Ιστορίες γραφειοκρατικής τρέλας χτυπούν και τους εμβολιασμούς. Υπερήλικες αδυνατούν να κλείσουν ραντεβού για να κάνουν το εμβόλιο κατά του κορονοϊού, αν και έχει ανοίξει η πλατφόρμα για την ηλικιακή ομάδα, στην οποία ανήκουν γιατί δεν τους αναγνωρίζει το… σύστημα. Ούτε όμως και οι υπεύθυνοι των εμβολιαστικών κέντρων, της ΗΔΙΚΑ, του ΕΦΚΑ, των ΚΕΠ και των φαρμακείων μπορούν να εξηγήσουν το… μυστήριο. Σηκώνουν τα χέρια ψηλά, παραπέμποντας τους πολίτες ο ένας στον άλλο και από την μια υπηρεσία στην άλλη, λαμβάνοντας συνήθως οι ενδιαφερόμενοι την ίδια απάντηση: «Καταλαβαίνουμε, αλλά και εμείς τι να κάνουμε; Δεν είμαστε υπεύθυνοι. Δοκιμάστε εκεί…».
Την ίδια ώρα εκατοντάδες ενστάσεις πολιτών, οι οποίοι ζητούν να μάθουν που βρίσκεται το πρόβλημα για να το διορθώσουν και να κλείσουν ραντεβού παραμένουν αναπάντητες από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η παρατατεταμένη καθυστέρηση δοκιμάζει τις αντοχές των ενδιαφερομένων και θέτει σε κίνδυνο τη ζωή τους, καθώς οι περισσότεροι ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και έχουν υποκείμενα νοσήματα.
Αν και η πλατφόρμα emvolio.gov.gr λειτουργεί από το Δεκέμβριο την επόμενη βδομάδα σύμφωνα με πληροφορίες του ethnos.gr θα εκδοθεί κοινή υπουργική απόφαση Κικίλια - Πιερρακάκη με την οποία θα δημιουργείται μια νέα επιτροπή, η οποία θα εξετάζει τα αιτήματα και τις ενστάσεις των πολιτών δίνοντάς τους απαντήσεις και σχετικές κατευθύνσεις για να μπορέσουν να κλείσουν ραντεβού για να κάνουν το εμβόλιο κατά του κορονοϊού.
Στην κοινή υπουργική απόφαση θα καθορίζεται ο τρόπος λειτουργίας της επιτροπής, η ομάδα που θα την συγκροτεί αλλά και η διαδικασία διαχείρισης των αιτημάτων. Όπως ανέφεραν πηγές του υπουργείου Υγείας στο ethnos.gr, τα περισσότερα αιτήματα των πολιτών που δεν μπορούν να εμβολιαστούν μέχρι στιγμής, αν και άνοιξε η πλατφόρμα για αυτούς, είναι διαχειριστικά (έλλειψη ΑΜΚΑ, ευρωπαϊκή κάρτα κ.λπ.).
Η ίδια επιτροπή θα ελέγχει και θα αξιολογεί και μια ακόμη κατηγορία αιτημάτων, οι οποίες έχουν κυρίως σχέση με την προτεραιοποίηση των ασθενών που έχουν υποκείμενα νοσήματα ή άλλων περιπτώσεων όπως διπλωματών, που θέλουν να εμβολιαστούν γατί πρέπει να ταξιδέψουν στο εξωτερικό. Πηγές και από τα δύο υπουργεία τόνιζαν στο ethnos.gr ότι υπάρχουν ζητήματα ενστάσεων που δεν έχουν απαντηθεί και με την ΚΥΑ που θα δημοσιευτεί από εβδομάδα θα θεραπευτούν όλα αυτά τα ζητήματα.
Πάνω από 10 ραντεβού για εμβόλιο χωρίς αποτέλεσμα
Περισσότερα από 10 ραντεβού σε δημόσιες υπηρεσίες έκανε στην Κρήτη ο καπετάνιος Γιάννης Φαρσαράκης για να κάνει το εμβόλιο κατά του κορονοϊού η 80χρονη γυναίκα του. Η κυρία Μεριλύν Κέη Φαρσαράκη, αν και γεννήθηκε στο Κάνσας των ΗΠΑ τον Νοέμβριο του ‘40, ζει εδώ και 50 χρόνια στο Κοκκίνη Χάνι του Ηρακλείου. Στις 22 Ιανουαρίου ο καπετάνιος σύζυγός της προσπάθησε να κλείσει ραντεβού πρώτη φορά την ημέρα που άνοιξαν τα ραντεβού για την ηλικιακή ομάδα 80-84. Το σύστημα, όμως, είχε διαφορετική άποψη και έβγαλε την εξής ένδειξη: «Επειτα από έλεγχο των στοιχείων σας δεν ανήκετε στην τρέχουσα εμβολιαστική περίοδο». «Στην αρχή πίστεψα ότι ήταν μια καθυστέρηση στο σύστημα. Περιμέναμε την επόμενη μέρα. Δοκιμάσαμε ξανά και πάλι τίποτα» είπε στο ethnos.gr ο γιος της Μεριλύν Κέη, Μάνος Φαρσαράκης ο οποίος ζει στο Εδιμβούργο.
Γεννήθηκε το 1940 αλλά το ΚΕΠ Ηρακλείου επέμενε: «Δεν είστε 80, αλλά 79 ετών!»
Έκτοτε και εδώ και πάνω από ένα μήνα ξεκίνησε ο Γολγοθάς της οικογένειας. Η 80χρονη λόγω προβλημάτων υγείας (στεφανιαία νόσος, ιστορικό πολλαπλών εγκεφαλικών και εμφραγμάτων) δεν μπορεί να μεταβαίνει σε δημόσιες υπηρεσίες (δήμο, νοσοκομεία) και ανέλαβε να ξεμπλέξει το κουβάρι του εμβολιασμού ο 73χρονος σύζυγός της. Επισκέφτηκε ξανά φαρμακεία και όλα τα ΚΕΠ του Ηρακλείου δίνοντας και πάλι τα στοιχεία της γυναίκας του. Εκεί οι υπάλληλοι απορούσαν γιατί δεν μπορεί να κλείσει ραντεβού και λίγο αργότερα του... εξήγησαν ότι η γυναίκα του δεν είναι 80 ετών αλλά 79 (γεννήθηκε τον Νοέμβριο '40) και γι' αυτό το λόγο η πλατφόρμα δεν κλείνει ραντεβού! Στις 25 Ιανουαρίου ο γιος της υπέβαλε την πρώτη ένσταση στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr. «Δεν μου ήρθε ούτε μια αυτόματη επιβεβαίωση ότι κάποιος το έχει λάβει».
Είναι… 80 ετών και ζήτησαν να διορθώσει τα στοιχεία της
Λίγες μέρες αργότερα ήρθε και δεύτερη έκπληξη για την οικογένεια Φαρσαρράκη όταν άνοιξε η πλατφόρμα και για την επόμενη ηλικιακή ομάδα 75-80. Ούτε όμως και τότε η κυρία Μεριλύν Κέη μπορούσε να κλείσει ραντεβού. Έτσι ξεκίνησε ακόμη ένας αγώνας δρόμου σε ΚΕΠ όπου οι ίδιοι υπάλληλοι παραδέχτηκαν ότι τελικά είναι 80 ετών και είχαν κάνει λάθος πριν λίγες μέρες! Την ίδια στιγμή υπάλληλοι σε ένα από τα ΚΕΠ του Ηρακλείου που επισκέφτηκε ο 73χρονος πρώην καπετάνιος παρατήρησαν ότι το όνομα πατρός της συζύγου του στον ΑΜΚΑ και τον ΕΦΚΑ ήταν γραμμένο λίγο διαφορετικά και του ζήτησαν να το αλλάξει για να συμβαδίζει σε όλα τα έγγραφα. Ο 73χρονος κίνησε όλες τις διαδικασίες για τις αλλαγές των προσωπικών στοιχείων (WilliamS αντί William Samuel) την οποία και ολοκλήρωσε έπειτα από πολλαπλές επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες. Και πάλι, όμως, δεν μπορούσε να κλείσει ραντεβού για εμβολιασμό η σύζυγός του.
Από την ΗΔΙΚΑ στο ΝΑΤ και από κει και πάλι στα ΚΕΠ
Επόμενος σταθμός ήταν η ΗΔΙΚΑ, η οποία - αφού τους εξήγησε ότι ο εμβολιασμός δεν είναι στις αρμοδιότητες της - τον συμβούλεψε να απευθυνθεί στο ΝΑΤ. Ίδια, όμως, ήταν η απάντηση και από το ταμείο ναυτικών. Το τελευταίο επεισόδιο σημειώθηκε την Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου, όπου ο 73χρονος επισκέφτηκε και πάλι τα ΚΕΠ. Εκεί υπάλληλος του ζήτησε να αλλάξει εκ νέου και πάλι τα προσωπικά στοιχεία της συζύγου του καθώς εντόπισε ότι στο ΑΜΚΑ εμφανίζεται ως… «Μεριλύν Κ» ενώ στο ΑΦΜ είναι «ΜεριλύνΚ» (χωρίς κενό δηλαδή). «Ζητάμε μια λύση για να εμβολιαστεί η μητέρα μας. Τίποτα παραπάνω. Εγώ και η αδερφή μου προσπαθούμε από το Ηνωμένο Βασίλειο όπου ζούμε τα τελευταία χρόνια να κάνουμε ό,τι μπορούμε αλλά χωρίς αποτέλεσμα» πρόσθεσε ο Μάνος Φαρσαράκης.
Αποκλεισμός 77χρονης από ραντεβού εμβολιασμού αν και άνοιξε η πλατφόρμα για τους 75-79 ετών
Η 77χρονη Ευαγγελία Γιαννάκη από τη Θεσσαλονίκη είναι μία ακόμη περίπτωση αστοχίας της πλατφόρμας emvolio.gov.gr. Αν και άνοιξε η πλατφόρμα δεν μπορεί να κλείσει ραντεβού για εμβόλιο κατά του κορονοϊού. Ο γιος της, Λεωνίδας Γιαννάκης, διασταύρωσε από την ΗΔΙΚΑ, το TAXISNET, και τον ΕΦΚΑ όλα τα προσωπικά στοιχεία (ΑΜΚΑ, ΑΦΜ, και ταυτότητα) της μητέρας του, τα οποία αντιστοιχούν μεταξύ τους. «Πήγα σε ΚΕΠ, φαρμακείο, εμβολιαστικό κέντρο και κανείς δεν μπορούσε να κάνει κάτι. Και να σκεφτείτε πως μόνο με τον ΑΜΚΑ της, χρόνια ολόκληρα γράφω τα φάρμακά της χωρίς κανένα πρόβλημα».
Υπέβαλε πάνω από 20 φορές ένσταση αλλά δεν πήρε ποτέ απάντηση
Ο κ. Γιαννάκης συμπλήρωσε εδώ και 10 μέρες πάνω από 20 φορές την ηλεκτρονική φόρμα ένστασης που υπάρχει στη σελίδα που κλείνονται τα ραντεβού. «Δεν έχω πάρει καμία απάντηση». Της έκανε και εγγραφή για άυλη συνταγογράφηση μήπως της κλειστεί έτσι ραντεβού, αλλά και πάλι τίποτα. «Επικοινώνησα με το υπουργείο Υγείας και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς αλλά κανείς δεν μου λέει που είναι το λάθος και πως θα ξεπεραστεί. Πότε θα εμβολιαστεί αυτός ο άνθρωπος; Το καλοκαίρι;» αναρωτήθηκε ο κ. Γιαννάκης και συμπλήρωσε: «Η πλατφόρμα δέχεται το ΑΜΚΑ, το αναγνωρίζει. Παρόλα αυτά αν και είναι πάνω από 75 ετών δεν της δίνει ραντεβού. Είναι τρελό αυτό που συμβαίνει. Είναι παράδοξο» κατέληξε.
Ethnos.gr