Απίστευτες καταγγελίες κατατέθηκαν στην ΓΣΕΕ με εργοδότες να αναγκάζουν εργαζόμενους να εργαστούν τις ημέρες που κηρύχθηκαν αργίες (25 -26 Ιανουαρίου) λόγω κακοκαιρίας, άλλους να βάζουν υποχρεωτικά ρεπό αυτές τις ημέρες ενώ βρέθηκε και εργοδότης να ζητήσει από τον εργαζόμενο τα 2.000 ευρώ που θα πάρει από την αποζημίωση λόγω του ότι εγκλωβίστηκε στην Αττική Οδό!
Το Dnews σας παρουσιάζει αποκλειστικά τις καταγγελίες όπου σύμφωνα με αυτές επιχειρήσεις e-shops και εταιρείες ταχυμεταφορών, call centers, γραφεία, συνεργεία οχημάτων, εργοληπτικές εταιρείες, βιοτεχνίες, φροντιστήρια, κάλεσαν κανονικά το προσωπικό τους για εργασία τις ημέρες αργίας που απαγορευόταν να λειτουργήσουν λόγω της κακοκαιρίας.
Ακόμη και οι διανομείς φαγητού εξαναγκάστηκαν σε παραδόσεις κατ' οίκον με αρκετά ατυχήματα να λαμβάνουν χώρα, ευτυχώς όχι σοβαρά.
Το μέλος Διοίκησης της ΓΣΕΕ και Γραμματέας Τύπου & Δημόσιων Σχέσεων Δημήτρης Καραγεωργόπουλος εξηγεί στο Dnews ότι μέχρι και αυτή τη στιγμή υπάρχουν εργαζόμενοι που δεν έχουν πρόσβαση στην εργασία τους, ούτε αναμένεται μέχρι αύριο να έχουν.
«Εργάτες εργοστασίων που οι δρόμοι και οι παράδρομοι προς αυτά είναι κλειστοί ακόμα. Αυτοί οι συνάδελφοι θα πληρωθούν τα ημερομίσθια ή η Κατάστασης Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας περιορίζεται μόνο στο τριήμερο 25, 26 Ιανουαρίου και 27 Ιανουαρίου; Επίσης η «αυστηρή σύσταση» του Υπουργείου Εργασίας για τηλεργασία στους χειρώνακτες εργάτες και τεχνήτες βιομηχανικών και βιοτεχνικών μονάδων της Θήβας και της Χαλκίδας, ποια πρακτική χρησιμότητα έχει;» αναρωτιέται ο κ. Καραγεωργόπουλος.
Σημειώνοντας μάλιστα ότι πολλοί εργαζόμενοι που απασχολούνται σε επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ και λοιπές λειτουργούσες επιχειρήσεις, υφίστανται μια σημαντική διάκριση σε σχέση με άλλους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα.
«Οι επιχειρήσεις τους λειτούργησαν κανονικά, δίχως κανείς να ρωτήσει με ποιο τρόπο αυτοί οι άνθρωποι προσήλθαν στην εργασία, αν άφησαν πίσω σπίτια χωρίς ρεύμα ή που άφησαν και σε τι κατάσταση τα παιδιά τους.
Θα ανέμενε κανείς ό,τι τουλάχιστον ελέω «αργίας» -που τελικά δεν είναι πραγματική αργία αλλά μια «ευρηματική»…αναστολή λειτουργίας επιχειρήσεων- αυτοί οι συνάδελφοι που ταλαιπωρήθηκαν, που ξεκίνησαν ώρες νωρίτερα από το σπίτι τους περπατώντας χιλιόμετρα μέσα σε παγωμένους δρόμους για να βρεθούν στα καθήκοντα τους, θα αμείβονταν με την προσαύξηση μιας κανονικής αργίας. Εις μάτην όμως. Ένα απλό μεροκάματο θα πληρωθούν».
Καταγγελίες
1. Υπάλληλος εγκλωβισμένος για 30 ώρες στην Αττική οδό καταγγέλλει προσπάθεια του εργοδότη του να πάρει την αποζημίωση των 2.000 € εκμεταλλευόμενος τους όρους καταβολής. Ο εργαζόμενος εγκλωβίστηκε από τη χιονόπτωση στην Αττική Οδό το πρωί της Δευτέρας.
Έμεινε εκεί για περισσότερες από 30 ώρες χωρίς φαγητό και κατάφερε να βγει το μεσημέρι της Τρίτης. Σύμφωνα με τον εργαζόμενο, μετά την ανακοίνωση της αποζημίωσης από την Αττική Οδό, ο εργοδότης του τον ενημέρωσε ότι ο ίδιος θα πάρει το χρηματικό ποσό, καθώς το όχημα ανήκει σε εκείνον και όχι στον εργαζόμενο.
Και αυτό παρότι ο υπάλληλος έμεινε εγκλωβισμένος από τα χιόνια. Το πρόβλημα: Αν η αποζημίωση δοθεί ανά όχημα και όχι ανά οδηγό, όπως προβλέπεται, αρκετοί εργαζόμενοι που πράγματι εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό δεν θα αποζημιωθούν, παρότι η Δευτέρα δεν είχε κηρυχθεί ως αργία για την προστασία τους από την κακοκαιρία και την χιονόπτωση.
Σε επικοινωνία με την Αττική Οδό, η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι μέχρι στιγμής η αποζημίωση των 2.000 ευρώ θα δοθεί ανά όχημα και όχι ανά οδηγό ή επιβάτη.
2. Μεγάλη αλυσίδα παιχνιδιών υποχρεώνει το προσωπικό να πάρει κανονική άδεια το τριήμερο που υποχρεωτικά ήταν κλειστά τα καταστήματα ή ρεπό. Αυτή η απαίτηση είναι παράνομη. Οι επιχειρήσεις ήταν κλειστές με απόφαση κρατικής αρχής και δεν μπορούν να χρεωθούν οι μέρες αυτές ως κανονική άδεια ή ρεπό.
3. Δεκάδες φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών παραβίασαν την αργία και υποχρέωσαν ακόμα και με απειλές τους εργαζόμενους να εργαστούν. Οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων και ξένων γλωσσών παραβίασαν την γενική αργία που ανακοίνωσε η κυβέρνηση λόγω κακοκαιρίας.
4. Στην Εύβοια εταιρεία υαλοπινάκων καλούσε με sms τους εργαζόμενους να εργαστούν κανονικά, ενώ οι δρόμοι ήταν αποκλεισμένοι. Στο μήνυμα απλά έδειχνε «ανοχή» στην ολιγόλεπτη καθυστέρηση. Η εταιρεία αιτιολόγησε την παράνομη λειτουργία της ισχυριζόμενη ότι συμβάλει στην αντιμετώπιση της κακοκαιρίας.
πηγή: dikaiologitika
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.