Με την παράταση της αναστολής λειτουργίας των σχολείων να έχει επεκταθεί μέχρι την εβδομάδα πριν από το Πάσχα (10 Απριλίου), το σενάριο για μετακύλιση της ημερομηνίας των Πανελλαδικών είναι πιο κοντά από ποτέ.
Παρότι το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να κρατήσει σταθερή την ημερομηνία των πανελλαδικών, το σενάριο αυτό φαίνεται μάλλον να απομακρύνεται.
Μάλιστα, όπως γράφει η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» το ενδεχόμενο οι εξετάσεις να διεξαχθούν τον Σεπτέμβριο κερδίσει όλο και περισσότερο έδαφος.
Σε πρώτη φάση με το άνοιγμα των σχολείων, η αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος -με επιπλέον ώρες και εκμετάλλευση των αργιών- θα μπορέσει να «κλείσει» κάποια κενά, όμως σε καμία περίπτωση, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου Παιδείας, δεν μπορεί να καλύψει το σύνολο των χαμένων ωρών.
– Το υπουργείο εξέταζε την καθυστέρηση των Πανελλαδικών κατά μία ή δύο εβδομάδες, ώστε να πραγματοποιηθεί κοντά στο τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου, στην περίπτωση βέβαια που δεν παρατεινόταν η απόφαση για αναστολή.
– Στις εισηγήσεις που έχουν γίνει στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως συμπεριλαμβάνεται και η πρόταση να μην πραγματοποιηθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις και το απολυτήριο να δοθεί βάσει των βαθμών των ελέγχων τετραμήνων, ώστε να «κερδίσουν» μία εβδομάδα επιπλέον οι μαθητές.
– Με τα νέα δεδομένα, όμως, το σενάριο για Πανελλαδικές τον Σεπτέμβριο μοιάζει όλο και πιο ρεαλιστικό, παρά τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν λόγω των καθυστερήσεων εισαγωγής των επιτυχόντων στα πανεπιστήμια, αλλά και των μετεγγραφών. Λιγότερες πιθανότητες έχει το σενάριο του Ιουλίου.
Η παράταση της σχολικής χρονιάς αποτελεί κι αυτή με τη σειρά της μια επιλογή που θα «συνοδεύσει» τη μετακύλιση της ημερομηνίας των Πανελλαδικών. Μπορεί οι μαθητές της Γ’ Λυκείου να αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη πρόκληση σε σχέση με όσους φοιτούν σε μικρότερες τάξεις, όμως η αναπλήρωση των ωρών θα πρέπει να ισχύσει για όλες τις τάξεις των δύο βαθμίδων.
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να έχει ξεκινήσει από την προηγούμενη εβδομάδα, όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διά ζώσης μάθηση και περιορίζεται στην επανάληψη και στην επαφή του μαθητή με τη σχολική -εικονική- τάξη.
Τέλος, η μείωση της ύλης αποτελεί ένα σενάριο στο οποίο καταγράφονται διχογνωμίες. Με τις εξάωρες παραδόσεις στην Γ’ Λυκείου και με τη συμβολή των φροντιστηρίων οι περισσότεροι μαθητές έχουν ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος της εξεταστέας ύλης.