Μπορεί να μην είναι πλέον στη μόδα τα «παραδοσιακά» κινητά με τα κουμπιά, ωστόσο φαίνεται πως έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον της γενιάς που δεν τα πρόλαβε και εκτέθηκε κατευθείαν σε κινητά με οθόνες.
Εταιρείες όπως η HMD Global, ο κατασκευαστής των -ρετρό πλέον- κινητών Nokia, συνεχίζουν να πωλούν εκατομμύρια συσκευές παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιήθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Δεν είναι όμως ακριβώς ίδιες συσκευές, τα τηλέφωνα αυτά, έχουν περισσότερες δυνατότητες από τις συλλεκτικές συσκευές που υπάρχουν στα συρτάρια, καθώς διαθέτουν πρόσθετες λειτουργίες όπως GPS ή δυνατότητα πρόσβασης στο internet.
Μάλιστα, έχουν αρχίσει και εμφανίζονται influencers που προωθούν τον συγκεκριμένο τρόπο ζωής και επικοινωνίας. Ένας από αυτούς, ο Jose Briones, δηλώνει στο CNBC πως είναι εμφανές σε άτομα της Gen Z, ότι έχουν κουραστεί από τις οθόνες», καθώς αναρωτιούνται τι συμβαίνει με τη ψυχική τους υγεία και προσπαθούν να μειώσουν το χρόνο έκθεσής τους σε αυτές.
Ως αποτέλεσμα, εταιρείες ανταποκρίνονται στην τάση, πουλώντας συσκευές που απευθύνονται σε όσους επιθυμούν να περνούν λιγότερο χρόνο στα τηλέφωνά τους και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις ρετρό κινητών τηλεφώνων που «διπλώνουν» αυξήθηκαν το 2022 για την HMD Global, με δεκάδες χιλιάδες πωλήσεις κάθε μήνα. Την ίδια στιγμή, οι παγκόσμιες πωλήσεις τηλεφώνων της HMD μειώθηκαν.
Το 2022 σχεδόν το 80% των πωλήσεων τηλεφώνων με κουμπιά, προήλθε από τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και την Ινδία, σύμφωνα με την Counterpoint Research. Αλλά ορισμένοι πιστεύουν ότι ο αριθμός αυτός μεταβάλλεται, καθώς οι νέοι στις ΗΠΑ επιστρέφουν σε πιο μινιμαλιστικά τηλέφωνα, όπως μεταδίδει το CNBC.
moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC