Έτσι στην αμυντική έκθεση της Αθήνας, θα συμμετέχουν και οι έξι χώρες με εταιρείες που διεκδικούν το πρόγραμμα των Ελληνικών φρεγατών
Μόλις την τελευταία στιγμή δύο από τους βασικούς ‘’μνηστήρες’’ για το πρόγραμμα ‘’μαμούθ’’ των 5 δισ ευρώ που αφορά τις καινούργιες φρεγάτες του Στόλου δήλωσαν συμμετοχή στην αμυντική έκθεση της Αθήνας DEFEA.
Πρόκειται για την Αγγλική Babcock και την Ιταλική Fincantieri, εταιρείες οι οποίες ‘’προκρίθηκαν’’ αφού πέρασαν το πρώτο crash test του Πολεμικού Ναυτικού με τις φρεγάτες Arrowhead 140 και Fremm.
Έτσι στην αμυντική έκθεση της Αθήνας η οποία διοργανώνεται έπειτα από 11 χρόνια λόγω κρίσης αλλά και Covid-19 θα συμμετέχουν και οι έξι χώρες με εταιρείες που διεκδικούν το πρόγραμμα των Ελληνικών φρεγατών. Oι Γάλλοι με την Naval Group, οι Αμερικανοί με την Lockheed Martin, οι Ολλανδοί με τη Damen, οι Γερμανοί με την Thyssen Group και πλέον τόσο οι Άγγλοι όσο και οι Ιταλοί.
Με νωπές ακόμη τις δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου ότι έως το τέλος του καλοκαιριού αναμένεται να έχουν ληφθεί αποφάσεις για το μεγαλύτερο εξοπλιστικό πρόγραμμα των Ενόπλων Δυνάμεων τα τελευταία χρόνια η ‘’μάχη’’ αναμένεται να κορυφωθεί τις επόμενες εβδομάδες.
Και δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι εταιρείες που διεκδικούν το πρόγραμμα θα δώσουν ηχηρό ‘’παρόν’’ στη DEFEA και για επικοινωνιακούς λόγους. Ταυτόχρονα πληροφορίες αναφέρουν ότι στην τελική ευθεία πριν η Αθήνα δηλώσει ότι ‘’ο κύβος ερρίφθη’’,οι ‘’μνηστήρες’’ θα βρίσκονται συνεχώς στην Αθήνα και σε συνεχή επαφή με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Και κανένας δεν μπορεί να αποκλείσει αλλά αντίθετα θεωρείται πιθανό ότι το επόμενο διάστημα όσοι διεκδικούν το πρόγραμμα να ‘’παίξουν’’ τα τελευταία κρυμμένα ‘’χαρτιά’’ τους. Είτε αυτό αφορά τη διαμόρφωση των προτεινόμενων πλοίων,είτε το κόστος, είτε ακόμα και την ενδιάμεση λύση.
Ιδιαίτερη πάντως αίσθηση έχει προκαλέσει η διάθεση της Ιταλικής Fincantieri να ανεβάσει ‘’στροφές’’ στη διεκδίκηση και αυτό δεν αφορά μόνο την παρουσία της στην DEFEA. Άλλωστε η Ιταλική εταιρεία τα τελευταία χρόνια έχει αποκτήσει τη φήμη του ‘’παίκτη’’ της τελευταίας στιγμής και έχει καταφέρει να κερδίσει συμφωνίες στις οποίες άλλες εταιρείες φαινόταν ότι είχαν το πλεονέκτημα.
Οι δηλώσεις του Νίκου Παναγιωτόπουλου ότι το Πολεμικό Ναυτικό θα έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγο στην επιλογή των πλοίων με τα επιχειρησιακά κριτήρια που έχει ήδη θέσει αλλά και η κίνηση του ΠΝ να στείλει επιστολή ενδιαφέροντος για τις Ολλανδικές μεταχειρισμένες φρεγάτες M δείχνουν ότι περνάμε στην επόμενη και πιο κρίσιμη φάση.
Τόσο οι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού που αξιολογούν τις προτάσεις και διαχειρίζονται τους φακέλους όσο και τα στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων εργάζονται κυριολεκτικά νυχθημερόν ζητώντας από τους διεκδικητές συνεχώς στοιχεία, διευκρινίσεις και επιπλέον πληροφορίες. Και ναι μεν το πρώτο ‘’Crash Test’’ ολοκληρώθηκε, ωστόσο το Πολεμικό Ναυτικό αλλά και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας κάνουν λόγο για μια δυναμική διαδικασία που εξελίσσεται προς όφελος του Στόλου.