Δύο από τα στρατιωτικά μοντέλα της γνωστής γαλλικής Arquus εθεάθησαν επί ελληνικού εδάφους. Θα υπηρετήσουν, τελικά, στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας;
Προμηθευτής των VBL Panhard (ελαφρά τεθωρακισμένα οχήματα αναγνώρισης) του Ελληνικού Στρατού, η Arquus, σύμφωνα με δικές της δηλώσεις, βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την ελληνική βιομηχανία με στόχο την διευρυμένη εμπλοκή της για το πρόγραμμα αντικατάστασης των επιχειρησιακών φορτηγών στην χώρα μας, καθώς τα REO και τα Mercedes G-Class (καναδέζες) αναμένεται να αποσυρθούν μέσα στα επόμενα χρόνια.
Τον Ιούλιο, ορισμένα από τα μοντέλα των Γάλλων βρέθηκαν στη Διεθνή Έκθεση Άμυνας και Ασφάλειας που έγινε στην Αθήνα όπου η Arquus ήταν Χρυσός Χορηγός, ενώ πριν λίγες ημέρες εθεάθησαν στις εγκαταστάσεις γνωστής ελληνικής εταιρείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το VLRA θα μπορούσε να είναι ο αντικαταστάτης των γνωστών REO, όντας ένα όχημα με αυξημένες επιχειρησιακές δυνατότητες. Εφοδιάζεται με ντίζελ μοτέρ 180, 215 ή 265 ίππων (η ισχυρότερη έκδοση αφορά 6x6 αμάξωμα) και η αυτονομία του ξεπερνά τα 1.200 χιλιόμετρα. Στρατιωτικοί κύκλοι κάνουν λόγο για ένα ιδιαίτερα ανθεκτικό και αξιόπιστο όχημα, με βάση και τις κριτικές που έχει αποσπάσει και η πρώτη του γενιά.
Υποψήφιο για την ενίσχυση των δυνάμεων του Ελληνικού Στρατού είναι και το Trapper. Πρόκειται για ένα όχημα με ελαφριά θωράκιση, ικανότητα μεταφοράς έως 5 ατόμων και αυξημένες δυνατότητες σε off road κομμάτια.
Η καινοτομία του ντίζελ μοτέρ των 160 ίππων που το εφοδιάζει ανάγεται στο γεγονός πως μπορεί να λειτουργήσει και με πολύ φτωχό μείγμα καυσίμου, αν αυτό απαιτηθεί κατά τη διάρκεια μιας επιχείρησης. Η αυτονομία κίνησης του αγγίζει τα 900 χιλιόμετρα.
Από εδώ και πέρα απομένει να δούμε αν τα παραπάνω οχήματα θα ενταχθούν, τελικά, στις ελληνικής ένοπλες δυνάμεις, καθώς το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού οχημάτων έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή και οι μνηστήρες είναι αρκετοί.