Μειώθηκαν τα παράπονα των πολιτών το πρώτο εξάμηνο του 2020, όπως αποτυπώνεται από τα στοιχεία της εφαρμογής «Βελτιώνω την Πόλη μου» του δήμου Θεσσαλονίκης, γεγονός που οφείλεται στην καραντίνα και στο μεγάλο διάστημα εγκλεισμού εξαιτίας των μέτρων για την πανδημία του κορονοϊού.\
Συνήθως η συγκεκριμένη εφαρμογή κατακλύζεται από φωτογραφίες και τηλεφωνικές καταγγελίες που αφορούν ογκώδη αντικείμενα παρατημένα στα πεζοδρόμια, καμένες λάμπες στους δρόμους, εγκαταλελειμμένα οχήματα που καταλαμβάνουν πολύτιμες θέσεις στάθμευσης, δέντρα που χρειάζονται πότισμα, λακκούβες και κατεστραμμένα πεζοδρόμια.
Ωστόσο, από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2020, το πλήθος των αιτημάτων που καταχωρήθηκαν από δημότες είτε μέσω διαδικτύου, είτε μέσω του τηλεφωνικού κέντρου του δήμου Θεσσαλονίκης στην εφαρμογή «Βελτιώνω την Πόλη μου» ανήλθαν σε 5.064, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019 (Ιανουάριο - Ιούνιο) τα παράπονα «άγγιξαν» τις 7.000 και το δεύτερο μισό του προηγούμενου έτους (Ιούλιο- Δεκέμβριο) έφτασαν τις 9.000.
Η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης επιθυμεί να βάλει όσο το δυνατόν περισσότερους δημότες στο συγκεκριμένο «παιχνίδι» εντοπισμού των προβλημάτων, με τον αντιδήμαρχο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Γιώργο Αβαρλή, να τονίζει στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM» πως «επιθυμία μας είναι να συμμετέχουν ακόμη περισσότεροι πολίτες, ώστε να γνωρίζουμε τα προβλήματα σε όλες τις γειτονιές. Τα αιτήματα καταγράφονται και λύνονται σε σύντομο χρονικό διάστημα, από δύο ημέρες έως και μία εβδομάδα. Παράλληλα, η συγκεκριμένη εφαρμογή έχει ενσωματωθεί στο τμήμα διαφάνειας και όλα ελέγχονται».
Πάντως, κάποιοι πολίτες είναι ιδιαίτερα «ενεργοί» στη συγκεκριμένη εφαρμογή και τη χρησιμοποιούν κατά κόρον. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το δεύτερο μισό του 2019, τρεις χρήστες πραγματοποίησαν 466 καταχωρήσεις, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2020 μόλις δύο δημότες -και παρά την πανδημία- προχώρησαν στην καταγραφή 432 προβλημάτων.
«Αναγνωρίζω την προσπάθεια να βελτιωθούν τα κακώς κείμενα στην πόλη κι ας υπάρχει και το στοιχείο της υπερβολής. Δύο άτομα έκαναν 432 αιτήματα, ωστόσο αυτό που επιθυμούμε εμείς ως δήμος είναι να συμμετέχουν ακόμη περισσότεροι πολίτες. Να είναι πολλοί οι χρήστες της εφαρμογής, με μεμονωμένες παρατηρήσεις για να έχουμε πλήρη εικόνα της πόλης», πρόσθεσε ο κ. Αβαρλής, συμπληρώνοντας πως τα περισσότερα αιτήματα αφορούν το κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Η συγκεκριμένη εφαρμογή «Βελτιώνω την Πόλη μου» ξεκίνησε από τα μέσα του 2015 και έως σήμερα έχουν καταγραφεί πάνω από 63.000 καταχωρήσεις, εκ των οποίων οι 18.303 έγιναν μέσω του διαδικτύου και οι υπόλοιπες 45.121 μέσω του τηλεφωνικού κέντρου του δήμου Θεσσαλονίκης. Οι υπηρεσίες που αναλαμβάνουν την διεκπεραίωση της πλειονότητας των εισερχόμενων αιτημάτων είναι η Διεύθυνση Ανακύκλωσης και Απορριμμάτων, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος, η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας, ενώ ακολουθούν Κατασκευών, Δημοτικών Προσόδων και Δημοτική Αστυνομία.