Πολύ πιο μπροστά από το χρονοδιάγραμμα που έχει οριστεί βρίσκεται σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Καστοριάς, Δημήτρη Σαββόπουλο, η σήραγγα Κλεισούρας που αποτελεί το πιο σημαντικό τμήμα της νέας επαρχιακής οδού στον οδικό άξονα Καστοριά-Πτολεμαΐδα.
Μιλώντας στο Antennes Radio 93,6, ο κ. Σαβόπουλος ανέφερε ότι η πρόοδος υλοποίησης του έργου είναι ήδη μεγάλη, ξεκαθαρίζοντας ότι παύση εργασιών που υφίσταται οφείλεται στην έλλειψη κάποιων εκρηκτικών στην αγορά, δίχως να απειλούνται τα χρονοδιαγράμματα με εκτροχιασμό. Το έργο έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025.
Τους ταχύτατους ρυθμούς υλοποίησης του έργου είχε παρατηρήσει δια ζώσης και τον περασμένο Απρίλιο ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, κατά την επίσκεψή του σε εργοστάσιο στην περιοχή της Καστοριάς, όπου έκανε αυτοψία και ενημερώθηκε για την πορεία εξέλιξης των εργασιών.
Θυμίζουμε ότι η σήραγγα Κλεισούρας θα είναι διπλής κατεύθυνσης με μήκος 1.365 μ., σήραγγα διαφυγής 1.383 μ. Θα έχει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 3,75 μ., κατασκευάζεται στο τμήμα ρέμα Κωτούρη-όρια Νομού Κοζάνης, και αναμένεται να μειώσει σε μεγάλο βαθμό τον χρόνο μετακίνησης από την Καστοριά στην Πτολεμαΐδα (και το αντίστροφο).
Το αντικείμενο του έργου
Η σήραγγα Κλεισούρας αποτελεί κομμάτι του έργου που αφορά στην κατασκευή της αρτηρίας της νέας Επαρχιακής Οδού, που εντάσσεται στον οδικό άξονα Καστοριάς – Πτολεμαΐδας και βρίσκεται στα διοικητικά όρια των Περιφερειακών Ενοτήτων Καστοριάς και Φλώρινας και απολήγει στα όρια του νομού Κοζάνης. Η σήραγγα θα ενώσει τρεις περιοχές, την Καστοριά, την Εορδαία και το Αμύνταιο.
Η αρτηρία έχει μήκος 10,3 χλμ., με πλάτος οδοστρώματος 8,0 μ., μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75 μέτρων ανά κατεύθυνση και επιπλέον λωρίδα καθοδήγησης πλάτους 0,25 μ.
Αναλυτικότερα, το έργο περιλαμβάνει:
- 4 ανισόπεδους κόμβους
- σήραγγας Κλεισούρας, διπλής κατεύθυνσης μήκους 1.365μ, με σήραγγα διαφυγής 1.383μ., σε ιδιαίτερα ορεινό ανάγλυφο
- 1 γέφυρα (ρέματος Κώτουρη), μήκους 34,60μ περίπου
- 4 κάτω διαβάσεις
- Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 71,07 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος – καθώς είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Μακεδονία στο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Αναθέτουσα αρχή του έργου, το οποίο υπεγράφη τον Οκτώβριο του 2022, είναι η Εγνατία Οδός.