Στους ευνοημένους από την πολιτική Τραμπ, παρά τους βαρύτατους δασμούς που υιοθετεί, φέρεται να ανήκει ένας από τους διασημότερους ανθρώπους στον πλανήτη.
Ο λόγος για τον Έλον Μασκ, ο οποίος φαίνεται πως κερδίζει και από τους δασμούς που ανακοίνωσε ο Ντόναλντ Τραμπ στα αυτοκίνητα που δεν κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, με την Tesla του Έλον Μασκ να είναι μεταξύ των λιγότερο εκτεθειμένων.
Κι αυτό γιατί όλα τα οχήματά της για την αμερικανική αγορά κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, σε αντίθεση με μεγάλες εταιρείες όπως η Hyundai, η Volkswagen και η General Motors που θα υποστούν σημαντική οικονομική πίεση λόγω των νέων δασμών.
Ωστόσο, η Tesla υποστήριξε μέσω ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι τα αυτοκίνητά της είναι τα «πιο αμερικανικής κατασκευής» στην αγορά, ενώ η Ford Motor Co., η οποία παράγει περίπου το 80% των αυτοκινήτων της στις ΗΠΑ, αναμένεται να αντιμετωπίσει μικρότερο αντίκτυπο σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, αν και ούτε εκείνη θα μείνει ανεπηρέαστη.
Την ίδια ώρα, η Hyundai και η θυγατρική της Kia εισήγαγαν το 2024 περισσότερα από ένα εκατομμύριο οχήματα στις ΗΠΑ, ποσότητα που αντιπροσώπευε πάνω από το 50% των πωλήσεών τους στη χώρα.
Παρόλο που οι δύο εταιρείες διαθέτουν εργοστάσια στις ΗΠΑ, οι νέοι δασμοί θα μπορούσαν να τους κοστίσουν έως και 7 δισ. δολάρια ετησίως, ποσό που αντιστοιχεί στο 40% των συνολικών λειτουργικών κερδών τους. Η Hyundai δήλωσε ότι παραμένει προσηλωμένη στην ανάπτυξη της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας μέσω τοπικής παραγωγής και καινοτομίας.
Η Toyota, αν και διαθέτει τέσσερα εργοστάσια συναρμολόγησης στις ΗΠΑ, εξακολουθεί να εισάγει περίπου το 50% των αυτοκινήτων που πουλά στη χώρα. Οι δασμοί θα μπορούσαν να μειώσουν τα λειτουργικά της κέρδη για το οικονομικό έτος 2026 κατά 6%, σύμφωνα με την Goldman Sachs. Η Nissan, που ήδη αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες, ενδέχεται να υποστεί μείωση κερδών έως και 56%, ενώ η Subaru εκτιμάται ότι θα δει τα κέρδη της να μειώνονται κατά 23%.