Ο Μιχαήλ Γκορμπατσόφ, ο ηγέτης που διέλυσε τη Σοβιετική Ενωση, υπεραμύνθηκε της απόφασής του να συμμετάσχει, αρχικά, στο διαφημιστικό της αλυσίδας εστιατορίων Pizza Hut, λέγοντας ότι η πίτσα «δεν είναι μόνο τροφή, είναι κοινωνικοποίηση. Αν δεν έβλεπα ότι ωφελεί τους ανθρώπους, δεν θα είχα συμμετάσχει».
Πίσω από αυτά τα λόγια υπήρχε παχυλή χρηματική αμοιβή, το ύψος της οποίας ποτέ δεν αποκαλύφθηκε, αλλά το Foreign Policy εκτιμά ότι πρόκειται για τουλάχιστον επταψήφιο σε σημερινά δολάρια, ενώ ο προϋπολογισμός για την κινηματογράφηση γενικά ανήλθε σε «λίγα εκατομμύρια δολάρια».
Οι επιθέσεις που έγιναν γι’ αυτήν τη δραστηριότητα του πρώην ηγέτη του σοβιετικού κράτους, τον ανάγκασαν να απαντήσει και να πει ότι «βρίσκομαι στη διαδικασία δημιουργίας μιας βιβλιοθήκης και ενός αρχείου της περεστρόικα και το έργο αυτό απαιτεί μεγάλα χρηματικά ποσά».
Και να προσθέσει ότι με τα χρήματα αυτά θα χρηματοδοτούσε το Ιδρυμα Γκορμπατσόφ.
Η αρχή είχε γίνει και το 2007 πήρε μέρος και στη διαφημιστική καμπάνια του οίκου μόδας Luis Vuitton.
«Η πίτσα ενώνει»
Στη διαφήμιση της Pizza Hut, διάρκειας 1 λεπτού και 10 δευτερολέπτων, ο Μιχαήλ Γκορμπατσόφ συμμετείχε με την 10χρονη, τότε, εγγονή του Αναστασία, η οποία έτρωγε ένα κομμάτι πίτσα στη πιτσαρία. Ακριβώς δίπλα τους βρισκόταν μία οικογένεια, η οποία αναγνώρισε αμέσως τον Γκορμπατσόφ.
«Εξαιτίας του βρισκόμαστε στο χείλος της οικονομικής καταστροφής», είπε ο μεσήλικας πατέρας, που δεν ήταν ικανοποιημένος με το άνοιγμα των αγορών.
«Εξαιτίας του έχουμε ελευθερία», ήταν η απάντηση του γιου του. Στο ίδιος μήκος κύματος και η μητέρα του. «Εξαιτίας του είμαστε ελεύθεροι να φάμε την πίτσα μας», κατέληξε η μητέρα και η συζήτηση κάπου εκεί έκλεισε. Το μήνυμα της διαφήμισης ήταν ότι «η πίτσα ενώνει».
Αν και έχουν περάσει πολλά χρόνια, λίγα έχουν γίνει γνωστά για το πώς ο πρώην πρόεδρος της Σοβιετικής Ενωσης, Μιχαήλ Γκορμπατσόφ, πρωταγωνίστησε στη διαφήμιση της Pizza Hut.
«Μια ιδέα που θα ταξίδευε σε όλες τις ηπείρους»
Η Pizza Hut βρήκε το πρόσωπο που θα μετέφερε «μια ιδέα που θα ταξίδευε σε όλες τις ηπείρους» ανέφεραν πηγές που συμμετείχαν στο διαφημιστικό, τις οποίες επικαλείται το περιοδικό Foreign Policy.
Η εταιρεία, η οποία επέκτεινε τότε το δίκτυό της στη Ρωσία, επέλεξε να αγνοήσει τη χαμηλή δημοτικότητα του σοβιετικού ηγέτη στη Ρωσία. Ο ίδιος ο Γκορμπατσόφ φέρεται να ήταν διστακτικός να συμμετάσχει στο εγχείρημα.
Σύμφωνα με το περιοδικό Foreign Policy, η σύζυγός του έπαιξε ρόλο στον δισταγμό του, καθώς ανησυχούσε ότι η συμμετοχή στην προώθηση αλυσίδας εστιατορίων από τη Δύση, θα έβλαπτε περαιτέρω την εικόνα του Γκορμπατσόφ.
Τελικά, ο πρώην πρόεδρος της Σοβιετικής Ενωσης συμφώνησε, αν και όχι χωρίς όρους, σύμφωνα με το περιοδικό. Είχε τον τελευταίο λόγο στο σενάριο της διαφήμισης και δεν θα έτρωγε ο ίδιος πίτσα, ισχυριζόμενος ότι θα ήταν ακατάλληλο ως πρώην ηγέτης.
Η Pizza Hut απογοητεύτηκε από αυτή την απόφαση, αλλά κατόρθωσε να κάνει έναν συμβιβασμό. Η εγγονή του, η Αναστάσια Βιργκανσκάγια, έφαγε πίτσα στο διαφημιστικό.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της διαφημιστικής εταιρείας BBDO Τεντ Σάιν, ο Γκορμπατσόφ δεν απέρριψε την προσφορά να δοκιμάσει πίτσα πίσω από τις κάμερες.
Οι βαλίτσες της Luis Vuitton
Το 2007 ο Γκορμπατσόφ φωτογραφήθηκε στο εσωτερικό πολυτελούς λιμουζίνας, σκεφτικός και προβληματισμένος.
Το μήνυμα της φωτογραφίας ήταν: ο μεγάλος πολιτικός χρησιμοποιούσε βαλίτσες Luis Vuitton για τα ταξίδια του, που καθόριζαν το μέλλον του κόσμου. Μέσα στη βαλίτσα φαίνεται ένα περιοδικό.
Ο τίτλος στο εξώφυλλο του περιοδικού που ξεπροβάλλει από την ανοιχτή βαλίτσα γράφει στα ρωσικά: «Η δολοφονία του Λιτβινιένκο: Ηθελαν να παραδώσουν τον ύποπτο για 7 χιλιάδες δολάρια».
Αναφερόταν στην υπόθεση του μυστικού πράκτορα Αλεξάντερ Λιτβινιένκο, που είχε διαφύγει στο Λονδίνο, ύστερα από αποκαλύψεις που ενέπλεκαν τον Βλάντιμιρ Πούτιν.
Ο Λιτβινιένκο δηλητηριάστηκε με ραδιενεργή ουσία και κατηγόρησε τον Πούτιν ότι κρυβόταν πίσω από τη δολοφονία του, λίγες ημέρες προτού καταλήξει. Οταν κυκλοφόρησε η διαφήμιση ήταν προφανές ότι το περιοδικό δεν επιλέχθηκε τυχαία.
Παρ’ όλα αυτά, οι επίσημες δηλώσεις των εκπροσώπων της εταιρείας διαβεβαίωναν ότι οι τίτλοι δεν είχαν καμία σχέση με τη διαφήμιση.
«Αν θέλαμε να περάσουμε κάποιο μήνυμα, δεν θα βάζαμε το περιοδικό ανάποδα και τόσο μικρό ώστε να χρειάζεσαι μεγεθυντικό φακό για να δεις τα γράμματα».
Υποστήριξαν ότι μοναδική τους έγνοια ήταν να φανεί ρεαλιστική η φωτογραφία και η υπόθεση Λιτβινιένκο βρισκόταν στο εξώφυλλο κάθε ενημερωτικού εντύπου.
Ο Γκορμπατσόφ είχε βάλει το χεράκι του; Δεν έχει και πολύ σημασία. Αλλωστε αν ήθελε να διαμαρτυρηθεί για τη δολοφονία ενός πράκτορα μπορούσε να κάνει δηλώσεις και όχι διαφημίσεις.
In.gr
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook