Η αεροπορική εταιρεία Virgin Australia ανακοίνωσε σήμερα ότι προχωρά σε στάση πληρωμών λόγω της κρίσης του κορωνοϊού.
Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη αεροπορική εταιρεία, που καταρρέει λόγω της πανδημίας.
Σε ενημέρωσή της προς τις χρηματιστηριακές αρχές της Αυστραλίας, η διεύθυνση της αυστραλιανής Virgin διαβεβαιώνει πάντως ότι θέλει να συνεχίσει τις πτήσεις της ενόσω η τύχη της θα επαφίεται σε δικαστικούς διαχειριστές.
Ο δεύτερος μεγαλύτερος αερομεταφορέας της χώρας μείωσε σχεδόν όλες τις πτήσεις τον περασμένο μήνα μετά από εκτεταμένες ταξιδιωτικές απαγορεύσεις ταξιδιού.
Η εταιρεία ήδη πάλευε με ένα μακροπρόθεσμο χρέος 5 δισ. δολ. (Αυστραλίας) και πλέον αναζητά νέους αγοραστές και επενδυτές, αφού δεν έλαβε δάνειο από την κυβέρνηση της Αυστραλίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Virgin Australia, Paul Scurrah, δήλωσε πως «Η απόφασή μας σήμερα αφορά την εξασφάλιση του μέλλοντος του ομίλου Virgin Australia και την ανάδυση στην άλλη πλευρά της κρίσης του Covid-19. Η Αυστραλία χρειάζεται μια δεύτερη αεροπορική εταιρεία και είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να πετάμε».
Εν τω μεταξύ, ο σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον, του οποίου ο όμιλος Virgin είναι ιδιοκτήτης της Virgin Australia, έχει προσφέρει ένα νησί της Καραϊβικής ως εγγύηση για να βοηθήσει στη διάσωση της Virgin Atlantic. Οι μετοχές της εταιρείας είχαν ανασταλεί για το προηγούμενο δεκαπενθήμερο καθώς η διοίκηση προσπαθούσε να βρει ένα σχέδιο επιβίωσης. Η αυστραλιανή κυβέρνηση ωστόσο απέρριψε αίτημα της εταιρείας για δάνειο 1,4 δισ. δολ. (Αυστραλίας). Τον περασμένο μήνα είχε ανακοινώσει περίπου 900 εκατ. δολ. (Αυστραλίας) για την υποστήριξη όλων των τοπικών αεροπορικών εταιρειών.
Η Virgin Australia ανήκει εν μέρει σε αρκετούς φορείς και μετόχους, συμπεριλαμβανομένης της κυβέρνησης των ΗΑΕ, της Singapore Airlines, της HNA της Κίνας και του ομίλου του σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον. Απασχολεί περίπου 10.000 άτομα και άλλα 6.000 μέσω βοηθητικών επιχειρήσεων.
Η εταιρεία συμβούλων Deloitte ανακοίνωσε ότι διορίστηκε ως διαχειριστής τη Δευτέρα και θα προσπαθήσει να αναδιαρθρώσει το χρέος της εταιρείας, να εξοφλήσει τους πιστωτές και να βρει αγοραστή - με τους ιδιώτες ομίλους που αναμένεται να δείξουν ενδιαφέρον.
Ομάδες καταναλωτών και τοπικοί παράγοντες έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους καθώς αν δεν τα καταφέρει η Virgin Australia, αυτό θα σημαίνει ότι ο εθνικός αερομεταφορέας Qantas θα έχει σχεδόν μονοπώλιο στην Αυστραλία.
Πριν από το κλείσιμο, η Virgin Australia διέθετε περίπου 130 αεροσκάφη σε 41 προορισμούς, κυρίως εσωτερικές διαδρομές, αλλά και διεθνείς υπηρεσίες, όπως στη Νέα Ζηλανδία, το Μπαλί, τα Φίτζι, το Τόκιο και το Λος Άντζελες.
BBC, lifo.gr