Τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο πιθανό να χτυπήσουν πεζούς σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματα, ιδιαίτερα σε πόλεις και αστικά κέντρα, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη στην Βρετανία. Δεδομένα που αναλύθηκαν βάση 32 δισεκατομμυρίων διανυθέντων μιλίων με ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα και 3 τρισεκατομμυριών διανυθέντων μιλιών με βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, έδειξαν ότι τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα είχαν διπλάσιες πιθανότητες να χτυπήσουν πεζούς και τριπλάσιες πιθανότητες να το κάνουν σε αστικές περιοχές.
Tα στοιχεία αυτά, έρχονται προς επίρρωση των ποσοστών θανάτων πεζών σε ΗΠΑ και Βρετανία, που παρουσιάζουν μια ανησυχητική αυξητική τάση τα τελευταία τρία χρόνια. Αν και τα περισσότερα αυτοκίνητα στην Βρετανία εξακολουθούν να είναι βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα και εμπλέκονται στο 75% των ατυχημάτων με πεζούς, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποδεικνύονται πιο επικίνδυνα σε αυτό τον τομέα. Συγκεκριμένα, ο μέσος ετήσιος όρος τραυματισμών πεζών ανά 100 εκατομμύρια μίλια ταξιδιού ήταν 5,16 για τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, ενώ για τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, η τιμή αυτή ήταν 2,4 σύμφωνα με τη μελέτη. Το γιατί συμβαίνει αυτό έχει να κάνει πρωτίστως με το προφανές, το ότι δηλαδή τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά, λόγω του μειωμένου θορύβου που εκπέμπουν, δεν γίνονται αντιληπτά από τους πεζούς. Ωστόσο οι ερευνητές δεν αποδίδουν μονάχα σε αυτό τα αυξημένα ποσοστά ατυχημάτων με πεζούς και υποπτεύονται ότι ευθύνονται και άλλοι παράγοντες. Οι οδηγοί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανήκουν κατά πάσα πιθανότητα σε νεαρές ηλικιακές ομάδες και δεν έχουν μεγάλη εμπειρία. Πέραν αυτού, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά οχήματα διανύουν τα περισσότερα χιλιόμετρα τους σε μεγάλα αστικά κέντρα και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις, σε περιοχές που απαγορεύεται η κίνηση οχημάτων με θερμικούς κινητήρες.
Συνεπώς, βρίσκονται σε πεδία οπού καταγράφεται η μεγαλύτερη συγκέντρωση και κίνηση πεζών, αυξάνοντας στατιστικά τις πιθανότητες να σημειωθεί ένα ατύχημα μεταξύ τους. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας, είναι ότι σε αγροτικές και απομακρυσμένες περιαστικές περιοχές, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά, δεν παρουσιάζουν αυξημένα ποσοστά εμπλοκής σε ατυχήματα με πεζούς, συγκριτικά με τα συμβατικά αυτοκίνητα .Το γεγονός αποτελεί μια ένδειξη ότι η συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων δεν είναι φύση επικίνδυνη για τους πεζούς αλλά οι συνθήκες που επικρατούν στις μεγάλες πόλεις σε συνδυασμό με το εγγενές χαρακτηριστικό της ήσυχης λειτουργίας τους, δημιουργούν μια προβληματική συνύπαρξη. Εστιάζοντας στα χαμηλά επίπεδα εκπομπών θορύβου, ένα στοιχείο το οποίο είναι εγνωσμένης επικινδυνότητας για τους πεζούς, έχουν γίνει προσπάθειες ώστε να υπάρξει βελτίωση. Συγκεκριμένα από τον Ιούλιο του 2019, ισχύει οδηγία που προβλέπει ότι όλα τα νέα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη, θα πρέπει να εκπέμπουν ένα ηχητικό σήμα όταν κινούνται αργά, ώστε να κάνουν αισθητή σε ακουστικό επίπεδο την παρουσία τους.