Τον Ιούνιο προανήγγειλε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, το παρθενικό δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας-Θεσσαλονίκης με το «βέλος», το πρώτο ιταλικό τρένο που θα μπει σε ελληνικές ράγες.
Ο αρχικός προγραμματισμός ήταν για τον περασμένο Μάρτιο, όμως η σφοδρότητα της πανδημίας δεν επέτρεψε την υλοποίησή του. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της σιδηροδρομικής εταιρείας, αυτό θα γίνει τον ερχόμενο μήνα, υπό την προϋπόθεση πάντα πως θα το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες.
Σύμφωνα με τον κ. Τσαλίδη, με τον νέο σιδηρόδρομο θα διασφαλίζεται η ταχεία μεταφορά βασικών αγαθών και θα εξυπηρετούνται οι ανάγκες των πολιτών. Ο ίδιος υποσχέθηκε παράλληλα πύκνωση των δρομολογίων.
Προς το παρόν στην Ελλάδα έχει έρθει ένα ιταλικό τρένο, όμως ο προγραμματισμός είναι συνολικά να υπάρχουν πέντε. Δύο ζεύγη θα κινούνται από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και άλλα δύο αντίστροφα. Ένα τρένο θα λειτουργεί ως αναπληρωματικό, για τυχόν, βλάβες, συντήρηση κ.ο.κ.
Η επένδυση που πραγματοποιεί για αυτά τα τρένα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι συνολικά 70 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης και της ανακαίνισης των μηχανοστασίων Ρέντη και Θεσσαλονίκης.
Τα νέα τρένα
Τα τρένα αποτελούνται από 9 βαγόνια, μακρά μεγαλύτερα από τα σημερινά υπεραστικά τρένα. «Χωρούν» μόνο στους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, όμως το πρόβλημα είναι περισσότερο πρακτικό. Στους σταθμούς που δεν θα χωράει το τρένο, οι επιβάτες στα βαγόνια εκτός αποβάθρας θα πρέπει να χρησιμοποιούν το κοντινότερο βαγόνι.
Οι αυτοκινητάμαξες ETR 470 διαθέτουν περίπου 600 θέσεις (από περίπου 300 που έχουν οι σημερινές αμαξοστοιχίες), εκ των οποίων οι 151 είναι πρώτης θέσης. Στο μέσο των αμαξοστοιχιών λειτουργεί όχημα-εστιατόριο με 29 θέσεις. Η διάταξη των θέσεων είναι 2+1 στην πρώτη θέση, και 2+2 στην δεύτερη θέση, ενώ υπάρχουν και ειδικά διαμορφωμένες θέσεις για ΑμεΑ και κατάλληλα διαμορφωμένο WC. Προς το παρόν δεν προβλέπεται πλήρης κάλυψη με wi-fi, όμως θα υπάρχει on-board entertainment.