ΚΟΚ: Πότε αρχίζει η εφαρμογή των ψηφιακών προστίμων, οι αλλαγές και το point system
Διαβάστε σχετικά
- Εξοικονομώ κατ’ οίκον: Όλες οι αλλαγές για τις επιδοτήσεις!
- Ευάλωτα νοικοκυριά: Διαγραφή για όλες τις οφειλές τους με τη «2η ευκαιρία»
Τι ψάχνεις;
Μέχρι το τελος της χρονιάς φιλοδοξούν τα συναρμόδια υπουργεία να έχουν ολοκληρώσει την ψηφιοποίηση της διαδικασίας βεβαίωσης και είσπραξης των προστίμων που επιβάλλονται για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).
Πρόκειται για μία από τις πρώτες προτεραιότητες του υπουργείου Μεταφορών, η οποία συζητήθηκε διεξοδικά την Τρίτη στο πλαίσιο της δεύτερης συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια.
Συγκεκριμένα, στο υπουργείο επανεξετάζεται ήδη το πλαίσιο που αφορά στη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία, να αναβαθμιστεί η επικοινωνία των συναρμόδιων υπηρεσιών και να βελτιωθεί η εισπραξιμότητα.
Για τον σκοπό αυτό, οι εργασίες της Επιτροπής θα επικεντρωθούν:
Παράλληλα σημαντικές αλλαγές προωθούνται και στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών, πιο γνωστό ως point system με τους χρεωμένους πόντους των οδηγών να φτάνουν ως μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο, ενώ από τη νέα σχολική χρονιά που ξεκινά τον Σεπτέμβριο θα είναι υποχρεωτική η διδασκαλία του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία με ταυτόχρονη αναβάθμιση της πλατφόρμας «e-drive academy».
Ολες οι νέες ρυθμίσεις αναμένεται να ενσωματωθούν στο υπό κατάρτιση νομοσχέδιο του υπουργείου για την αναθεώρηση του ΚΟΚ, το οποίο θα είναι έτοιμο το φθινόπωρο.
Βασικοί άξονες του νέου ΚΟΚ θα είναι:
Σε ό,τι αφορά το Point System οι αλλαγές συναποφασίζονται με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Σύμφωνα με το σχέδιο, θα εισαχθεί πρόβλεψη ώστε η ευθύνη για την παράβαση που επιβάλλεται απουσία του οδηγού (με κάμερες ή ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος. Θα δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e-banking ή ΑΤΜ, ενώ στην βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής θα ενημερώνεται το TAXIS.
Για την επίτευξη της εισπραξιμότητας των προστίμων, όπως προβλέπει το Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, θα δημιουργηθεί το Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα αποτελεί νομικό πρόσωπο και θα τελεί υπό υπό την εποτεία του υπουργείου Εσωτερικών με τη συμμετοχή εκπροσώπων των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών και της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ).
Θα αποτελεί τον βασικό μηχανισμό υποδοχής των χρημάτων που προέρχονται από τα πρόστιμα του ΚΟΚ. Στη συνέχεια θα προχωρεί στην κατανομή των ποσών στου δήμους. Οι δήμοι θα δινουν αναφορά στο Ταμειο για τις δράσεις οδικής ασφάλειας που υλοποιούν π.χ. στο πλαίσιο των ΣΒΑΚ. Το ταμείο θα εγκαθιδρύει μηχανισμό εποπτείας των δράσεων στη βάση δεικτών επίτευξης/επίδοσης και θα παρέχει τεχνογνωσία και συμβουλτικό ρόλο στους δήμους.
Το υπουργείο Μεταφορών προχωρεί στην καθιέρωση ηλεκτρονικών διαδικασιών ελέγχου και παρακολούθησης παραβάσεων συγκεκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ και της οδικής συμπεριφοράς των καθ΄έξιν παραβατών στηριζόμενο στα εξής βήματα:
Ταυτόχρονα ήδη προωθείται η ενεργοποίηση του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα έχει στόχο τη συλλογή δεδομένων καλής ποιότητας για την ενιαία και συστηματική καταγραφή των ατυχημάτων
Το Παρατηρητήριο θα συλλέγει κάθε χρόνο τα στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα και όπως επεσήμανε και κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής ο καθηγητής του ΕΜΠ, Γιώργος Γιαννής, προβλέπεται η οργάνωση συλλογής στοιχείων από κάθε έναν από τους εμπλεκόμενους φορείς, η υποστήριξη της συλλογής δεδομένων με συγκεκριμένες μεθοδολογίες και ο συντονισμός των δράσεων των φορέων για την υποστήριξη του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας.
Με βάση τις καταγραφές αυτές θα μπορέσει να δημιουργηθεί μία βάση δεδομένων, η οποία θα περιλαμβάνει για πρώτη φορά ποιοτικά στατιστικά στοιχεία για το είδος και τη συχνότητα της παραβατικότητας των Ελλήνων οδηγών.
Η θεματική ενότητα Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια, η οποία εντάχθηκε στο ωρολόγιο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων της χώρας για το έτος 2020-2021 με εκπαιδευτικό υλικό, το περιεχόμενο της πλατφόρμας «e-drive academy» του υπουργείου Μεταφορών, θα εμπλουτιστεί με την «Πλατφόρμα 21+: Εργαστήρια Δεξιοτήτων» που εφαρμόστηκε αρχικά πιλοτικά.
Η πλατφόρμα ανασχεδιάζεται ώστε να γίνει περισσότερο σύγχρονη και διαδραστική. Οι χρήστες με διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες θα μπορούν να εκπαιδευτούν από οποιοδήποτε μέσο διαθέτει ο καθένας (Tablet, Υπολογιστή, κινητό).
Προωθείται η διαδικασία μεταφοράς του υλικού σε ανασχεδιασμένο ψηφιακό χώρο, ώστε το υλικό που μέχρι σήμερα ήταν καταχωρημένο σε φυλλάδια και PDF να μετατραπεί σε διαδραστικά «video animation» για παιδιά. Επιπλέον, θα υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργηθούν έξυπνα διαδραστικά παιχνίδια quiz, ώστε να επαληθεύουν οι χρήστες τη γνώση τους μέσα από το παιχνίδι.
Επίσης, μέσω της αξιοποίησης παιχνιδομηχανών (gamification) οι χρήστες θα μαζεύουν «πόντους ή σήματα» ανάλογα με τις επιδόσεις τους και θα επιβραβεύονται για την εξέλιξη τους.
Ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας και για μαθήματα με ζωντανή διαδικτυακή μετάδοση, ενώ η πλατφόρμα ικανοποιεί όλα τα πρωτόκολλα για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Υπενθυμίζεται ότι την Κυβερνητική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια απαρτίζουν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, πρόεδρος της Επιτροπής, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Ελευθέριος Οικονόμου, αντιπρόεδρος της Επιτροπής, ο αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττα Μακρή, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς και η συντονίστρια της Εκτελεστικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια Αμαλία Πολυδωροπούλου.
Ethnos.gr
Ενημερωθείτε πρώτοι για όλα τα τελεταία νέα, απευθείας στο email σας