Ως γνωστό τα φανάρια έχουν τρία χρώματα: το κόκκινο, το πράσινο και το κίτρινο (πορτοκαλί), κάτι που ωστόσο ενδέχεται να αλλάξει. Σύμφωνα με τη Sun, οι ειδικοί έχουν ξεκινήσει να σχεδιάζουν ένα τέταρτο φως για τα φανάρια, το οποίο θα λειτουργεί με τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης.
Ερευνητές στην Πολιτεία της Βόρειας Καρολίνας πρότειναν ένα νέο σύστημα σημάτων κυκλοφορίας σε διασταυρώσεις με «τεχνητά έξυπνο λευκό φως» για να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση της πόλης.
Οι επιστήμονες προτείνουν ότι αυτό θα μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη και θα μειώσει την κατανάλωση καυσίμου από τους οδηγούς, εξοικονομώντας ουσιαστικά πολλά χρήματα με την πάροδο του χρόνου.
Το τέταρτο φως θα χρησιμοποιηθεί για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας για αυτοοδηγούμενα οχήματα αυτόνομης οδήγησης και θα συγχρονιστεί με τα υπολογιστικά τους συστήματα, σύμφωνα με τον επικεφαλή ερευνητή Ali Hajbabaie.
Ο ερευνητής και η ομάδα του δοκίμασαν την ιδέα του λευκού φαναριού σε πολύπλοκους προσομοιωτές μικροκυκλοφορίες, που έχουν ρυθμιστεί έτσι ώστε να προβλέπουν τις ποικίλες περιπτώσεις που θα μπορούσαν να συμβούν στον δρόμο και πώς θα αντιδράσουν τα αυτόνομα αυτοκίνητα σε αυτές.
«Τα αυτόνομα αυτοκίνητα βελτιώνουν τη ροή της κυκλοφορίας, ανεξάρτητα από την παρουσία του λευκού φωτός. Το λευκό φως βελτιώνει περαιτέρω τη ροή της κυκλοφορίας. Αυτό μειώνει επίσης την κατανάλωση καυσίμου, επειδή υπάρχει λιγότερη κίνηση στα πόδια και όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό κίνησης σε μια διασταύρωση λευκού φαναριού που αποτελείται από αυτόνομα αυτοκίνητα, τόσο πιο γρήγορα κινείται η κυκλοφορία μέσω της διασταύρωσης και τόσο καλύτεροι είναι οι αριθμοί κατανάλωσης καυσίμου», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τα προτεινόμενα σχέδια, τα αυτοκίνητα αυτόνομα αυτοκίνητα θα επικοινωνούν εξ αποστάσεως μεταξύ τους εκτός από το κύριο υπολογιστικό σύστημα, το οποίο θα ελέγχει τα έξυπνα φανάρια.
Η ιδέα είναι ότι τα κόκκινα φώτα θα εξακολουθούν να σημαίνουν στάση. Τα πράσινα φώτα θα εξακολουθούν να σημαίνουν φυγή. Και τα λευκά φώτα θα λένε στους ανθρώπους οδηγούς να ακολουθούν το αυτοκίνητο μπροστά τους.
Το προτεινόμενο λευκό φως θα ενεργοποιηθεί όταν αρκετά αυτόνομα αυτοκίνητα πλησιάζουν σε μια δεδομένη διασταύρωση και ένα σύστημα μηχανικής εκμάθησης με τεχνητή νοημοσύνη θα βοηθούσε στη δημιουργία της πιο αποτελεσματικής ακολουθίας για την κυκλοφορία, αποφεύγοντας τη κίνηση.
Τα τελευταία σχέδια του Hajbabaie διαφέρουν από το μοντέλο μιας διασταύρωσης τεσσάρων φώτων που προτάθηκε το 2020.
Σχεδιάστηκε με ένα κεντρικό σύστημα όπου ένας υπολογιστής ενσωματωμένος στο φως θα επικοινωνούσε με όλα τα οχήματα αντί να πρέπει να επικοινωνούν μεταξύ τους.
Ο ερευνητής εξήγησε: «Έχουμε βελτιώσει αυτήν την ιδέα και αυτό το έγγραφο περιγράφει μια έννοια λευκής φάσης που βασίζεται στον κατανεμημένο υπολογισμό, χρησιμοποιώντας αποτελεσματικά τους υπολογιστικούς πόρους όλων των αυτοοδηγούμενων οχημάτων για να υπαγορεύσει τη ροή της κυκλοφορίας».
Ενώ η πρακτική εφαρμογή του νέου συστήματος σημάτων κυκλοφορίας θα μπορούσε να απέχει χρόνια από τώρα, ο Hajbabaie και η ερευνητική του ομάδα αναζητούν περιοχές όπου θα μπορούσαν να σχεδιάσουν μια δοκιμαστική λειτουργία για το σύστημα.
Πηγή: reader.gr