Τα πρωτόκολλα δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και προβλέπουν και μια βασική αλλαγή σε σχέση με την περσινή χρονιά αφορά τη δυνατότητα να σερβίρονται και μόνοι τους οι πελάτες από τον μπουφέ του καταλύματος που θα διαμένουν.
Ειδικότερα για τα εστιατόρια που διαθέτουν μπουφέ απαιτούνται τα εξής:
-Παροχή απολυμαντικού μέσου χεριών στην είσοδο του μπουφέ και έλεγχος από το προσωπικό ότι χρησιμοποιείται από τους πελάτες.
-Τήρηση απαιτούμενων αποστάσεων κατά το σερβίρισμα των πελατών στον μπουφέ.
-Υποχρεωτική τοποθέτηση διαχωριστικού προστατευτικού (sneeze guards) – εναλλακτικά δίνεται η δυνατότητα το σερβίρισμα να πραγματοποιείται από τον πελάτη με την παροχή από το προσωπικό γαντιών μιας χρήσης, τα οποία θα απορρίπτονται σε κάδο απορριμμάτων, ο οποίος θα βρίσκεται μετά το τέλος του μπουφέ.
Επίσης απαιτείται η απολύμανση των χεριών με αντισηπτικό που θα παρέχεται από το κατάλυμα πριν και μετά τη χρήση των γαντιών.
-Συνιστάται η παράθεση των προιόντων σε ατομικά σκεύη στον μπουφέ, όπου δεν είναι δυνατό το σερβίρισμα από το προσωπικό.
Παράλληλα, θεσπίζεται Σήμα Πιστοποίησης με τον τίτλο “Health First”, το οποίο είναι υποχρεωτικό για τις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων και αναρτάται σε εμφανές σημείο του κοινόχρηστου χώρου υποδοχής του καταλύματος αποδεικνύοντας ότι η επιχείρηση τηρεί τα πρωτόκολλα υγειονομικού περιεχομένου.
Επίσης στα πρωτόκολλα ορίζεται πως τα τουριστικά καταλύματα μπορούν να διαθέτουν προαιρετικά δωμάτια καραντίνας που θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ως χώρος απομόνωσης επιβεβαιωμένων περιστατικών κορονοϊού και η κατάστασή τους δεν απαιτεί νοσοκομειακή περίθαλψη.
Πώς θα λειτουργούν τα τουριστικά λεωφορεία
Για τα τουριστικά γραφεία και Τουριστικές Επιχειρήσεις Οδικών Μεταφορών (ΤΕΟΜ) που εκμεταλλεύονται τουριστικά λεωφορεία κλειστού ή/και ανοικτού τύπου, λειτουργούν βάσει του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού επιβατών.
Επίσης προβλέπεται η ενημέρωση του προσωπικού για τη διαδικασία διαχείρισης ύποπτου κρούσματος – όταν ένας ταξιδιώτης στο λεωφορείο εμφανίζει σημεία και συμπτώματα κορονοϊού -, για την παροχή βοήθειας και για σωστή επιλογή και χρήση των μέσων ατομικής προστασίας.
Προβλέπεται ότι στην είσοδο των τουριστικών λεωφορείων πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά, ενώ συνιστάται η τοποθέτηση ειδικού διαφανούς διαχωριστικού πετάσματος μεταξύ του οδηγού και των επιβατών (plexiglass ή άλλο ομοιογενές υλικό επαρκούς πάχους και ανθεκτικότητας) και η πόρτα του οδηγού να παραμένει κλειστή.
Για τα ειδικά τουριστικά λεωφορεία ανοικτού τύπου, προηγείται αυστηρά η αποβίβαση και στη συνέχεια ακολουθεί η επιβίβαση. Συνιστάται ο συνεχής φυσικός αερισμός των τουριστικών λεωφορείων. Στην περίπτωση οχημάτων με μη ανοιγόμενα παράθυρα όπου χρησιμοποιείται κλιματισμός, πρέπει να απενεργοποιείται η επανακυκλοφορία του αέρα.
Ορίζεται σχολαστική και πλήρης απολύμανση μετά από κάθε μεταφορά ή μετά το τέλος της βάρδιας και συνιστάται μετά το πέρας κάθε δρομολογίου, ο καθαρισμός με αντισηπτικό των επιφανειών και των σημείων συχνής επαφής εντός των οχημάτων (π.χ. Χειρολισθήρες).
Απολύμανση και καθαρισμός στα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα
Αναφορικά με τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων απαιτείται πλην των οριζόμενων από τη νομοθεσία μέτρων καθαρισμός και απολύμανση των οχημάτων μεταξύ των χρήσεων από διαφορετικούς πελάτες.
Στις περιπτώσεις παράβασης των μέτρων προβλέπονται πρόστιμα ύψους 500 έως 5.000 ευρώ ή και αναστολή λειτουργίας της τουριστικής επιχείρησης για χρονικό διάστημα από 15 έως 90 ημέρες. Οι ποινές επιβάλλονται με αιτιολογημένη πράξη της οικείας Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού.
Τα υγειονομικά πρωτόκολλα παρουσιάζουν αναλυτικά τους όρους λειτουργίας για το σύνολο των τουριστικών καταλυμάτων, τις κατασκηνώσεις,τα κέντρα ιαματικού τουρισμού και κάθε είδους τουριστική επιχείρηση.
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook
Newsit.gr