Ο Μπρους Γουίλις γράφει ιστορία στο Χόλιγουντ και τον χώρο των deepfakes καθώς έγινε ο πρώτος ηθοποιός που πούλησε τα δικαιώματα της φυσιογνωμίας του για να δημιουργηθεί ο ψηφιακός σωσίας του σε διαφημίσεις και ταινίες, ακόμη και…μετά θάνατον.
Η Deepcake είναι η εταιρία που ήρθε σε συμφωνία με τον Γουίλις για την χρήση της εικόνας του σε διαφημιστικά σποτ και ταινίες. Πρόκειται για μια εταιρία που ειδικεύεται στην ανάπτυξη τέτοιων νευρωνικών δικτύων υψηλής ποιότητας με CEO την ουκρανικής καταγωγής Maria Chmir. Σύμφωνα με την ίδια, όπως λέει στο Reuters, μπορούν να δημιουργήσουν έναν ψηφιακό σωσία του οποιουδήποτε σε 4Κ ανάλυση μέσα σε 3-5 μέρες, καθώς τόσο παίρνει στην τεχνητή νοημοσύνη για να “μάθει” τα δεδομένα που της τροφοδοτούνται.
Για τον deepfake ψηφιακό κλώνο του 67χρονου ηθοποιού χρειάστηκαν 34.000 εικόνες του προσώπου του, όπου οι περισσότερες προέρχονται από την περίοδο που έπαιξε στα “Die Hard” και “5th Element”.
Ήδη κυκλοφορούν τα πρώτα deepfakes του Willis που αν μη τι άλλο είναι εντυπωσιακά, καθώς θα τον δείτε σε διαφημίσης ρωσικής εταιρίας τηλεφωνίας. Ο Bruce Willis έκανε την εξής δήλωση για αυτή την απόφαση:
Μου άρεσε η ακρίβεια του χαρακτήρα μου. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία για μένα να γυρίσω πίσω στο χρόνο. Το νευρωνικό δίκτυο εκπαιδεύτηκε βασισμένο σε περιεχόμενο των ταινιών Die Hard και Fifth Element, οπότε ο χαρακτήρας μου είναι παρόμοιος με τις εικόνες εκείνης της εποχής.
Με την έλευση της σύγχρονης τεχνολογίας, μπορούσα να επικοινωνώ, να εργάζομαι και να συμμετέχω στα γυρίσματα, ακόμη και αν βρισκόμουν σε άλλη ήπειρο. Είναι μια εντελώς νέα και ενδιαφέρουσα εμπειρία για μένα και είμαι ευγνώμων στην ομάδα αυτή.
Άλλωστε ο Bruce Willis αναγκάστηκε να αποσυρθεί από την υποκριτική πριν από περίπου έναν χρόνο, καθώς διαγνώσθηκε με αφασία, μια γλωσσική διαταραχή που προκαλείται από εγκεφαλική βλάβη και επηρεάζει την ικανότητα του ατόμου να επικοινωνεί.
Ο Bruce Willis δε θα είναι ο τελευταίος καθώς ακολουθούν κι άλλα ηχηρά ονόματα που θα αποκτήσουν ψηφιακούς σωσίες με τους Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ (Arnold Schwarzenegger), Τζιμ Κάρεϊ (Jim Carrey) και Μισέλ Φάιφερ (Michelle Pfeiffer) να παίρνουν σειρά.
Η deepfake τεχνολογία ωστόσο δεν είναι κάτι ξένο καθώς έχει χρησιμοποιηθεί με ανάμεικτα αποτελέσματα στη Star Wars σειρά “The Mandalorian” και με εντυπωσιακά στο “The Book of Boba Fett” για τον ρόλο του Luke Skywalker, με τη χρήση της φυσιογνωμίας του Mark Hamill