Την εγκατάσταση αστικών διοδίων προβλέπει ο ισπανικός νόμος για τη Βιώσιμη Κινητικότητα, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Μεταφορών της χώρας.
Εν τη γενέσει τους είχαν τερματιστεί τα σενάρια που ήθελαν την ελληνική κυβέρνηση να εξετάζει το ενδεχόμενο επιβολής διοδίων στο κέντρο της Αθήνας, παράλληλα με την εφαρμογή του Δακτυλίου.
Παρ' όλα αυτά, υπάρχουν κάποιες χώρες που ήδη έχουν εφαρμόσει το συγκεκριμένο μέτρο, προσβλέποντας στη μείωση της κυκλοφορίας και της αποσυμφόρηση των πόλεων, μετριάζοντας ταυτόχρονα τις εκπομπές ρύπων.
Όπως έγινε γνωστό δια στόματος του Ισπανού Υπουργού Μεταφορών, Raquel Sanchez, τα αστικά διόδια θα εφαρμοστούν και στη χώρα της Ιβηρικής Χερσονήσου, σε μια προσπάθεια να εξαλειφθεί το τρίπτυχο «θόρυβος, τροχαία ατυχήματα, κυκλοφοριακή συμφόρηση».
Τα αστικά διόδια εντάσσονται στο νέο νόμο για τη «Βιώσιμη Κινητικότητα και Χρηματοδότηση των Μεταφορών», χωρίς ωστόσο να είναι υποχρεωτικά, μιας και τον τελευταίο λόγο για την εφαρμογή τους θα έχει ο εκάστοτε δήμος.
Οι δηλώσεις περί αστικών διοδίων του Ισπανού υπουργού προκάλεσαν δυσφορία σε μεγάλο μέρος του ισπανικού λαού, μιας και, η τυχόν εφαρμογή του εν λόγω μέτρου, θα επιβάρυνε τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς των δημοτών που έχουν ήδη εκτροχιαστεί από τις αυξημένες τιμές στα καύσιμα.
Σημειώνεται ότι το σύστημα των αστικών διοδίων θα μπορεί να εφαρμοστεί σε Ζώνες Χαμηλών Εκπομπών, οι οποίες είναι υποχρεωτικό -σύμφωνα με τη νέα προθεσμία- να δημιουργηθούν μέχρι το τέλος τρέχοντος έτους από όλες τις ισπανικές πόλεις με περισσότερους από 50.000 κατοίκους, αλλά και τις νησιωτικές περιοχές άνω των 20.000 κατοίκων.
Τα αστικά διόδια δεν είναι κάτι νέο για την Ισπανία, δεδομένου ότι εξετάζονται ιδιαίτερα σοβαρά τόσο από τη Βαλένθια όσο και τη Βαρκελώνη. Η πρόταση της δημοτικής αρχής της τελευταίας περιλαμβάνει την επιβολή τέλους ύψους 4 ευρώ που θα αφορά όλους τους οδηγούς, ενώ θα εξαιρούνται τα οχήματα με περισσότερους από τρεις επιβάτες.
Αστικά διόδια έχουν τοποθετηθεί, μεταξύ άλλων, σε Λονδίνο, Ντάλας, Σιγκαπούρη. Στοκχόλμη, Ελσίνκι και Όσλο, και στις περισσότερες τα χρήματα που συγκεντρώνονται διατίθενται στη βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών και της ποιότητας μετακινήσεων εντός της μητροπολιτικής περιοχής.
πηγή: carandmotor