Μείωση κατά 80% των τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα
Διαβάστε σχετικά
- Εργατικό ατύχημα με έναν τραυματία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης
- Τροχαίο για τον Ένινγκ
- Επικό «ατύχημα» για παίκτη της Σπόρτινγκ που τα έδειξε... όλα!
Τι ψάχνεις;
Μπορεί ο κορωνοϊός να αποτελεί έναν εξαιρετικά επικίνδυνο ιό και οι επιστήμονες με ολόκληρο τον πλανήτη να αναζητούν το εμβόλιο ωστόσο όπως αποδεικνύεται σε κάποιες περιπτώσεις κυριολεκτικά μας… σώζει τη ζωή!
Ο λόγος για τα τροχαία δυστυχήματα, για τα οποία φαίνεται ότι ο κορωνοϊός αποτελεί ένα πανίσχυρο «αντίδοτο», και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr καταγράφουν πτώση έως και 80% σε πολλές περιοχές της Επικράτειας εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση.
Παράλληλα σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις και τα τροχαία ατυχήματα καταγράφουν μεγάλη πτώση σε ποσοστό άνω του 50% καθώς τα περιοριστικά μέτρα κίνησης των ιδιοκτητών οχημάτων έχει δημιουργήσει τις ιδανικές συνθήκες για τον περιορισμό τους.
Σε όλα τα παραπάνω βέβαια θα πρέπει να τονίσουμε πως η έντονη παρουσία των αστυνομικών σε όλους τους δρόμους και οι έλεγχοι που πραγματοποιούν στους ιδιοκτήτες οχημάτων έχει συνετίσει τους οδηγούς οι οποίοι φαίνεται ότι πλέον κινούνται με χαμηλότερες ταχύτητες και δεν πραγματοποιούν επικίνδυνους ελιγμούς που είναι πολύ πιθανό να προκαλέσουν κάποιο τροχαίο.
Παράλληλα οι γνωστές σε όλους μας «κόντρες» που αποτελούν βασική αιτία πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων δεν πραγματοποιούνται πουθενά στην Επικράτεια εξαιτίας του… κορωνοϊού με αποτέλεσμα κυριολεκτικά να σώζονται ζωές και κυρίως νέων ανθρώπων!
Μείωση των τροχαίων και το 2019
Τα τροχαία ατυχήματα είναι ένα φαινόμενο το οποίο ταλανίζει την ελληνική κοινωνία, καθώς εκατοντάδες άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο στους ελληνικούς δρόμους.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που δόθηκαν στο φως της δημοσιότητας από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας για το έτος 2019 σε σχέση με την τελική αποτίμηση του 2018, σε όλη την επικράτεια καταγράφηκαν:
701 θάνατοι από ατυχήματα έναντι 709 το 2018 (8 λιγότεροι )
642 σοβαρά τραυματίες έναντι 701 το 2018 (59 λιγότεροι)
12.026 ελαφρά τραυματίες έναντι 12.073 το 2018 (47 λιγότεροι)
Ειδικότερα, ως προς τα αίτια των θανατηφόρων ατυχημάτων οι «επικίνδυνες» παραβάσεις εξακολουθούν να αποτελούν τις βασικότερες αιτίες για την πρόκλησή τους. Τα (665) θανατηφόρα ατυχήματα έχουν ως κύρια αίτια:
44 σχετίζονται με τους πεζούς
39 την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
31 την απόσπαση προσοχής
26 την υπερβολική ταχύτητα
24 την παραβίαση προτεραιότητας
13 την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
1 το αντικανονικό προσπέρασμα
487 λοιπά αίτια που σχετίζονται με οδηγική συμπεριφορά (μέθη, σύνεση-προσοχή, κ.λπ.)
Γενικά τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας. Αυτό έγκεινται στη βελτίωση του οδικού δικτύου, στον προστατευτικό ρόλο των οχημάτων αλλά και στους εντατικούς τροχονομικούς ελέγχους. Την περίοδο αυτή λόγω των μέτρων που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού στη χώρα μας παρατηρείται μειωμένη κίνηση των οχημάτων. Όπως αναφέρουν αστυνομικές πηγές στο Newsauto.gr: «Όσο πιο μειωμένη είναι η κίνηση των οχημάτων τόσο λιγότερες οι πιθανότητες να προκληθεί τροχαίο ατύχημα. Για αυτό και το τελευταίο χρονικό διάστημα σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι έλεγχοι είναι εντατικοί και συστηματικοί από την πλευρά της Ελληνικής Αστυνομίας παρατηρείται χαρακτηριστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που σε πολλές περιπτώσεις αγγίζει και το 50%. Ωστόσο, είναι πολύ νωρίς για να εξαχθεί το οποιοδήποτε συμπέρασμα γιατί το χρονικό διάστημα εφαρμογής των μέτρων δεν είναι επαρκές για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.»
Να υπενθυμίσουμε από τις 17 Μαρτίου το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ανακοίνωσε την επιστροφή πινακίδων και αδειών οδήγησης και κυκλοφορίας, ενόψει των προληπτικών μέτρων κατά της διασποράς του κορωνοϊού. Από την επιστροφή εξαιρέθηκαν οι λεγόμενες «επικίνδυνες» παραβάσεις και συγκεκριμένα:
Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, φαρμάκων ή τοξικών ουσιών.
Οδήγηση στην Λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.)
Παραβάσεις που αφορούν στην παρεμπόδιση ραμπών διάβασης ατόμων με αναπηρία και στη στάθμευση σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ατόμων με αναπηρία (άρθρο 29 παρ. 1 εδ. β΄ του Ν. 4530/2018).
Επικίνδυνη οδήγηση, οδήγηση για επίδειξη ικανότητος, εντυπωσιασμό, ανταγωνισμό ή τέλεση αυτοσχεδίων αγώνων (αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών, μοτοποδηλάτων).
πηγή: newsauto.gr
Ενημερωθείτε πρώτοι για όλα τα τελεταία νέα, απευθείας στο email σας