Σχολικά εγχειρίδια από τον 19ο αιώνα έως τις αρχές της δεκαετίας του 1980 θα βρίσκονται στον διαδικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (http://e-library.iep.edu.gr/) που θα λειτουργεί στο εξής ως αποθετήριο-κιβωτός του τεράστιου σε όγκο υλικού.
Η Ψηφιακή Ιστορική Συλλογή Σχολικών Εγχειριδίων αριθμεί πάνω από 1.000.000 σελίδες υψηλής ανάλυσης, καθώς και 15.000 σελίδες αρχείων κειμένου.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το Ιδρυμα Ευγενίδου διοργανώνει εκδήλωση στο Αμφιθέατρο του Ιδρύματος Ευγενίδου με θέμα: «Ο ρόλος της ψηφιοποίησης των σχολικών βιβλίων και των προγραμμάτων σπουδών στην εκπαιδευτική μας κληρονομιά» την ερχόμενη Τρίτη.
Στο πρόγραμμα ψηφιοποιήθηκαν σχολικά εγχειρίδια από τον 19ο αιώνα έως τις αρχές της δεκαετίας του 1980, προγράμματα σπουδών και πρακτικά εκπαιδευτικών φορέων. Το μεγαλύτερο μέρος του υλικού που ψηφιοποιήθηκε ανήκε στο πρώην Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, «καθολικό διάδοχο» του οποίου αποτελεί το Ι.Ε.Π., ενώ επιπλέον υλικό αναζητήθηκε σε άλλες βιβλιοθήκες και ιδρύματα (π.χ. Ιδρυμα Ευγενίδου, Ε.Λ.Ι.Α., Βιβλιοθήκη της Βουλής, Εθνική Βιβλιοθήκη, Ε.Κ.Ε.ΔΙ.Σ.Υ., Ακαδημία Αθηνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης).
Στην ημερίδα θα απευθύνουν χαιρετισμό ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, ο υφυπουργός Ιδιωτικών, Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ Αλέξανδρος Χαρίτσης, ο πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κώστας Γαβρόγλου, ο πρόεδρος του Ι.Ε.Π. Γεράσιμος Κουζέλης και ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης.
Η ψηφιοποίηση του υλικού, όπως επισημαίνεται από το υπουργείο «είναι πολύτιμη όχι μόνο για την εκπαιδευτική ή την ακαδημαϊκή κοινότητα» (καθώς τα ψηφιοποιημένα κείμενα αποτελούν κρίσιμα αναλυτικά «εργαλεία», βιβλιογραφικού τύπου πηγές και κείμενα αναφοράς) αλλά και «εν γένει για κάθε Ελληνα πολίτη» (ο οποίος έχει πλέον τη δυνατότητα να «επιστρέψει» σε βιβλία που αναφέρονται στη σχολική του ζωή και συνδέονται με καθοριστικό τρόπο με την πνευματική συγκρότηση και ανάπτυξή του).
Με την εν λόγω ψηφιοποίηση ένας τεράστιος όγκος υλικού καθίσταται προσβάσιμος και διασώζεται για τις επόμενες γενιές (αναγνωστών, ερευνητών, εκπαιδευτικών κ.ο.κ.) με συνέπειες που σχετίζονται με την αποτίμηση της σχολικής ζωής στην Ελλάδα, τη λογοτεχνική παραγωγή του τόπου (καθώς σημαντικοί Ελληνες λογοτέχνες υπήρξαν συγγραφείς σχολικών εγχειριδίων) και την εν γένει πνευματική κίνηση των ιδεών.