδηγό που
είχε καταναλώσει αλκοόλ, το 2020 το ποσοστό
αυτό έγινε ένα στα έξι δυστυχήματα.
Δεν είναι
όμως μόνο τα ποσοστά, αλλά και οι απόλυτοι
αριθμοί. Το 2019, σε δυστυχήματα με
αποκλειστικό υπεύθυνο την μεγάλη
κατανάλωση αλκοόλ είχαν σκοτωθεί 230
άνθρωποι. Το 2020, παρά τους περιορισμούς
στις μετακινήσεις, οι νεκροί έφθασαν
στους 220.
Τα περιστατικά
μέσα στο 2020 του lockdwon ήταν 4.620, ή περίπου
12 την ημέρα, με οδηγούς που είχαν
καταναλώσει αλκοόλ πάνω από το
επιτρεπόμενο. Από αυτά τα 1.070 θεωρήθηκαν
από την αστυνομία ως σοβαρά, κάτι που
σημαίνει 26 δυστυχήματα κάθε εβδομάδα.
Το 2019, προ
πανδημίας, υπήρχαν αντίστοιχα 1.390 σοβαρά
δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονταν
μεθυσμένοι οδηγοί. Αν και λίγο υψηλότερα
τα νούμερα το 2019, δείχνουν ξεκάθαρα ότι
οι οδηγοί, ακόμα και εν μέσω πανδημίας,
δεν άλλαξαν τις συνήθειές τους, και
συνέχισαν να πίνουν και να οδηγούν, ίσως
και περισσότερο από πριν.
Σε κάθε
περίπτωση, το φαινόμενο αυτό αποτελεί
μία μάστιγα για τις σύγχρονες κοινωνίες,
και χρειάζεται συντονισμένη προσπάθεια
από πολλούς φορείς ώστε να αλλάξει αυτή
η συνήθεια. Μέχρι να γίνει κάτι πιο
δραστικό, θα συνεχίσουμε πάντως να
θρηνούμε θύματα μιας σιωπηρής πανδημίας,
για την οποία δεν υπάρχουν ούτε εμβόλια
ούτε θεραπεία. Αλλά απλή προσωπική
ευθύνη.
Πηγή:
newsauto.gr