Ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων σε 36 συνολικά δρόμους θα πραγματοποιηθεί εντός του καλοκαιριού και μέχρι το φθινόπωρο στην Καλαμαριά.
Όπως αναφέρει η αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Ναταλία Παντελίδου στη Voria.gr έχουν ήδη γίνει εργασίες στους βασικούς οδικούς άξονες της Θεμιστοκλέως Σοφούλη, της Πόντου καθώς σε ένα κομμάτι της Νικολάου Πλαστήρα και την επόμενη εβδομάδα θα πραγματοποιηθούν και στη Μεταμορφώσεως, η οποία έχει ακόμα σημαντικά προβλήματα.
Οι υπόλοιποι 32 δρόμοι, που αφορούν το δευτερεύον οδικό δίκτυο όπως η Τάκη Οικονομίδη, η Καλλίδου, η Κολοτούρου και η Λυκούδη θα ασφαλτοστρωθούν την περίοδο του καλοκαιριού και το φθινόπωρο. «Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της διοίκησης, οι περισσότεροι δρόμοι θα γίνουν μέσα στο καλοκαίρι προκειμένου να υπάρχουν και λιγότερες οχλήσεις.
Να σημειωθεί ότι πάνω από 40 βαθμούς δεν ενδείκνυται το να ρίχνουμε άσφαλτο. Θα θέλαμε πολύ να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι αλλά υπάρχει αυτό το απαγορευτικό ότι δεν γίνεται πάνω από συγκεκριμένη θερμοκρασία. Οι ασφαλτοστρώσεις θα συνεχιστούν μέχρι το φθινόπωρο που θα έχουν πέσει και θερμοκρασίες», τόνισε η κ. Παντελίδου.
«Οι εργασίες αυτές βοηθούν το οδικό δίκτυο να διατηρείται σε καλή κατάσταση, να είναι ασφαλές και ο αστικός ιστός να έχει μία καλή οδοποιία και μια τάξη στην κυκλοφοριακή ροή. Η Δημοτική Αρχή έχει μεριμνήσει ώστε οι εργασίες σε κάθε δρόμο να κρατάνε το ελάχιστο δυνατό χρονικό διάστημα, για να ελαχιστοποιείται έτσι και η ταλαιπωρία των κατοίκων της περιοχής», σημείωσε από την πλευρά του ο δήμαρχος, Γιάννης Δαρδαμανέλης.
Όπως επισήμανε η αντιδήμαρχος, μόλις ολοκληρωθούν αυτές οι ασφαλτοστρώσεις, θα προγραμματιστούν οι ασφαλτοστρώσεις της επόμενης χρονιάς για δρόμους που έχουν προβλήματα, όπως πχ η Κωνσταντίνου Καραμανλή αλλά και δρόμους για τους οποίους η διοίκηση έχει δεχθεί πολλά παράπονα.
Το πρώτο σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας
Παράλληλα, ο δήμος Καλαμαριάς ετοιμάζεται να εκπονήσει το πρώτο του Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
«Η μελέτη αυτή θα σημαίνει μία καινούργια οργάνωση και του οδικού δικτύου και των μονοδρομήσεων και των σημάνσεων. Θα γίνουν διευρύνσεις και όπου μπορούμε θα έχουμε και παράπλευρους ποδηλατοδρόμους. Για όλα αυτά θα υπάρχει ένα συγκεκριμένο πλάνο και δεν θα γίνονται πλέον αποσπασματικά. Θα δημιουργηθεί μία στρατηγική στο βασικό δίκτυο σε συνδυασμό με τους ποδηλατόδρομους με προτεραιότητα τον άνθρωπο και τη βιώσιμη ανάπτυξη», τόνισε η αντιδήμαρχος προσθέτοντας ότι η πρόταση για το σχέδιο θα κατατεθεί στο δημοτικό συμβούλιο τη Δευτέρα.
Όπως δήλωσε, στο σχέδιο θα υπάρξει πρόβλεψη για ενίσχυση και διευκόλυνση και της πεζής και της ποδηλατικής μετακίνησης, αίτημα για στάσεις για τη δημοτική συγκοινωνία, πρόβλεψη για πράσινες διαδρομές γύρω από τα σχολεία αλλά και συγκεκριμένα πρότυπα για τις δενδροδόχους, τα πεζοδρόμια και τις θέσεις στάθμευσης. «Θα είναι όλα πιο συμμαζεμένα», τόνισε επισημαίνοντας ακόμα πως το σχέδιο έχει δουλευτεί πολύ και θα ενσωματώνει φρέσκιες ιδέες και αντιλήψεις λαμβάνοντας υπ’όψιν του και νέες τεχνολογίες, προβλέποντας παραδείγματος χάρη θέσεις στάθμευσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η κ. Παντελίδου ανέφερε πως παρότι η χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο για την εκπόνηση του σχεδίου υπάρχει ήδη από το 2017, δεν είχε γίνει κάτι μέχρι τώρα και πως η νέα διοίκηση ξεκίνησε από τον Οκτώβριο του 2019 να εργάζεται προς την κατεύθυνση. Ο προϋπολογισμός για το ΣΒΑΚ θα είναι 150.000 ευρώ, εκ των οποίων τα 105.000 θα προέρχονται από το Πράσινο Ταμείο και τα υπόλοιπα 45.000 από τον δήμο.
Αναλυτικά οι 36 οδοί που θα ασφαλτοστρωθούν
πηγή: voria.gr