Την άνοιξη
του 2023, θα είναι έτοιμος ο σταθμός «Αγία
Σοφία» του Μετρό Θεσσαλονίκης, σύμφωνα
με τον σχεδιασμό της Αττικό Μετρό Α.Ε.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες του
GRTimes.gr, ως τις 15 Δεκεμβρίου θα έχει
ολοκληρωθεί, στο βόρειο τμήμα του
σταθμού, η επαναφορά όλων των τμημάτων
του σημαντικού κρηναίου οικοδομήματος
που είχε αποκαλυφθεί κατά την ανασκαφή
και η συναρμολόγησή τους σε ενιαίο
σύνολο (σ.σ. εγκρίθηκε ομόφωνα η σχετική
μελέτη από το ΚΑΣ).
Στον ίδιο
χρόνο συνεχίζονται οι εργασίες που
αφορούν στην ολοκλήρωση της κατασκευής
του σταθμού καθαυτού και, στην ανάδειξη
των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν στο σκάμμα
του σταθμού.
Ανάδοχος και
Αττική Μετρό ΑΕ, προχωρούν το έργο με
ταχείς ρυθμούς γιατί τα χρονικά περιθώρια
είναι πολύ «σφικτά», αφού ως τις αρχές
καλοκαιριού θα πρέπει να έχουν αρχίσει
τα δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών
σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής,
δηλαδή τα driverless τραίνα θα πρέπει να
περνούν από το σταθμό «Αγία Σοφία», τον
πολύπαθο σταθμό «Βενιζέλου» και να
φθάνουν ως το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Σχετικά
λοιπόν με τις εργασίες, σημειώνεται ότι
μετά την τοποθέτηση των κυλιόμενων
κλιμάκων, προχωρά η διαμόρφωση των χώρων
εγκατάστασης των ηλεκτρομηχανολογικών
συστημάτων. Στο επόμενο διάστημα θα
αρχίσει και η τοποθέτηση των επενδύσεων,
οι οποίες θα είναι ειδικές ώστε να
ταιριάζουν με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα
του σταθμού.
Από την άλλη
πλευρά, είναι σε εξέλιξη η μελέτη
διαμόρφωσης της Πλατείας Μακεδονομάχων,
στο κάτω μέρος της οποίας και προς την
Εγνατία Οδό, θα διαμορφωθεί μία
αρχαιολογική πλάζα και, στο άνω, θα
αναπλασθεί η Πλατεία της οποίας η
λειτουργία διαταράχθηκε λόγω της
εργοταξιακής κατάληψης.
Η πλήρης
αποκατάσταση του αρχαιολογικού χώρου
θα μπορέσει να γίνει την άνοιξη, όταν
οι καιρικές συνθήκες θα είναι καταλληλότερες
και θα επιτρέπουν την απομάκρυνση του
υφιστάμενου στέγαστρου στο βόρειο τμήμα
του σταθμού Αγία Σοφία και, την τοποθέτηση
νέου.
Ο σταθμός
«Αγία Σοφία», ένας από τους κεντρικούς
σταθμούς της βασικής γραμμής του Μετρό
Θεσσαλονίκης και από τους σημαντικότερους
από πλευράς αρχαιολογικών ευρημάτων,
φτάνει σε βάθος 32 μέτρων από την επιφάνεια
του δρόμου, βρίσκεται ακριβώς κάτω από
αυτόν και έχει τέσσερα επίπεδα, με τις
αποβάθρες να βρίσκονται στο επίπεδο
-4.