«Σαν την Χαλκιδική δεν έχει» και αυτό είναι γνωστό της πάσης. Για αυτό άλλωστε, η αγαπημένη παραθαλάσσια περιοχή της Βορείου Ελλάδος μπήκε επανειλημμένα στο μικροσκόπιο πολυεθνικών κολοσσών και όχι μόνον, που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο.
Μετά από μια διετία, η οποία στιγματίστηκε από τον κορωνοϊό, με αποτέλεσμα πολλά επενδυτικά σχέδια να παγώσουν και άλλα να πάρουν παράταση χρόνου, το 2022 ήταν μια ευοίωνη χρονιά καθώς πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από σημαντικά ντιλ, δημιουργώντας προοπτικές για τη «βαριά βιομηχανία» της χώρας, οι οποίες διαγράφονται πιο αισιόδοξες από ποτέ. Θα πρέπει να σημειωθεί πως πέρα από τις μεγάλες γνωστές συμφωνίες, μια σειρά από μικρότερες επενδύσεις στον τουριστικό κλάδο είναι σε εξέλιξη, έχουν ολοκληρωθεί, ή τώρα βρίσκονται στα σπάργανα.
Το mega deal του Sani/Ikos με την GIC
Η πρόσφατη στρατηγική συνεργασία του ομίλου Sani/Ikos με το επενδυτικό ταμείο της Σιγκαπούρης GIC, που αποτελεί την κορωνίδα των deals του 2022, αποτυπώνει μέρος των τεκταινόμενων στον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας.
Για τη συναλλαγή, που αφορά στην αποεπένδυση μετά τη συμπλήρωση επταετίας των Oaktree, Goldman Sachs Asset Management, Moonstone, Florac και Hermes GPE, ο όμιλος Sani/Ikos αποτιμήθηκε στα 2,3 δισ. ευρώ. Τους επενδυτές αυτούς αντικατέστησε πλέον ως μέτοχος πλειοψηφίας η GIC, ενώ διατηρούν τη συμμετοχή τους στον όμιλο όπως και στο μάνατζμεντ οι ιδρυτές του Σταύρος και Ανδρέας Ανδρεάδης, αλλά και ο Mathieu Guillemin.
Η νέα στρατηγική συμμαχία με την GIC θα ενισχύσει περαιτέρω τους απαιτούμενους πόρους για την υλοποίηση του φιλόδοξου 5ετούς επενδυτικού πλάνου του Ομίλου Sani/Ikos, ύψους άνω των 900 εκατ.ευρώ, που θα συμβάλλει στη στήριξη των τοπικών οικονομιών και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στη Μεσόγειο.
Η περίπτωση της Goldman Sachs Asset Management
Στην εξαγορά τριών ξενοδοχείων στη Χαλκιδική προχώρησε η Goldman Sachs Asset Management. Συγκεκριμένα, απέκτησε τα ξενοδοχεία Athos Palace, Pallini Beach και Theophano Imperial, συμφερόντων της οικογένειας Γρηγοριάδη (G Hotels).
H εν λόγω εξαγορά στην Ελλάδα, σύμφωνα με πληροφορίες, εντάσσεται στο πλαίσιο του επενδυτικού προγράμματος στον τουρισμό στη χώρα μας και ειδικότερα στην περιοχή της Χαλκιδικής.
Μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεων σε ανακαινίσεις, αναβαθμίσεις και επεκτάσεις, το συγκρότημα αναμένεται να έχει δυναμικότητα που θα ξεπερνάει τα 1.000 δωμάτια και τις 2.000 κλίνες. Ο όμιλος Γρηγοριάδη μετά την πώληση των τριών αυτών μονάδων εξακολουθεί να ελέγχει και να διαχειρίζεται δύο ξενοδοχεία στη Χαλκιδική και ένα στην Κρήτη.
Ποιοι μεγάλοι παίκτες ενισχύουν τη θέση τους στην Ελλάδα
Σημειώνεται πως η Hilton, η Marriott, η Radisson, η Accor, η Brown, η Fattal και η Hyatt ισχυροποιούν το τελευταίο διάστημα την παρουσία τους στην ελληνική αγορά με νέα πολυτελή σήματα, ενώ δύο από τα πιο ισχυρά διεθνώς ξενοδοχειακά brands, η Mandarin Oriental και η One&Only, προετοιμάζουν τη δική τους παρουσία στη χώρα μας.
voria.gr
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook