Σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις προκειμένου να αποκλειστεί η κυκλοφορία των ΙΧ αυτοκινήτων στο ιστορικό εμπορικό κέντρο προσανατολίζεται η αντιδημαρχία Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, σε συνεργασία με την Τροχαία και άλλους αρμόδιους φορείς.
Στο περιθώριο συνέντευξης τύπου για τη βιοκλιματική ανάπλαση στης ευρύτερης περιοχής της πλατείας Χρηματιστηρίου, ο αντιδήμαρχος Θανάσης Παππάς, τόνισε ότι έχει ζητήσει μελέτη για τον κυκλοφοριακό έλεγχο στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να εντοπιστούν τα ευπαθή σημεία και να πραγματοποιηθούν οι ανάλογες κυκλοφοριακές διευθετήσεις.
"Πρέπει να αποκλείσουμε τα ΙΧ στο ιστορικό εμπορικό κέντρο, με ό, τι συνεπάγεται αυτό. Πρέπει να πάρουμε μέτρα, να ενθαρρύνουμε τη χρήση ποδηλάτου, ώστε η παρουσία του να γίνει εκκωφαντική στην πόλη", σημείωσε ο κ. Παππάς, προσθέτοντας ότι είναι απαραίτητη η δημιουργία σταθμών μεταφόρτωσης που να εξυπηρετούν τους πολίτες, αλλά και να μην συνεχιστεί "η ζούγκλα που επικρατεί ως τώρα".
"Όχι" στα ΙΧ, "ναι" σε βραδινές φορτοεκφορτώσεις
Σύμφωνα με τον κ. Παππά, σε ένα από τα επόμενα δημοτικά συμβούλια θα κατατεθεί πρόταση για τη διενέργεια βασικής κυκλοφοριακής μελέτης, ενώ θα ακολουθήσει προκήρυξη μελέτης για όλη την πυρίκαυστο ζώνη, από την οδό Δωδεκανήσου έως την Αγγελάκη και από τη Λεωφόρο Νίκης μέχρι την Εγνατία. «Η βασική κατεύθυνση είναι η βιώσιμη αστική κινητικότητα, η οποία μπορεί να επιτευχθεί με αποκλεισμό στάθμευσης και οριοθετημένη διερχόμενη κυκλοφορία, με εξαίρεση όσων διαμένουν στο κέντρο και διαθέτουν κάρτα», υπογράμμισε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας.
Όπως εξήγησε, οι κινήσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα, αφορούν στην αντιμετώπιση του διπλοπαρκαρίσματος, καθώς και στην αλλαγή του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων. «Εξετάζουμε τη δημιουργία θέσεων στάθμευσης για τα φορτηγά, ενώ οι φορτοεκφορτώσεις των σούπερ μάρκετ και λοιπών επιχειρήσεων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης πρέπει να γίνονται κατά τις βραδινές ώρες», επεσήμανε ο κ. Παππάς. Όσον αφορά στα διπλοπαρκαρισμένα ΙΧ στο ιστορικό εμπορικό κέντρο της πόλης, ο αντιδήμαρχος πρότεινε να υπάρχουν γερανοί που θα «σηκώνουν» τα οχήματα! «Πρέπει να επιφέρουμε πλήγμα στους παραβάτες», είπε χαρακτηριστικά, ενώ δήλωσε διατεθειμένος να χρησιμοποιηθούν για το σκοπό αυτό γερανοί οχημάτων τέλους κύκλου ζωής, που θα μεταφέρουν τα ΙΧ σε απομακρυσμένο χώρο και οι ιδιοκτήτες τους θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν φύλακτρα αλλά και πρόστιμο, προκειμένου να τα παραλάβουν.
Αποτρεπτικά εμπόδια στις νέες λεωφορειολωρίδες
Μία από τις άμεσες ενέργειες που προγραμματίζει ο δήμος Θεσσαλονίκης είναι η ανάκτηση των πέντε νέων λεωφορειολωρίδων στις οδούς Αλεξάνδρου Παπαναστασίου, Λεωφόρο Στρατού, Αγγελάκη, Ανδρέα Παπανδρέου και Εθνικής Αντιστάσεως. Όπως ανέφερε ο κ. Παππάς, πρόκειται να τοποθετηθούν πλαστικά αποτρεπτικά εμπόδια, μεγάλου ύψους, ώστε να απελευθερωθούν οι λεωφορειολωρίδες, ενώ η αντιδημαρχία έχει ζητήσει από τον ΟΑΣΘ να θέσει σε λειτουργία τις κάμερες για τους οδηγούς που εισέρχονται παράνομα στις λεωφορειολωρίδες.