Από επισήμανση επικινδύνων καταστάσεων έως και υπόδειξη των σωστών γραμμών επί του δρόμου, αυτό το νέο σύστημα HUD αξιοποιεί την επαυξημένη πραγματικότητα και την τεχνητή νοημοσύνη με πρωτόγνωρο μέχρι σήμερα τρόπο.
Είναι γεγονός ότι σε σχέση με τα αυτοκίνητα, τα δίκυκλα, μηχανοκίνητα και μη, βρίσκονται πολύ πίσω αναφορικά με τα συστήματα και τις τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης του αναβάτη τους (Advanced Rider Assistance Systems -ARAS), σε μια από τις πλέον ευάλωτες κατηγορίες χρηστών του δρόμου.
Η νεοσύστατη ελβετική Aegis Rider, φαίνεται ωστόσο ότι έχει υπό προχωρημένη εξέλιξη ένα νέο Head Up Display (HUD) σύστημα, το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί σε κράνος και να προσφέρει ένα πρωτόγνωρο μέχρι σήμερα επίπεδο πληροφόρησης και υποβοήθησης στον αναβάτη, ενισχύοντας σημαντικά την πρόληψη και αποφυγή ενός ατυχήματος. Να σημειωθεί ότι τα συστήματα Head Up Display έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνιση τους στα μαχητικά αεροσκάφη τον 2ο Π.Π., έχουν βρει το δρόμο τους και στα αυτοκίνητα, ενώ σιγά-σιγά εμφανίζονται και σε δίτροχες εφαρμογές.
Με την εφαρμογή τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας, εξελιγμένου λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης και τη χρήση καμερών, το πρωτότυπο σύστημα της Aegis Rider, το οποίο βρίσκεται στην τρίτη γενιά του, συγκεντρώνει τις λειτουργίες πολλών διαφορετικών συστημάτων σε ένα «πακέτο» με εντυπωσιακά απλό τρόπο.
Το επόμενης γενιάς HUD μπορεί να φέρει στα μάτια του αναβάτη, χωρίς αυτός να χρειαστεί να τα πάρει από τον δρόμο, πληροφορίες σχετικές με την πλοήγηση και επικείμενους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από την πορεία αυτοκινήτων, μοτοσικλετών αλλά και πεζών, ακόμη και αν οι τελευταίοι βρίσκονται ακόμη στο πεζοδρόμιο. Οι πληροφορίες παρουσιάζονται μέσω διάφανων οθονών OLED, μιας τεχνολογίας που έχει ήδη κάνει την εμφάνιση της στο εμπόριο και το λογισμικό του συστήματος ξεχωρίζει καθώς μπορεί μέσω κάμερας να αναγνωρίσει σχεδόν οτιδήποτε υπάρχει στο περιβάλλον που κινείται ο αναβάτης.
Το σύστημα των Ελβετών, που έχουν ως συνέταιρο και υποστηριχτή και την Microsoft, μπορεί επίσης να παίξει ακόμη και τον ρόλο του... προπονητή δείχνοντας στον αναβάτη τις σωστές γραμμές επί του οδοστρώματος ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει μια στροφή με μεγαλύτερη ασφάλεια και να μην εκτεθεί παράλληλα σε κάποιο όχημα που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση. Προτείνει παράλληλα την ταχύτητα που πρέπει να έχει η μοτοσικλέτα κατά τη διάρκεια της στροφής αλλά και την κλίση. Μπορεί επίσης να αναγνωρίζει τις πινακίδες ταχύτητας και να υποδεικνύει τα όρια στον αναβάτη.
Επόμενος στόχος της Aegis Rider είναι να φέρει το σύστημα της στην παραγωγή. Κύριος υπεύθυνος για τη δημιουργία του συστήματος είναι ο Simon Hecker, ο οποίος, εκτός από μοτοσυκλετιστής, είναι και ερευνητής με το διδακτορικό του να είναι πάνω στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης.
Η Aegis Rider θέλει να φέρει το σύστημα της στην παραγωγή ενσωματωμένο σε ένα κράνος (αυτή τη στιγμή μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε καθώς έχει τη δική του ηλεκτρονική μονάδα), το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί ασύρματα και να εκμεταλλευτεί τα συστήματα μιας μοτοσικλέτας που είναι εφοδιασμένη με ραντάρ, GPS και μονάδα IMU.
Ο Hecker πιστεύει ότι σε δύο με τρία χρόνια δεν θα χρειάζεται ούτε η κάμερα αφού θα περιλαμβάνεται στα συστήματα εντοπισμού ενός δικύκλου, με τη διεύρυνση των δικτύων 5G να κάνει ακόμη πιο απλή και γρήγορη την παροχή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο οπουδήποτε. Δεν αποκλείεται το πρώτο κράνος παραγωγής της ελβετικής εταιρείας να κάνει την εμφάνιση του το καλοκαίρι του 2022.
Το παρακάτω video που δημοσιεύτηκε από τους ανθρώπους που εξελίσσουν το νέο σύστημα HUD δεν δείχνει ακριβώς αυτά που θα βλέπει ο αναβάτης κατά τη χρήση του. Στην πραγματικότητα το σύστημα δεν θα χρωματίζει τα κινούμενα αντικείμενα σε πραγματικό χρόνο. Ωστόσο το video παρουσιάζει με εντυπωσιακό θα λέγαμε τρόπο τις δυνατότητες εντοπισμού του συστήματος της Aegis για ερευνητικούς σκοπούς.