Ταχύτητα, αυτονομία, θωράκιση αλλά και δυνατότητα να επιχειρούν τη νύχτα αποτελούν χαρακτηριστικά τα οποία διαφοροποιούν τα Γερμανικά Marder 1 Α3 τόσο από τα Αμερικανικά M-113 όσο και από τα Σοβιετικά BMP-1. Η ανταλλαγή των Γερμανικών τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης Marder 1Α3 με τα Σοβιετικής κατασκευής BMP-1 τα οποία διαθέτουν στο οπλοστάσιο τους οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις δεν προέκυψε έπειτα από πρωτοβουλία της Αθήνας αλλά εξαιτίας της μεγάλης ανάγκης για ανατολικού τύπου οπλικά συστήματα στο μέτωπο της Ουκρανίας. Όμως μπορεί στην πράξη αν ο Στρατός Ξηράς καταφέρει να εξασφαλίσει σημαντικό αριθμό των ΤΟΜΑ από τον Γερμανικό Στρατό-πέραν της ανταλλαγής ‘’ένα προς ένα’’-να κάνει ένα μεγάλο βήμα στην εξοπλιστική ενίσχυση των Μηχανοκίνητων αλλά και Τεθωρακισμένων Σχηματισμών του Δ’ Σώματος Στρατού. Εκεί όπου σήμερα τις ανάγκες για γρήγορη μετακίνηση του Πεζικού αλλά και υποστήριξη στις Τεθωρακισμένες Μονάδες καλύπτουν τα γερασμένα Μ-113.
Ταχύτητα, αυτονομία, θωράκιση αλλά και δυνατότητα να επιχειρούν τη νύχτα αποτελούν χαρακτηριστικά τα οποία διαφοροποιούν τα Γερμανικά Marder 1 Α3 τόσο από τα Αμερικανικά M-113 όσο και από τα Σοβιετικά BMP-1. Ο πολύ ισχυρότερος κινητήρας των 590 ίππων τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύσσουν ταχύτητα που ξεπερνά τα 65 χλμ. Οι μεγαλύτερες δεξαμενές καυσίμων τους επιτρέπει αυτονομία που ξεπερνά τα 500 χλμ. Η ενισχυμένη θωράκιση τους αυξάνει τις πιθανότητες επιβίωσης στο πεδίο της μάχης.
Ενώ μεγάλο ‘’ατού’’ αποτελεί το πυροβόλο των 20 χλστ εξοπλισμένο με θερμικό περισκόπιο το οποίο του δίνει τη δυνατότητα να επιχειρεί μέσα στη νύχτα σε αντίθεση με τα Μ-113 αλλά και τα BMP-1 τα οποία όταν πέφτει το σκοτάδι ουσιαστικά είναι άοπλα. Πίσω από τα καλύτερα ίσως άρματα μάχης στον κόσμο τα Leopard 2 Hel αλλά και τα Leopard 2 A4 τα ΤΟΜΠ και ΤΟΜΑ που διέθετε έως σήμερα ο Στρατός Ξηράς είναι αδύνατο να ακολουθήσουν. Αν και τα Marder δεν αποτελούν ΤΟΜΑ τελευταίας τεχνολογίας όπως τα ‘’Lynx’’ χωρίς αμφιβολία όπως τονίζει το σύνολο των Στελεχών σε Τεθωρακισμένες και Μηχανοκίνητες Μονάδες μπορούν να ανταπεξέλθουν σαφώς καλύτερα. Έτσι μπορούν να αποτελέσουν μια αξιόπιστη λύση ενώ σε ενδεχόμενο απόκτησης ‘’Lynx’’ θα χρησιμοποιηθούν σε δευτερεύοντα αλλά εξίσου καίριο ρόλο σε επιχειρήσεις που απαιτούν ταχεία μετακίνηση και υποστήριξη με πυρά ακριβείας ημέρα και νύχτα.
Άλλωστε τα επίσης Γερμανικά ‘’Lynx’’ ήδη έχουν πάρει το πράσινο φως από το Επιτελείο του Στρατού Ξηράς έπειτα και από την πρόσφατη παρουσίαση στο Κέντρο Εκπαιδεύσεως Τεθωρακισμένων στον Αυλώνα. Σχεδιάστηκαν το 2015 και αποτελούν από τα πλέον σύγχρονα TOMA στο παγκόσμιο οπλοστάσιο. Με πανίσχυρη θωράκιση, υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρονικά βοηθήματα και μεγάλη ισχύ πυρός.
Στον πύργο μάχης διαθέτουν πυροβόλο 30 χιλιοστών διαφόρων εκδόσεων και συζυγές πολυβόλο 7,62. Χρησιμοποιούν πυρομαχικά υψηλής απόδοσης έναντι διαφορετικών στόχων. Πέρα από την θωράκιση, δηλαδή την παθητική προστασία τα Lynx έχουν τη δυνατότητα προσθήκης και συστημάτων ενεργητικής προστασίαςενώ μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα που φτάνει τα 70 χλμ- όσο δηλαδή και τα Leopard 2 Hel- ενώ η αυτονομία τους ξεπερνά τα 500 χλμ.
Την ίδια ώρα οι πρώτες εντυπώσεις που μεταφέρονται από τα Στελέχη των Μονάδων σε νησιά και Έβρο στους Επιτελείς του Στρατού Ξηράς για τα επίσης νεοαποκτηθέντα Αμερικανικά θωρακισμένα τροχοφόρα M-1117 είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές για τις δυνατότητες ‘’Guardian’’. Tα οποία μαζί με αριθμό Μ-113 όχι απλά αντικαθιστούν τα BMP-1 τα οποία παραχωρούνται στη Γερμανία με προορισμό το Ουκρανικό μέτωπο αλλά αποτελούν πολλαπλασιαστή ισχύος στην άμυνα των νησιών.
Μοναδικό πρόβλημα αποτελεί η απουσία των βομβιδοβόλων ΜΚ-19 των 40 χλστ όμως το ΓΕΣ ήδη έχει προχωρήσει σε επαφές με τον Αμερικανικό Στρατό για παραχώρηση σημαντικού αριθμού βομβιδοβόλων τα οποία αποτελούν βασικό οπλικό σύστημα των τροχοφόρων ‘’Guardian’’. Τα οποία στους στενούς δρόμους των νησιών υπερτερούν σε ευελιξία και ταχύτητα αντίδρασης έναντι των ερπυστριοφόρων BMP-1 αλλά και των Μ-113. Με βασική αποστολή την άμεση κίνηση για αντιμετώπιση αποβατικής ενέργειας και προγεφυρώματος ή αεροαποβατικής ενέργειας σε δύσβατα σημεία των νησιών.
Πηγή: enoplos.gr