Δύο ανώτεροιΙσπανοίαξιωματούχοι υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους ύστερα από λάθος που έγινε στην παραγγελία νέων τρένων. Τα νέα τρένα, που κόστισαν 260 εκατομμύρια ευρώ, δεν χωράνε στα τούνελ των περιοχών της Αστούριας και Καντάμπρια, όπου προοριζόταν να λειτουργούν, και όταν μαθεύτηκε η είδηση, προκλήθηκαν έντονες αντιδράσεις.
Ο επικεφαλής της ισπανικής σιδηροδρομικής εταιρείας Renfe, Isaías Táboas, και η υφυπουργός Μεταφορών, Isabel Pardo de Vera, παραιτήθηκαν από τις θέσεις τους. Η ισπανική κυβέρνηση σημείωσε πως το λάθος έγινε αντιληπτό νωρίς και δεν υπήρξε οικονομική ζημία. Ωστόσο, η Καντάμπρια απαίτησε αποζημίωση.
Η Renfe παρήγγειλε τα τρένα το 2020, αλλά το επόμενο έτος ο κατασκευαστής CAF συνειδητοποίησε ότι οι διαστάσεις που της είχαν δοθεί για τα τρένα ήταν ανακριβείς και σταμάτησε την κατασκευή τους.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο στη βόρεια Ισπανία κατασκευάστηκε τον 19ο αιώνα και οι σήραγγες δεν ανταποκρίνονται στα σύγχρονα πρότυπα. Παρότι σταμάτησε η κατασκευή εγκαίρως, το λάθος πηγαίνει το έργο δύο χρόνια πίσω, καθώς τα τρένα αναμένεται να παραδοθούν το 2026, αντί για του χρόνου, όπως σχεδιαζόταν.
Η Renfe και ο φορέας εκμετάλλευσης υποδομών Adif ξεκίνησαν κοινή έρευνα για να διαπιστώσουν πώς συνέβη το σφάλμα. Νωρίτερα αυτό το μήνα, το υπουργείο Μεταφορών της Ισπανίας απέλυσε έναν διευθυντή της Renfe και τον επικεφαλής της τεχνολογίας των γραμμών της Adif λόγω της γκάφας.