Απάντηση στην ανακοίνωση των προέδρων των φοιτητικών συλλόγων του ΑΠΘ εξέδωσαν οι φοιτητές που ζητούν κατοχύρωση μαθημάτων χωρίς εξετάσεις εξέδωσαν οι «Αγωνιστικές Κινήσεις ΑΕΙ - ΤΕΙ».
«Στάζουν χολή, δίχως να φέρνουν κανένα αντεπιχείρημα και απαξιώνοντας στην ουσία τους χιλιάδες φοιτητές που αγωνιούν και βρίσκονται αυτή τη στιγμή στον αέρα και με προοπτική μιας εξεταστικής σφαγείου», αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους.
Οι φοιτητές τονίζουν πως το εξάμηνο που πέρασε δεν θύμιζε σε τίποτα τα προηγούμενα και πως η «τηλε-εκπαίδευση ήταν μια παρωδία με εντατικοποίηση, ταξικούς αποκλεισμούς και καθηγητική αυθαιρεσία»
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Αίσθηση έχει προκαλέσει και κάνει το γύρο του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης η προβολή της θέσης των Αγωνιστικών Κινήσεων για την αναγνώριση του εξαμήνου και την κατοχύρωση των μαθημάτων.
Φαίνεται ότι έχει ενοχλήσει ιδιαίτερα, αφού όλη η αστική προπαγάνδα έσπευσε να ειρωνευτεί και να χλευάσει. Μάλιστα έχει το θράσος και μιλάει και η ΔΑΠ (φοιτητική παράταξη της ΝΔ), γνωστή για τα κομπρεμί με μεγαλοκαθηγητές, η παράταξη της κυβέρνησης των «αρίστων», που μέσα στην καραντίνα απέδειξαν περίτρανα τον επιστημονισμό τους και τα Σκόιλ Ελικικού τους. Στάζουν χολή, δίχως να φέρνουν κανένα αντεπιχείρημα και απαξιώνοντας στην ουσία τους χιλιάδες φοιτητές που αγωνιούν και βρίσκονται αυτή τη στιγμή στον αέρα και με προοπτική μιας εξεταστικής σφαγείου.
Ανησυχούν στο ενδεχόμενο μαζικής κίνησης κόσμου που αμφισβητεί τη φαιδρή κανονικότητα και την παθητική αποδοχή της που θέλουν να επιβάλουν.
Για να αντιστρέψουμε τη ρήση∙ όταν ο αντίπαλος σε χλευάζει και σε πολεμά, μάλλον κάτι κάνεις καλά.
Ναι λοιπόν. Θεωρούμε ότι είναι ΔΙΚΑΙΟ να περαστούν τα μαθήματα του εξαμήνου.
Δε μιλάμε γενικά και αόριστα ενάντια στις εξεταστικές. Γίνεται αντιληπτό ότι δεν είναι μια συνηθισμένη εξεταστική, δε διανύσαμε ένα συνηθισμένο εξάμηνο. Το εαρινό εξάμηνο του 2020 δεν προσομοιάζει σε τίποτα, ούτε στο ελάχιστο αυτά των περασμένων δεκαετιών.
Χτύπησε την ανθρωπότητα πανδημία, περάσαμε 2,5 μήνες με άγχος, φόβο, ανασφάλεια σε εγκλεισμό. Τα μαθήματα δε διδάχτηκαν και η τηλε-εκπαίδευση ήταν μια παρωδία με εντατικοποίηση, ταξικούς αποκλεισμούς και καθηγητική αυθαιρεσία. Τα συγγράμματα σε πολλούς δεν έχουν, ακόμα και τώρα, παραδοθεί. Οι εστιακοί διώχθηκαν από τα σπίτια τους. Το σύστημα βρήκε την ευκαιρία να οξύνει την επίθεση στους εργαζόμενους, έτσι πολλοί φοιτητές και οι γονείς τους απολύθηκαν ή τους μειώσαν το μισθό. Τα οικονομικά βάρη πολλαπλασιάστηκαν.
Για όλα αυτά ευθύνονται οι φοιτητές; Είναι παράλογο να απαιτούν να μη φορτωθούν τις συνέπειες και να έχουν διευκολύνσεις προς τη συνέχιση των σπουδών τους και την απόκτηση του πτυχίου; Μήπως το ίδιο δε συμβαίνει με την προαγωγή των μαθητών στο γυμνάσιο και το λύκειο;
Αντ αυτού το σύστημα, το υπουργείο και οι διοικήσεις οδηγούν τους φοιτητές σε εξεταστικές σφαγεία και προωθούν τις ηλεκτρονικές εξετάσεις πρώτη φορά σε μαζική κλίμακα. Η μεγάλη πλειοψηφία των φοιτητών και ιδιαίτερα αυτοί που προέρχονται από τα πιο φτωχά και λαϊκά στρώματα θα αποκλειστούν από αυτές τις εξετάσεις εξ αρχής είτε στη συνέχεια, αφού θα πραγματοποιηθούν με τους χειρότερους όρους. Με την κατάπτυστη δήλωση ατομικής ευθύνης επιχειρείται να φορτώσουν τον αποκλεισμό αυτό στους ίδιους τους φοιτητές.
Τα διάφορα παπαγαλάκια του συστήματος προσπαθούν να διαιωνίσουν το κλίμα αδράνειας, υποταγής και ανημπόριας στον κόσμο, όμως η πλατιά μερίδα των φοιτητών διαισθάνεται σε τι εξεταστική καλείται να συμμετάσχει και γι αυτό αγωνιά και ανησυχεί. Το αίτημά μας κερδίζει συνεχώς έδαφος στους φοιτητές γιατί είναι το μόνο που μπορεί να δώσει πραγματική απάντηση στην επίθεση που δρομολογείται. Αυτό που απαιτείται είναι η εμπιστοσύνη πως μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις και το μαζικό αγώνα των φοιτητών μπορεί να κερδηθεί. Η λάσπη των συστημικών μέσων δε μας πτοεί, αλλά μας πεισμώνει περισσότερο και δείχνει ότι είμαστε στο σωστό δρόμο».