Σάλο και μεγάλες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η αδιανόητη πρόταση του Γερμανού Υπουργού Μεταφορών, ο οποίος έριξε στο τραπέζι την ιδέα της απαγόρευσης κυκλοφορίας αυτοκινήτων τα Σαββατοκύριακα ως μια λύση για την επίτευξη των στόχων περιορισμού των εκλυόμενων ρύπων.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Μεταφορών της Γερμανίας, λοιπόν, αν δεν επέλθει συμφωνία πάνω στα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν ώστε να μειωθούν οι εκλυόμενοι ρύποι από τον κλάδο των μεταφορών, τότε δεν αποκλείεται να ληφθούν σκληρές και οδυνηρές αποφάσεις.
Μεταξύ, αυτών, μάλιστα, δεν απέκλεισε ακόμη και το ενδεχόμενο απαγόρευσης κυκλοφορίας οχημάτων.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η δήλωση του Γερμανού Υπουργού Μεταφορών προκάλεσε αντιδράσεις ακόμα και στο εσωτερικό της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, με τους περισσότερους να διατυπώνουν την άποψη ότι δεν χρειάζεται να τεθεί σε εφαρμογή κάποια απαγόρευση κυκλοφορίας και πως προτάσεις σαν κι αυτή τρομάζουν χωρίς λόγο τους πολίτες.
Ποια άλλα μέτρα εξετάζονται
Όλα αυτά την ώρα που ο βασικός στόχος της κυκλοφορίας 15 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως το 2030 φαίνεται πως πολύ δύσκολα θα μπορέσει να επιτευχθεί, με δεδομένη την κατάργηση των επιδοτήσεων και της σημαντικής επιβράδυνσης που ακολούθησε στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Από εκεί και πέρα, επί τάπητος έχει τεθεί η επιβολή πιο αυστηρών ορίων ταχύτητας ακόμη και σε σημεία των αυτοκινητοδρόμων που υπάρχουν όρια.
Όπως λένε οι ειδικοί επιστήμονες, η επιβολή ορίων ταχύτητας στις Autobahn θα οδηγήσει στη σημαντική μείωση των εκλυόμενων ρύπων και της ηχορύπανσης, ωστόσο, σε μια χώρα που η βαριά βιομηχανία της περιλαμβάνει τους σημαντικότερους κατασκευαστές οχημάτων του πλανήτη, η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου συναντά, όπως ήταν αναμενόμενο, ισχυρές αντιστάσεις.