Σε δήλωση με θέμα τα υπερκέρδη των διυληστηρίων προχώρησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος.
Συγκεκριμένα, ανέφερε τα εξής:
«Ενώ ακόμα και η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει παραδεχθεί ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας είναι η ακρίβεια, αποδεικνύεται ότι η αισχροκέρδεια ζει και βασιλεύει.
Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία του α’ εξαμήνου 2024, τα υπερκέρδη των δύο διυλιστηρίων της χώρας (ΕΛΠΕ/HelleniQ Energy και Motor Oil) συνεχίζουν να μαζεύονται στα ταμεία τους και σύμφωνα με τη μεθοδολογία που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέρχονται σε 577 εκατ. ευρώ!
Τα υπερκέρδη αυτά οφείλονται κυρίως στην αύξηση του περιθωρίου διύλισης και στα χαρακτηριστικά της ολιγοπωλιακής αγοράς. Η κυβέρνηση όμως αρνείται να ελέγξει το περιθώριο κέρδους στη διύλιση παρότι ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ έχει καταθέσει σχετική πρόταση νόμου. Και φυσικά αποφεύγει να παρέμβει και στις πρακτικές χειραγώγησης της αγοράς, στηρίζοντας τα ολιγοπώλια και τους ημέτερους σε όλους τους κλάδους.
Από τα στοιχεία αποδεικνύεται ότι πλέον τα περιθώρια (κέρδους) διύλισης είναι σταθερά υπερδιπλάσια από την προηγούμενη δεκαετία και τα μικτά αποτελέσματα εξαμήνου είναι υπερτριπλάσια της προηγούμενης 4ετίας (2018-2021) ακόμα και αν εξαιρέσουμε την περίοδο της πανδημίας.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη φέρει ολόκληρη την ευθύνη για αυτή την αισχροκέρδεια που επιβαρύνει όλα τα νοικοκυριά, τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις, πλήττοντας και την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας:
- Υποφορολογεί τα υπερκέρδη και μάλιστα έκανε ότι είναι δυνατόν για να καθυστερήσει έστω και την υποφορολόγησή τους (μετά τις ευρωεκλογές πιέστηκε για τα υπερκέρδη του 2023 τα οποία πριν έλεγε ότι δεν υπάρχουν)
- Καθυστερεί την κανονιστική παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αγορά καυσίμων, ενώ υπάρχουν στοιχεία για εναρμονισμένες πρακτικές.
- Με τη συμμετοχή της στη διοίκηση των ΕΛΠΕ HelleniQ Energy πρακτικά συμμετέχει και στα ολιγοπωλιακά παιχνίδια και στην αισχροκέρδεια.
Η άποψη του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ έχει διατυπωθεί και υποστηρίζει:
- την ισχυρή φορολόγηση των υπερκερδών με συντελεστή 90% που θα μπορούσε να αποδώσει 519 εκατομμύρια προς όφελος των ευάλωτων νοικοκυριών ή και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αλλά και
- την ενεργή και ουσιαστική συμμετοχή του δημοσίου στη διοίκηση και στο μετοχικό κεφάλαιο των ΕΛΠΕ ώστε να υπάρχει δημόσιος πυλώνας και στα καύσιμα. Το ίδιο προτείνουμε εξάλλου και για το ρεύμα και τη ΔΕΗ.
Αυτές οι πολιτικές αλλαγές είναι απαραίτητες και για τη βιωσιμότητα οικονομίας και κοινωνίας αλλά και για μια δίκαιη πράσινη μετάβαση χωρίς να αυξηθούν οι κοινωνικές ανισότητες».
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news
Μπείτε στην παρέα μας στο instagram
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook
Εγγραφείτε στο κανάλι του metrosport.gr και του Metropolis 95.5 στο youtube