Όσο τα
ηλεκτρικά θα αυξάνονται, τόσο και το
πρόβλημα της κάλυψης θέσεων φόρτισης
από συμβατικά θα απαιτεί πιο δραστικά
μέσα. Η ηλεκτροκίνηση, πέρα από όλα τα
άλλα, έχει χωρίσει πλέον τους οδηγούς
και σε δύο στρατόπεδα, τα οποία όμως
καλούνται να συνυπάρξουν.
Όμως δεν
είναι πάντα εύκολο. Και πιο χαρακτηριστικό
παράδειγμα μεγάλων τριβών και έντασης
είναι η κατάληψη των θέσεων φόρτισης
ηλεκτρικών αυτοκινήτων από συμβατικά.
Το θέμα αντιμετωπίζεται με διάφορους
τρόπους σε όλες τις χώρες του κόσμου,
όπως και στην χώρα μας, όπου -όπως
συνηθίζεται- δεν υπάρχει κάποιο ξεκάθαρο
νομικό πλαίσιο για το ποιος κάνει τι
και πότε.
Σε άλλες
χώρες πάντως έχουν πάρει απόφαση να
κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για
να ευαισθητοποιηθεί το κοινό. Και η πιο
προσφιλής λύση, που πάντα πιάνει, είναι
τα υψηλά πρόστιμα.
Στην Αυστραλία
για παράδειγμα οι κατά τόπους κυβερνήσεις
αποφάσισαν να προχωρήσουν στην υιοθέτηση
προστίμων για όσους καταλαμβάνουν θέση
ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Τα πρόστιμα
ξεκινούν από περίπου 150 ευρώ στην Victoria
και φθάνουν έως και τα 2.000 ευρώ στην
Australia Capital Territory.
Τα πρόστιμα
αυτά μοιάζουν εξοντωτικά για κάποιον
που απλά έκανε το λάθος (έστω και σκόπιμα)
να παρκάρει σε θέση για ηλεκτρικά. Όμως
οι Αρχές κρίνουν ότι είναι ένα σωστό
μέσο για να σοκάρουν το κοινό και να το
κάνουν να αντιληφθεί το μέγεθος του
προβλήματος.
Πρέπει δηλαδή
να μάθουν όλοι ότι υπάρχουν θέσεις για
να παρκάρει κανείς το συμβατικό του
αυτοκίνητο και θέσεις που δεν επιτρέπεται.
Και οι χώροι φόρτισης ηλεκτρικών είναι
απαγορευμένοι για τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Ο λόγος που
η Αυστραλία είναι τόσο αυστηρή με το
συγκεκριμένο φαινόμενο είναι ότι παρά
τα 800.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που
κυκλοφορούν στην χώρα, οι υποδομές σε
φορτιστές δεν επαρκούν. Σε κάθε περίπτωση,
το παρκάρισμα σε θέση φόρτισης είναι
όχι μόνο παράνομο αλλά και μία ξεκάθαρα
αντικοινωνική πράξη.
Η κατάσταση
που επικρατεί στην χώρα μας είναι τελείως
ανεξέλεγκτη σε αυτόν τον τομέα.
Πηγή:
newsauto.gr