Πώς μπορούμε να «πλασάρουμε» καλύτερα την Ελλάδα την επόμενη μέρα των βουλευτικών εκλογών;
Ο καθηγητής Μάρκετινγκ και στρατηγικής στο Πανεπιστήμιο York και στο «City College» της Θεσσαλονίκης, Χρήστος Λιασίδης, δίνει την απάντηση, μιας και τοποθετήθηκε με αφορμή το εκλογικό αποτέλεσμα, την οικονομία, αλλά και τη βιωσιμότητα της χώρας, η οποία συνδυάζεται με τον τουρισμό.
Οι τοποθετήσεις του έγιναν στο «Metropolis 95,5», στο ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης.
«Δεν θέλουμε την αρπαχτή-Θέλουμε την άνοδο»
Οι απόψεις και οι ατάκες του παρουσιάζουν αν μη τι άλλο ενδιαφέρον:
«Πάντοτε γίνεται αυτό μετά από κάθε εκλογική αναμέτρηση, πρέπει να συμβεί αυτό.
Υπάρχει μία συνέχεια και ευελπιστούμε να μας βγει σε καλό, έτσι πιστεύω, ώστε να μην υπάρχουν μεγάλες αλλαγές, που μπορεί να είναι και θετικές, αλλά έχουν και ρίσκο ενίοτε.
Για να πάει μπροστά, η χώρα τι χρειάζεται;
Βελτίωση οικονομίας, δημόσιας διοίκησης, γενικότερα σε επίπεδο ευημερίας. Όπως θέλει κάθε επιχείρηση.
Αυτό πρέπει να επιδιώκει κάθε κράτος. Υπάρχει θετική δυναμική σε πολλές πτυχές της οικονομίας, χωρίς αυτό να σημαίνει βεβαίως ότι βρίσκεται σε επιθυμητό επίπεδο, ούτε ότι δεν υπάρχουν κίνδυνοι.
Άλλωστε, το έχουμε βιώσει αυτό στο πετσί μας…
Κοιτάμε σίγουρα την ανατολή, ελπίζουμε σε κάτι καλύτερο, μας ενδιαφέρει η ομαλότητα, πάντα μετά από κάθε εκλογική διαδικασία.
Όπως και στον κόσμο των επιχειρήσεων. Δεν θέλουμε την αρπαχτή. Θέλουμε την άνοδο, χωρίς να είναι απότομη. Είμαστε σε μικρή χώρα, κι αυτό χρειάζεται. Άνοδος… οικονομίας.
Η διασφάλιση της ομαλής χρηματοδότησης με κόστος που δεν θα υπερβαίνει των άλλων οικονομιών. Το κάθε κράτος δανείζεται. Μόνο δύο χώρες δεν χρειάζονται από τον ιδιωτικό τομέα».
«Κράτος, όπως… επιχείρηση»
Είπε ακόμη: «Για να λειτουργήσει ένας οργανισμός ή ένα κράτος χρειάζεται τον γενικό διευθυντή, τον CEO, αλλά και τα στελέχη, όπως και στο κράτος συμβαίνει με τον πρωθυπουργό και τους υπουργούς.
Πρέπει να στελεχώσουν τον οργανισμό, που λέγεται Ελλάδα, να κατανοήσουμε ότι είναι ακριβώς το ίδιο.
Άλλωστε, θα πρέπει να τρέξει την επιχείρηση, όπως το κράτος. Απλά, η διαφορά είναι ότι η ευημερία, που θέλει το κράτος, είναι να ευημερεί ο κόσμος, ο πολίτης».
Συμπλήρωσε στη συνέχεια:
«Ζήσε τον μύθο σου στην Ελλάδα», είπε χαμογελώντας και πρόσθεσε:
«Αν μιλάμε για τον ξένο, είναι ένα brand, μία μάρκα, μία branda.
Δεν θα αναφερθώ σε μάρκες προϊόντων.
Εμείς αυτό θέλουμε, ωστόσο. Από τον Έλληνα να αγοράζει και να έχει μέσα του, την Ελλάδα».
«Τουρισμός και βιωσιμότητα»
Και κατέληξε στις δηλώσεις του:
«Πιστεύω, ναι, μας βοηθάει να πουλάμε… Ελλάδα. Είναι θετικό για μία επιχείρηση. Μόνο θετικό μπορεί να είναι το μήνυμα, ειδικά έξω από την Ελλάδα, όπως για παράδειγμα στον τουρισμό. Το χρειαζόμαστε αφάνταστα.
Έχουμε και τον χειμερινό τουρισμό, αλλά συνάμα και τον τουρισμό της τρίτης ηλικίας. Μόνο καλό μπορεί να μας φέρει για τη βιωσιμότητα της χώρας…
Να πουλάμε την Ελλάδα, όχι μόνο στον ξένο, αλλά και στον Έλληνα, διότι έχουμε το καλύτερο φιλέτο στον πλανήτη. Να πουλάμε την Ελλάδα, όχι περιστασιακά, αλλά 12 μήνες τον χρόνο», τόνισε επίσης μεταξύ των άλλων στις δηλώσεις του.