To TikTok έχει πλέον περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο χρήστες σε όλο τον κόσμο. Είναι λοιπόν σαφές ότι εάν ένα προϊόν καταφέρει να γίνει viral σε αυτή την πλατφόρμα, οι πωλήσεις του μπορούν να εκτοξευτούν μέσα σε ένα βράδυ. Αυτό ακριβώς συμβαίνει αυτή την εποχή με την ελληνική φέτα.
Τα «15 λεπτά δημοσιότητας» της φέτας στην πλατφόρμα που έχει γίνει η μανία της Generation Z και θεωρείται το next big thing στα social media, οφείλονται στην Tiiu Piret, μία ιππέα και blogger από τη Φινλανδία που «ανέβασε» μία συνταγή για ζυμαρικά με φέτα και ντοματίνια στο blog της, τον Φεβρουάριο του 2018.
Η επίσης Φιλανδή blogger Jenni Hayrinen απλοποίησε τη συνταγή ένα χρόνο αργότερα και δημιούργησε αυτό που έγινε viral στη χώρα της ως «uunifetapasta» (δηλαδή ζυμαρικά με φέτα στο φούρνο). Το αποτέλεσμα ήταν, όπως έλεγε η ίδια η Hayrinen, τα σούπερ μάρκετ της Φινλανδίας να ξεμείνουν από φέτα.
Και μετά, το περίφημο φαινόμενο του «baked feta pasta» εξαπλώθηκε στις ΗΠΑ, όταν η blogger MacKenzie Smith του «Grilled Cheese Social» ανέβασε στο λογαριασμό της στο TikTok ένα βίντεο με τη δική της εκδοχή της συνταγής στα τέλη του Ιανουαρίου. Το βίντεο έγινε viral, συγκεντρώνοντας περίπου 3 εκατομμύρια views, με το hashtag #fetapasta να μετρά περισσότερα από 600 εκατ. views.
Όπως φαίνεται, αυτή η απλή συνταγή που έχει ως αποτέλεσμα ένα πιάτο που μοιάζει γκουρμέ, ήταν ό,τι ακριβώς έψαχνε ο κόσμος τώρα που τα lockdown οδηγούν πολλούς να πειραματίζονται στην κουζίνα. Η λογική είναι απλή: Ένα κομμάτι φέτα, λίγο ελαιόλαδο και μερικά ντοματίνια ψήνονται στο φούρνο μέχρι να μαλακώσουν και στη συνέχεια ανακατεύονται με βρασμένα ζυμαρικά και φρέσκο βασιλικό.
Συνεπώς, η συνταγή του feta pasta δεν άργησε να περάσει από τα social media στα mainstream media. Η περίφημη εταιρεία lifestyle της Gwyneth Paltrow, Goop, ανέβασε τη δική της εκδοχή στο λογαριασμό της στο Instagram και το People.com έδωσε τις δικές του συμβουλές για το ιδανικό αποτέλεσμα.
Όπως λένε όσοι τη δοκίμασαν, η συνταγή «δουλεύει» μόνο με την αυθεντική ελληνική φέτα, αφού η σύνθεση των τυριών τύπου φέτας που κυκλοφορούν σε πολλές ξένες αγορές δεν δημιουργεί τη σωστή κρεμώδη υφή στο πιάτο.
Το αποτέλεσμα ήταν ότι η φέτα έγινε ξαφνικά περιζήτητη στην αμερικανική αγορά. Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ The Fresh Market Inc., που λειτουργεί 150 καταστήματα, διαπίστωσε αύξηση 45% στις πωλήσεις φέτας αφότου η συνταγή «απογειώθηκε» στο TikTok τον περασμένο μήνα, με αποτέλεσμα να «ξεπουλήσει» τα αποθέματά της, σύμφωνα με τη Wall Street Journal.
Η φέτα είναι Νο1 trending αναζήτηση στο Instacart, τη δημοφιλή εφαρμογή που προσφέρει παραδόσεις από σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ, όπως έλεγε πρόσφατα στέλεχος της εταιρείας στο Refinery29.
Και τα social media είναι γεμάτα με posts Αμερικανών καταναλωτών που διαμαρτύρονται γιατί δεν μπορούν πια να βρουν φέτα στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς τους.