Στο επίκεντρο των τεχνικών ομίλων της χώρας μπαίνει από σήμερα τοο μεγαλύτερο πακέτο έργων στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ, διευρύνοντας την πίτα των διεκδικούμενων κατασκευαστικών έργων που γίνεται όλο και πιο μεγάλη.
Το κύμα των διαγωνισμών βάζει φωτιά στα επιτελεία των εργολάβων που μετά από αρκετά χρόνια έλλειψης τεχνικού αντικειμένου καλούνται να ανταποκριθούν σε ένα πλήθος έργων.
Για σήμερα είναι προγραμματισμένη η α΄ φάση του διαγωνισμού της ΕΡΓΟΣΕ για έξι σιδηροδρομικά έργα, τα οποία θα προχωρήσουν με τη μορφή του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Αυτό σημαίνει ότι οι υποψήφιοι θα συνδιαμορφώσουν τα τεύχη προκήρυξης, τα οποία θα απαιτήσουν αρκετό χρόνο για να ωριμάσουν. Εκτιμάται ότι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών θα χρειαστεί τουλάχιστον μία διετία, επομένως μιλάμε για έργα που θα τρέξουν την περίοδο 2024 -2025.
Ωστόσο, το ενδιαφέρον κατά τη σημερινή έναρξη της διαδικασίας για την εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι ότι από την συμμετοχή θα φανούν οι μεγάλες συμμαχίες στον τομέα του σιδηροδρόμου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στα έργα της ΕΡΓΟΣΕ υπάρχει συμφωνία για από κοινού διεκδίκηση της Μυτιληναίος με την Ελλάκτωρ. Η τελευταία εμφανίζεται με «πολυσυλλεκτικές» συμμαχίες στο «μωσαϊκό» των έργων το τελευταίο διάστημα καθώς λίγο πριν την εκπνοή του χρόνου κατέβασε άλλη μια συμμετοχή έκπληξη κάνοντας κοινό σχήμα με την Intrakat στο Καλαμάτα-Πύλος- Μεθώνη.
Το παζλ των συμμετοχών συμπληρώνουν-μεταξύ άλλων- μια κοινοπραξία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Intrakat και πιθανώς και την Siemens αλλά και η ΑΒΑΞ με την Alstom, μονιμοποιώντας μια μακρά συνεργασία που έχουν αναπτύξει τα τελευταία χρόνια και στα έργα του μετρό. Θεωρείται πιθανόν στο διαγωνισμό να εμφανιστούν και άλλοι μνηστήρες.
Το υπουργείο Υποδομών και η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έχουν επιλέξει ένα διαφορετικό μοντέλο δημοπράτησης με στόχο την ανάθεση ενιαίων συμβάσεων (π.χ και για την υποδομή και για τη σηματοδότηση) και την παράδοση ολοκληρωμένων έργων, έτοιμων να λειτουργήσουν.
Το πακέτο των έργων
Το πλέγμα των έργων του σιδηροδρόμου περιλαμβάνει τα ακόλουθα έξι έργα:
-Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ
-Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ
-Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ
-Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ
-Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ
-Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ.
Πηγή: newmoney