Μπαίνει πάλι στο τραπέζι η διαχείριση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της Super League 1. Kαι όπως γίνεται κάθε φορά, όταν συζητιέται αυτό το θέμα, γίνονται πολλές ασκήσεις επί χάρτου. Λογικό είναι η κάθε ομάδα να θέλει να πάρει μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα. Κυρίως οι ομάδες του big 4 oι οποίες, κακώς κατά την προσωπική μου άποψη, είναι οι leader όλων των εξελίξεων που δρομολογούνται στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο και έχουν μεγαλύτερα μπάτζετ.
Θα είχε αξία κάποτε να ακουστεί μία τεκμηριωμένη άποψη για τους λόγους που μόνο οι Ολυμπιακός, ΠΑΟΚ, ΑΕΚ και Παναθηναϊκός δικαιούνται να έχουν άποψη για τη Super League 1 και δεν πρέπει να έχουν λόγο οι υπόλοιπες 10 ομάδες. Βεβαίως πολλά θα μπορούσαν να αλλάξουν αν οι υπόλοιπες ομάδες δημιουργούσαν το δικό τους μέτωπο και χάρασσαν ενιαία πολιτική. Σαφώς και θα είχαν λιγότερα διαπραγματευτικά χαρτιά, αλλά σε κάθε περίπτωση με κοινή γραμμή και έξυπνους χειρισμούς, θα μπορούσαν να αποκτήσουν ισχύ.
Αυτό το σενάριο όμως για ευνόητους λόγους είναι δύσκολο να βρει εφαρμογή. Οι περισσότερες ομάδες έχουν λόγους για να μη σηκώσουν τη σημαία της επανάστασης, οπότε κάθονται και ανέχονται οι big 4 να τους κουνάνε το δάχτυλο.
Αρα το ζήτημα είναι με ποιο όραμα οι ισχυροί του Πρωταθλήματος, αποφασίζουν για την επόμενη ημέρα της Λίγκας. Αν ο στόχος τους είναι να προστατεύσουν μόνο τα δικά τους συμφέροντα, τότε θα συνεχίσουν, όπως είπε χθες και o ιδιοκτήτης της ΠΑΕ Απόλλων Σμύρνης ο Παναγιώτης Μονεμβασιώτης στο Metropolis 95,5 «στην Ευρώπη να παίζουν έναν-δύο αγώνες και να γυρνούν πίσω, όσο το ελληνικό Πρωτάθλημα δεν έχει μεγάλο ανταγωνισμό».
Για να γίνει αυτό, σύμφωνα με την επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη του κ. Μονεμβασιώτη, θα πρέπει στα τηλεοπτικά δικαιώματα να υπάρχει κεντρική διαχείριση και οι θεωρητικά μικρές ομάδες να μοιράζονται τα έσοδα με τη σχέση 1 προς 4 και όχι 1 προς 8 που είναι τώρα. «Μ’ αυτό τον τρόπο θα υπάρχει ανταγωνιστικότητα γιατί θα βελτιωθούν οι ομάδες» συμπλήρωσε. Κι αυτό είναι ένα ζήτημα που θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο προβληματισμού, αν τελικώς υπάρξει, κεντρικά επαναδιαπραγμάτευση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων.
Μοντέλο που υιοθετούν οι περισσότερες Λίγκες της κεντρικής Ευρώπης. Εκεί όπου σέβονται το προϊόν και ψάχνουν τρόπους να αυξήσουν το ενδιαφέρον. Γι’ αυτό και η Premier League πριμοδοτεί τις ομάδες που προβιβάζονται από τη δεύτερη τη τάξη επαγγελματική κατηγορία με, περίπου, 200 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook