Προτεραιότητα της κυβέρνησης φαίνεται ότι αποτελούν οι επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλώνοντας ευτυχείς για τη βασική γραμμή που παραδόθηκε στις 30 Νοεμβρίου σε κυκλοφορία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εξεύρεση πόρων για τις επεκτάσεις τόσο προς την Καλαμαριά όσο και προς τα Δυτικά θα είναι ένα αρκετά δύσκολο παιχνίδι, αν και έχουν ταυτοποιηθεί και προσδιοριστεί, κατά έναν βαθμό, από τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης.
Σε ό,τι αφορά την επέκταση στην Καλαμαριά θα περιλαμβάνει πέντε σταθμούς και το μετρό θα φτάσει μέχρι τη Μίκρα, όπου θα γίνει ο επόμενος τερματικός σταθμός, με τις εργασίες να ολοκληρώνονται στα τέλη του 2025 ή και νωρίτερα, καθώς αποτελεί ένα κρίσιμο τμήμα του πολεοδομικού συγκροτήματος για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού στην πόλη.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η ανατολική γραμμή θα ξεκινά μετά τον σταθμό 25ης Μαρτίου και θα έχει μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ, περιλαμβάνοντας τους σταθμούς:
Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα
Παράλληλα, η δυτυικής γραμμή, που βρίσκεται σε αναμονή, θα αρχίζει από το «Καψής» και θα έχει στάσεις σε:
Μετά την ολοκλήρωση αυτών των επεκτάσεων, προβλέπεται να αρχίσουν οι μελέτες για άλλες δυο αναπτύξεις του μετρό Θεσσαλονίκης:
προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και για τη Γραμμή 2 του μετρό, που θα αφορά τους δήμους Αμπελοκήπων – Μενεμένης και Κορδελιού – Ευόσμου, την Τούμπα και τη Χαριλάου κεντροανατολικά.
Κατά πληροφορίες, η ολοκλήρωση του έργου θα αφορά συνολικά δυο γραμμές και 44 σταθμούς και θα έχει χρονικό ορίζοντα το 2040, εξυπηρετώντας συνολικά 286.000 επιβάτες την ημέρα.