Μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να υποβάλουν τις προσφορές τους οι ενδιαφερόμενοι για τη δημιουργία του Open Mall, του ανοιχτού κέντρου εμπορίου στην Δημητρίου Γούναρη, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Ο δήμος Θεσσαλονίκης μέσω του Open Mall στοχεύει στην αναβάθμιση του άξονα της Δημητρίου Γούναρη, με προϋπολογισμό 1,4 εκ. ευρώ, δίνοντας έμφαση στην καλύτερη ανάδειξη των αρχαιοτήτων, στην αύξηση της ελκυστικότητας και της επισκεψιμότητας στην περιοχή, στην αύξηση του πρασίνου, στη βελτίωση των δημόσιων κοινόχρηστων χώρων και κυρίως στη δημιουργία καλύτερων συνθηκών άσκησης της επιχειρηματικότητας από τους καταστηματάρχες της περιοχής, καθώς πρόκειται για έναν από τους πλέον εμπορικούς δρόμους του κέντρου της πόλης.
«Στη Δημητρίου Γούναρη γίνεται πολλαπλή ανάπλαση, με πολυδιάστατο χαρακτήρα. Πέρα από το πράσινο και τη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος, πέρα από την ανάδειξη των αρχαιοτήτων, διπλασιάζουμε την παιδική χαρά και δημιουργούμε καλύτερες και ασφαλέστερες συνθήκες άσκησης της επιχειρηματικότητας, σε ένα πιο ελκυστικό και λειτουργικό περιβάλλον για όλους.
Μειώνουμε στην περιοχή και την πρόσβαση των ΙΧ αυτοκινήτων και συνεπώς η παρέμβασή μας έχει και κυκλοφοριακό αποτύπωμα. Την αναβάθμιση της Δ. Γούναρη στον δήμο Θεσσαλονίκης δεν τη βλέπουμε αποκομμένη από τις άλλες μείζονες παρεμβάσεις στο κέντρο της πόλης. Ταυτόχρονα με την ανάπλαση της Δ. Γούναρη, μέσα στο 2022, θα ολοκληρωθεί και η ανάπλαση που υλοποιούμε στο Καπάνι, έργο στο οποίο έχουμε ήδη ανάδοχο.
Σε συνεργασία μάλιστα με την ΕΥΑΘ πέρα από τη βελτίωση του χώρου θα αποκαταστήσουμε και καλύτερες συνθήκες υγιεινής, καθώς βελτιώνεται το δίκτυο ομβρίων και το δίκτυο ύδρευσης. Αν σε αυτά προσθέσετε και την ιδιωτική παρέμβαση στο Μοδιάνο, τότε έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα μιας συνολικής παρέμβασης στην 'καρδιά' της Θεσσαλονίκης, με άμεσα, απτά αποτελέσματα για κατοίκους και επισκέπτες», επισήμανε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας.
Το έργο αφορά στην ανάπλαση της περιοχής του άξονα της Δημητρίου Γούναρη, από την Τσιμισκή ως την Εγνατία, των οδών Αιμ. Γρεβενών, Ισαύρων και Γονατά, της πλατείας Ναυαρίνου και των οδών Λόρδου Βύρωνα και Γρηγορίου Παλαμά, από την Παύλου Μελά έως την πλατεία Ναυαρίνου.
Όπως τόνισε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Μάκης Κυριζίδης, «με την παρέμβαση αυτή στη Δημητρίου Γούναρη αλλάζουμε την εικόνα και τη λειτουργικότητα στην καρδιά της Θεσσαλονίκης. Η μελέτη για το ανοιχτό εμπορικό κέντρο και την αναβάθμιση της περιοχής εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και όλες οι παρεμβάσεις μας θα γίνουν σε στενή συνεργασία με την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων.
Εξάλλου, ένας από τους κεντρικούς στόχους μας είναι η ανάδειξη των σημαντικών αρχαιοτήτων της Δ. Γούναρη. Επίσης, μέσω της παρέμβασης προβλέφθηκε η βελτίωση του δημόσιου κοινόχρηστου χώρου, με αύξηση του πρασίνου, αλλά και με επέκταση της παιδικής χαράς, καθώς έχουμε σημαντική έλλειψη ελεύθερων χώρων.
Η περιοχή θα γίνει πιο ελκυστική και πιο εξυπηρετική για κατοίκους και επισκέπτες, ενώ βοηθάμε σημαντικά και τους καταστηματάρχες, με την αύξηση της επισκεψιμότητας, με τη δημιουργία κατάλληλων συνθηκών για κατανάλωση, με την ανάπλαση και το σύνολο των καλών χρήσεων που προβλέπονται από το έργο που θα υλοποιηθεί.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης στηρίζει την προσπάθειά μας και μάλιστα τα καταστήματα και οι επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν θα αποκτήσουν ομοιόμορφη όψη, που θα συμβάλλει σημαντικά να αποκτήσει μια πιο συμπαγή και ενιαία μορφή η αγορά».
Τα έργα στη Δ. Γούναρη
Σύμφωνα με τη μελέτη προγραμματίζεται ανάπλαση των οδών Βύρωνος και Γρηγορίου Παλαμά, στο τμήμα τους από την Πλατεία Ναυαρίνου έως την οδό Παύλου Μελά, και μετατροπή τους σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας, με περιορισμό της στάθμευσης και χρήση βιοκλιματικών στοιχείων κατασκευής. Ταυτόχρονα θα υλοποιηθούν έργα απορροής όμβριων υδάτων.
Προβλέπεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων εκατέρωθεν των οδικών αξόνων και των συμβολών τους με τις κάθετες οδούς, καθορίζοντας τις θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων και διαμορφώνοντας τις ράμπες εισόδων καθώς και τις διαβάσεις πεζών, ώστε να διευκολύνεται η κυκλοφορία των πεζών.
Σημαντικό στοιχείο της διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων, είναι η δημιουργία της «ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών» ελάχιστου πλάτους 1,5 μ. Στόχος της ανάπλασης είναι η αισθητική αναβάθμιση των οδών, η εξασφάλιση της άνετης και ασφαλούς κυκλοφορίας των πεζών και της διευκόλυνσης της κάθε είδους δραστηριότητας που λαμβάνει χώρα κατά μήκος των οδών της περιοχής.
Επίσης προβλέπεται κατασκευή, τοποθέτηση και εγκατάσταση εξοπλισμού παιδικής χαράς, δαπέδων (επιφάνειες πτώσης και ζώνη όδευσης) και λοιπών υλικών για την δημιουργία νέας παιδικής χαράς νηπίων στην πλατεία Ναυαρίνου.
Ο χώρος που προτείνεται να εγκατασταθεί η νέα παιδική χαρά για νήπια είναι το παρτέρι στη νότια πλευρά της πλατείας που βρίσκεται απέναντι από την είσοδο της υφιστάμενης παιδικής χαράς. Ως στόχος τίθεται η ασφαλής λειτουργία της και η εναρμόνισή της με τις προδιαγραφές της ισχύουσας νομοθεσίας για την κατασκευή και τη λειτουργία των παιδικών χαρών των ΟΤΑ.
Ο χώρος θα συμμορφώνεται πλήρως με τις απαιτήσεις της ισχύουσας νομοθεσίας και όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας της σειράς του ισχύοντος Ευρωπαϊκού Προτύπου ΕΝ1176 «Playground Equipment and Surfacing» (ΕΛΟΤ EN1176) ή άλλου ισοδύναμου προτύπου. Η εν λόγω παιδική χαρά προορίζεται για ψυχαγωγία νηπίων χωρίς την επίβλεψη προσωπικού.
Παράλληλα προβλέπεται στον πεζόδρομο της Δημ. Γούναρη και στις οδούς Αιμ. Γρεβενών και Γονατά να γίνει εσωτερική μετατροπή των συμβατικών φωτιστικών σε LED στις ήδη υπάρχουσες θέσεις. Στις οδούς Λόρδου Βύρωνα και Γρηγορίου Παλαμά, οι οποίες μετατρέπονται σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας, θα γίνει κατασκευή νέων υποδομών και θα τοποθετηθούν νέοι ιστοί και φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, ενώ στην παιδική χαρά η κατασκευή της νέας υποδομής θα γίνει περιμετρικά αυτής.
Στην υπόλοιπη πλατεία Ναυαρίνου καθώς και στις οδούς Σ. Λούη, Ισαύρων και Απελλού θα γίνει μόνο αντικατάσταση των βάσεων, των ιστών και των φωτιστικών στις υφιστάμενες θέσεις.
Τέλος έχει προγραμματιστεί διαμόρφωση νέας φύτευσης στα παρτέρια του άξονα της Δημητρίου Γούναρη (από την Τσιμισκή έως την Εγνατία) καθώς και στα παρτέρια των πεζοδρόμων Ισαύρων, Αιμιλιανού Γραβενών και Γονατά, για την αισθητική τους αναβάθμιση, την ανάδειξη των μνημείων και τη βελτίωση του μικροκλίματος της περιοχής.
Για την άρδευση επιλέχθηκε η εγκατάσταση αυτόματου δικτύου άρδευσης με συνδυασμό στατικών, ανυψούμενων εκτοξευτήρων για τις απαιτήσεις του χλοοτάπητα και υπόγειου σταλακτοφόρου σωλήνα για τις ανάγκες άρδευσης των θάμνων. Η επιλογή έγινε με βάση: την μεγαλύτερη εξοικονόμηση νερού, την δυνατότητα συντήρησης και αποκατάστασης του δικτύου και την ελάχιστη έκθεση σε βανδαλισμούς.
Πηγή: voria.gr