Με μια αναζήτηση στο διαδίκτυο μπορεί κανείς να διαπιστώσει την εμπορικότητα των προτάσεων που έχουν κατατεθεί στην Αθήνα, για τις τέσσερις νέες ελληνικές φρεγάτες.
Έτσι, oι γαλλικές FDI ή αλλιώς Belharra, έχουν συμβόλαια κατασκευής για πέντε πλοία, όλα για το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό.
Οι αμερικανικές MMSC ή αλλιώς HF2 έχουν συμβόλαια για τέσσερα πλοία, της Σαουδικής Αραβίας.
Οι γερμανικές MΕΚΟ Α200 έχουν τέσσερα συμβόλαια για τη Νότια Αφρική, τέσσερα για την Αλγερία και έξι για την Αίγυπτο, σε σύνολο 14 συμβολαίων.
Oι ιταλογαλλικές FREMM έχουν πλοία στο ιταλικό, γαλλικο, αιγυπτιακό, μαροκινό και ινδονησιακό ναυτικό, ενώ θα αποτελούν την βάση των νέων αμερικανικών φρεγατών.
Θα παραχθούν 27 FREMM για το γαλλικό και ιταλικό ναυτικό. Δεκα επτά για το γαλλικό και δέκα για το ιταλικό πολεμικό ναυτικό. Eίκοσι FREMM θα κατασκευαστούν για το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό. Δύο έχουν υπογραφεί για την Αίγυπτο, μία + μία για το Μαρόκο και έξι για την Ινδονησία. Σύνολο 56 πλοία.
Οι Type 31 έχουν συμβόλαια κατασκευής για πέντε πλοία, όλα για το Βασιλικό Ναυτικό της Μεγάλης Βρετανίας.
Στην περίπτωση των γαλλικών, των αμερικανικών και τον βρετανικών πλοίων, η Ελλάδα ουσιαστικά θα δώσεις στις κατασκευάστριες ευκαιρίες την δυνατότητα να διπλασιάσουν τα συμβόλαιά τους.
Στην Ινδονησία, το Μαρόκο, το Βιετνάμ και το Μεξικό υπηρετούν ολλανδικές φρεγάτες τύπου Sigma, που είναι η πρόταση των Ολλανδών για τις ελληνικές φρεγάτες, σε παλαιότερο όμως σχεδιασμό.
Enoplos.gr