Στον αέρα παραμένει η υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της διοίκησης τού Καυτανζογλείου Εθνικού Σταδίου, καθώς η απερχόμενη διοίκηση υπό τον κ. Απόστολο Μητιντζή, άγνωστο γιατί, δεν προχώρησε στις διαδικασίες εκείνες ώστε η ΠΑΕ ΠΑΟΚ «με αποκλειστική επιμέλεια και δαπάνη της να προσδιοριστούν οι απαιτούμενες εργασίες αναβάθμισης, να εκπονηθούν οι αναγκαίες μελέτες και να καθοριστεί το χρονοδιάγραμμα και το κόστος υλοποίησης των εργασιών». Αυτός ο όρος υπάρχει στο μνημόνιο που συντάχθηκε από τη διοίκηση του ΚΕΣ (Καυτανζόγλειο Εθνικό Στάδιο) μετά από πολύμηνες συζητήσεις με την ΠΑΕ ΠΑΟΚ την οποία εκπροσωπούσε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Χρυσόστομος Γκαγκάτσης, αλλά δεν υπογράφηκε ποτέ! Το μνημόνιο συνεργασίας μάλιστα στον τελευταίο του όρο αναφέρει ότι: «Τονίζεται ιδιαίτερα ότι το παρόν μνημόνιο συνεργασίας θα ισχύσει εφ’ όσον εγκριθεί ο έλεγχος νομιμότητας του από τις αρμόδιες αρχές, όποιες δε προκαταρκτικές εργασίες μελετών ή εξόδων πάσης φύσεως γίνουν αποκλειστικά από την πλευρά της ΠΑΕ ΠΑΟΚ για το δικαίωμα χρήσης των εγκαταστάσεων του Σταδίου, δεν θα ζητηθούν από το ΚΕΣ ή το Δημόσιο, γιατί γίνονται με αποκλειστική ευθύνη και έλεγχο της ΠΑΕ ΠΑΟΚ και φυσικά δεν ισχύει και δεν εφαρμόζεται η αρχή της ευθύνης των διαπραγματεύσεων λόγο της συννεφωνημένης ρητής αίρεσης της εγκρίσεως από τα αρμόδια όργανα του Δημοσίου για την παραχώρηση των εγκαταστάσεων του ΚΕΣ».
Είναι ολοφάνερο λοιπόν ότι οι δύο πλευρές είχαν συμφωνήσει στο περιεχόμενο του μνημονίου κι αυτό πρόκυπτε και από τις δημόσιες δηλώσεις του προέδρου κ. Μητιντζή, ο οποίος μάλιστα έκανε αναφορά και σε ποσά χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί ούτε τα πρώτα βήματα της συνεργασίας.
Το άλλο στοιχείο που έχει ενδιαφέρον είναι ότι το σχέδιο μνημονίου που απέστειλε ο πρόεδρος του Κ.Ε.Σ. στις 19/6/2019 στα υπόλοιπα μέλη του δ.σ. έχει κενή την ημερομηνία, αλλά αναφέρει τον μήνα και το έτος (…06/2019), τα οποία υποδηλώνουν ότι συντάχθηκε μετά τις εθνικής εκλογές και ότι ήταν θέμα ημερών η υπογραφή του.
Αρα γεννούνται τα εξής ερωτήματα: Γιατί ο πρόεδρος του Κ.Ε.Σ ο οποίος ουδέποτε έβαλε ως θέμα σε διοικητικό συμβούλιο (δεν υπάρχει σχετικό πρακτικό συνεδρίασης) την αξιοποίηση του Σταδίου από την ΠΑΕ ΠΑΟΚ, άρα το χειριζόταν το θέμα αποκλειστικά ο ίδιος, δεν «έτρεξε» τις διαδικασίες για την υπογραφή του μνημονίου το οποίο ουσιαστικά δεν δεσμεύει καμία από τις δύο πλευρές. Οπως επισημαίνεται άλλωστε στο προς υπογραφή μνημόνιο «με το παρόν τα μέρη εκφράζουν την καταρχήν επιθυμία τους να προχωρήσουν στην κατάρτιση σύμβασης με αντικείμενο την παραχώρηση της χρήσης του άνω γηπέδου στην ΠΑΕ ΠΑΟΚ».
Το δεύτερο ερώτημα έχει να κάνει με την χρονική στιγμή που επιχειρεί να «τρέξει» τις διαδικασίες. Η εκτίμηση είναι ότι επιχείρησε να δείξει ζέση ώστε να μην κατηγορηθεί για κωλυσιεργία ή κάποιος λόγος που ο ίδιος ο κ. Μητιντζής και μόνο γνωρίζει. Πάντως οι χειρισμοί του φανερώνουν ανακολουθία και σύγχυση.
Στο προοίμιο του μνημονίου συνεργασίας που ήταν έτοιμο προς υπογραφή και τους σημαντικότερους όρους του δημοσιεύει η «Μ» και το metrosport.gr, αναφέρεται ότι η ΠΑΕ ΠΑΟΚ θα χρησιμοποιεί το Καυταντζόγλειο «εφόσον προκύψει ανάγκη, και για την ομάδα νέων Κ-19»
Οι όροι της σύμβασης
Στη συνέχει αναφέρονται οι όροι της προς υπογραφή σύμβασης:
«1. Το ΚΕΣ αναλαμβάνει την υποχρέωση, μέσα σε πέντε (5) εργάσιμες ημέρες από την υπογραφή του παρόντος:
(α) να γνωρίσει εγγράφως στην ΠΑΕ ΠΑΟΚ τα πρόσωπα, τα οποία έχουν δικαίωμα χρήσης των εν γένει εγκαταστάσεων του σταδίου, καθώς και το είδος και τη διάρκεια του δικαιώματος καθενός εξ αυτών
(β) να παραδώσει στην ΠΑΕ ΠΑΟΚ αντίγραφα των αδειών, μελετών και λοιπών εγγράφων που διαθέτει για το στάδιο και να επιτρέψει σε εκπροσώπους και συνεργάτες, την πρόσβαση σε όλους τους χώρους του σταδίου, προκειμένου, με αποκλειστική επιμέλεια και δαπάνη της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, να προσδιοριστούν οι απαιτούμενες εργασίες αναβάθμισης, να εκπονηθούν οι αναγκαίες μελέτες και να καθοριστεί το χρονοδιάγραμμα και το κόστος υλοποίησης των εργασιών.
2.Η ΠΑΕ ΠΑΟΚ θα παραδώσει στο ΚΕΣ, προς έλεγχο και έγκριση από τη Διεύθυνση Τεχνικών Αθλητικών Έργων και Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (ΓΓΑ), αναλυτική περιγραφή των προς εκτέλεση εργασιών, με τις τεχνικές προδιαγραφές και μελέτες, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και αναλυτικό προϋπολογισμό του έργου.
Πρόβλεψη για το 2019-‘20
Οπως προκύπτει από το άρθρο 3 οι συζητήσεις των δύο πλευρών έχουν προσδιορίσει την έναρξη των εργασιών κατά την αγωνιστική περίοδο 2019-’20. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι μετά τις εγκρίσεις των μελετών από τις υπηρεσίες της πολιτείας «τότε το ΚΕΣ και η ΠΑΕ ΠΑΟΚ θα καταρτίσουν σύμβαση, δυνάμει της οποίας :
3.1. Το ΚΕΣ θα παραχωρήσει στην ΠΑΕ ΠΑΟΚ το μη - αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης του αναφερόμενου στο προοίμιο ποδοσφαιρικού γηπέδου και των συνοδών αυτού βοηθητικών χώρων του σταδίου, προκειμένου να το χρησιμοποιήσει ως κύρια έδρα της επαγγελματικής της ομάδας και, αν προκύψει ανάγκη, της ομάδας της Κ-19, για τις αγωνιστικές περιόδους 2019/2020, 2020/2021 και 2021/2022, με δικαίωμα της ΠΑΕ ΠΑΟΚ ανανέωσης για δύο επιπλέον αγωνιστικές περιόδους (2022/2023 και 2023/2024) με προϋποθέσεις όπως αύξηση του ποσού της παραχώρησης χρήσεως για τα δύο (2) έτη».
Η εμπορική εκμετάλλευση
Για το εμπορικό κομμάτι αναφέρει: «Η ΠΑΕ ΠΑΟΚ θα έχει το αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης των διαφημιστικών χώρων εντός του κεντρικού γηπέδου, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 56 του ν. 2725/1999 (Α΄ 121), κατά τη διάρκεια των αγώνων της ( ΠΑΕ ΠΑΟΚ ) μόνον».
Στο άρθρο 3.4 αναφέρει ότι η ΠΑΕ ΠΑΟΚ θα αναλάβει την εκτέλεση και πληρωμή του έργου με τους όρους «οι οποίοι τελούν υπό την έγκριση της Διεύθυνσης Τεχνικών Αθλητικών Έργων και Υποδομών της ΓΓΑ. Οι πληρωμές από την ΠΑΕ ΠΑΟΚ θα γίνονται στο 2ο και 3ο έτος της συνεργασίας, εφ’ όσον ολοκληρωθεί το έργο στην αρχή εκάστης περιόδου, ήτοι 2020 – 2021, 2021 – 2022».
Στο άρθρο 3.5 αναφέρεται ότι το συνολικό ποσό που θα καταβάλει η ΠΑΕ ΠΑΟΚ για την εκτέλεση του έργου «θα λογιστεί ότι καταβλήθηκε έναντι ισόποσης προκαταβολής του προβλεπόμενου στο άρθρο 9 περίπτ. β΄ του ν. 423/1976 (Α΄ 223) τιμήματος και του προβλεπόμενου στο άρθρο 56 παρ. 3 του ν. 2725/1999 ποσοστού». Η ΠΑΕ ΠΑΟΚ δε θα έχει δικαίωμα αναζήτησης του προκαταβληθέντος τιμήματος (α) αν η σύμβαση παραχώρησης της χρήσης του γηπέδου λυθεί πρόωρα, για τον οποιοδήποτε λόγο ή αιτία ή (β) αν το ποσό που αντιστοιχεί στα ποσοστά των άρθρων 9 περίπτ. β΄ ν. 423/1976 και 56 παρ. 3 ν. 2725/1999 που πρέπει να καταβάλει η ΠΑΕ ΠΑΟΚ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης αποδειχθεί μικρότερο από το κόστος του έργου ή (γ) σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, άλλως και για κάθε περίπτωση, η ΠΑΕ ΠΑΟΚ παραιτείται ρητά δια του παρόντος και θα παραιτηθεί νόμιμα και ανεπιφύλακτα κάθε σχετικού δικαιώματος, οπουδήποτε απαιτείται».
Στο επόμενο άρθρο αναφέρεται ότι «η σύμβαση θα υποβληθεί σε προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο, Υπουργείο Πολιτισμού, Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και θα εγκριθεί γραπτώς ως προς τη νομιμότητά της, τα μέρη μπορούν να συμφωνήσουν (αντί των όσων ορίζονται στην υποπαρ. 3.5.) η ΠΑΕ ΠΑΟΚ να καταβάλει σωρευτικά το συνολικό κόστος του έργου και τίμημα για την παραχώρηση της χρήσης του γηπέδου, το οποίο θα καθοριστεί εφάπαξ και θα καταβάλλεται σε ετήσια βάση, ανεξαρτήτως του ύψους των εισπράξεων από τους αγώνες της ομάδας της στο γήπεδο και την εκμετάλλευση των διαφημιστικών χώρων του γηπέδου πριν την αρχή κάθε αγωνιστικής περιόδου για το 2ο και 3ο έτος συνεργασίας».