Η Καβάλα είναι, σύμφωνα με πληροφορίες του epixeiro.gr, η μία από τις υποψήφιες ελληνικές πόλεις για την επένδυση της Next.e.GΟ στην Ελλάδα, όπου θα κατασκευαστεί τόσο το εργοστάσιο της εταιρείας, το οποίο σε πρώτη φάση θα έχει τη δυνατότητα να παράγει έως 30.000 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ανά έτος, όσο και το Κέντρο Τεχνολογίας και Καινοτομίας για ερευνητικούς σκοπούς.
Οι συγκεκριμένες πληροφορίες αναφέρουν πως η Καβάλα προκρίνεται, μέχρι στιγμής (λόγω και της ύπαρξης του λιμανιού), αλλά, εξίσου σοβαρές είναι και οι υποψηφιότητες Κοζάνης και Πτολεμαΐδας (ώστε να αξιοποιηθεί και το project της απολιγνιτοποίησης), ενώ εξετάζεται και η περίπτωση του Αστακού.
Στόχος, όπως αναφέρουν οι πηγές, δεν είναι μόνο να δημιουργηθεί ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά να αναπτυχθεί ένα ολόκληρο cluster με άλλες εταιρείες, που θα γειτνιάζουν με το εργοστάσιο και θα το εφοδιάζουν με τις απαραίτητες πρώτες ύλες. Οι επιχειρήσεις αυτές θα είναι κυρίως ελληνικές, αλλά προβλέπεται και η συνεργασία με εταιρείες από γειτονικά κράτη.
Έτσι, αν και υπολογίζεται πως θα δημιουργηθούν 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας, υπάρχει η προοπτική, μαζί με τις έμμεσες, να φτάσουν τις 5.000. Σε κάθε περίπτωση, αυτή τη στιγμή το project στοχεύει στην υπογραφή του σχετικού μνημονίου συνεργασίας. Από τη στιγμή που θα υπογραφεί αυτό και θα γίνει η τελική επιλογή του χώρου, το πλάνο «προβλέπει» πως το έργο θα ολοκληρωθεί σε 24 μήνες.
Οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως «υπάρχουν ενδείξεις ότι το project θα προχωρήσει, γιατί υπάρχει βούληση από όλες τις πλευρές, και από εκείνη των επενδυτών». Φυσικά, ξεχωριστά, βάσει και της τροπολογίας για τις στρατηγικές επενδύσεις στον χώρο της ενέργειας, υπάρχει και η στόχευση για σταθμούς αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, για επενδύσεις και σε αυτόν τον τομέα. Για αυτό το θέμα «υπάρχουν ήδη υποψήφιοι επενδυτές».
Η εγκατάσταση θα έχει παραγωγική ικανότητα έως και 30.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ το ύψος της επένδυσης στη φάση εκκίνησης φτάνει στο ποσό των 100 εκατομμυρίων ευρώ. Το project της Next.e.GΟ χαρακτηρίζεται ως «ελκυστικό», διότι τα αυτοκίνητα που θα παραχθούν θα βρίσκονται μέσα στον αστικό ιστό, με χαμηλές ταχύτητες και με χαμηλό κόστος, οπότε θα είναι προσιτά και για την ελληνική αγορά αλλά και για εκείνη των Βαλκανίων.
Πηγή: epixeiro.gr