Πολλά ευρωπαϊκά αεροδρόμια θα δώσουν μάχη για να γλιτώσουν από τη χρεοκοπία χωρίς κρατικά κεφάλαια στήριξης, καθώς οι εξελίξεις στο μέτωπο του κορωνοϊού διαγράφουν κάθε ελπίδα για να ανακάμψουν τα ταξίδια μέχρι το τέλος του έτους.
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή μονάδα του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αεροδρομίων (Airports Council International Europe) 193 από τα 740 αεροδρόμια στην περιοχή σύντομα θα δυσκολευτούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους, ενώ τα κυβερνητικά μέτρα καραντίνας παραμένουν σε ισχύ.
Τα αεροδρόμια που θα δοκιμαστούν είναι κυρίως μικρότεροι, περιφερειακοί κόμβοι αλλά εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν περίπου 277.000 θέσεις εργασίας, επισήμανε η ACI.
"Οι αριθμοί που δημοσιεύθηκαν σήμερα δείχνουν μια πολύ ζοφερή εικόνα", ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Γενικός Διευθυντής Olivier Jankovec. "Οκτώ μήνες μετά την κρίση, όλα τα αεροδρόμια της Ευρώπης εξαντλούν τη ρευστότητά τους για να παραμείνουν ανοιχτά, με τα έσοδα να απέχουν παρασάγγας από αυτό που χρειάζεται για να καλυφθεί το κόστος των επιχειρήσεων".
Οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια συγκαταλέγονται μεταξύ των εταιρειών που επλήγησαν περισσότερο από την πανδημία και οι δύο βιομηχανίες ζητούν μια διεθνή συμφωνία για τα τεστ κορωνοϊού που να εμποδίζει τους επιβάτες να απομονωθούν για εβδομάδες στον προορισμό τους - ένας παράγοντας που αποτρέπει πολύ κόσμο από το να ταξιδεύει.
Ένα τέτοιο σύστημα, το οποίο θα απαιτούσε ακόμη από τους επιβάτες να δείξουν το αρνητικό τους τεστ πριν από την αναχώρηση, θα μπορούσε να ξανανοίξει προσοδοφόρες διατλαντικές διαδρομές και σύντομα πρόκειται να επανασυνδέσει το Χονγκ Κονγκ και τη Σιγκαπούρη.
Ο αριθμός των επιβατών στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 73% σε ετήσια βάση τον Σεπτέμβριο, πράγμα που σημαίνει ότι η περιοχή έχει χάσει 1,29 δισεκατομμύρια ταξιδιώτες από τον Ιανουάριο.
Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, το αεροδρόμιο Paderborn έχει ήδη υποβάλει αίτημα προστασίας από τους πιστωτές αφού ο αριθμός των επιβατών του μειώθηκε κατά 85%.