O πόλεμος μεταξύ Ουκρανίας – Ρωσίας φέρνει κλυδωνισμούς ακόμη και στην αγορά των ελαστικών με τις πρώτες ελλείψεις να ήδη εμφανείς.
Μεγάλος είναι ο οικονομικός αντίκτυπος του πολέμου που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη τον τελευταίο μήνα, με τα προβλήματα να εντοπίζονται σε πολλούς τομείς της βιομηχανίας. Αυτό, όπως όλοι γνωρίζουμε και βιώνουμε, έχει επιφέρει αυξήσεις τιμών σε πολλά αγαθά αλλά και μεγάλες ελλείψεις σε προϊόντα διαφόρων ειδών.
Στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας τώρα, στην υπάρχουσα κατάσταση με τις παγκοσμίως μειωμένες παραγωγές ημιαγωγών – microchips, έρχονται να προστεθούν δύο ακόμη σημαντικά ζητήματα. Το ένα από αυτά σχετίζεται με το νικέλιο που προέρχεται από την Ουκρανία και χρησιμοποιείται για την παραγωγή καλωδίων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το άλλο με την αιθάλη (ή αλλιώς μαύρος άνθρακας) που εξάγεται από τη Ρωσία και έχει αποδέκτη τις εταιρείες κατασκευής ελαστικών.
Έτσι, όπως είχαμε σημειώσει και μέσα από το carandmotor.gr, μετά το εμπάργκο στη Ρωσία, οι ευρωπαϊκές εταιρείες ελαστικών στην Ευρώπη φαίνεται πως αντιμετωπίζουν πρωτοφανή έλλειψη μαύρου άνθρακα, σε σύγκριση με τη ζήτηση που υπάρχει (σημειώστε πως το 1/3 του άνθρακα που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ελαστικών επί ευρωπαϊκού εδάφους προέρχεται από τη Ρωσία).
Οι πρώτες σημαντικές ελλείψεις στα ελαστικά αυτοκινήτων έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους και στη χώρα μας, σύμφωνα με πληροφορίες μας, οι οποίες φαίνεται πως αφορούν σχετικά μεγάλες διαστάσεις, κυρίως για οχήματα με υψηλή ιπποδύναμη ή μεγάλα SUV. Μάλιστα, σε αυτές τις περιπτώσεις, η απάντηση που λαμβάνουν πολλοί καταναλωτές είναι σχεδόν ίδια και έτσι προτείνεται η παραγγελία των προϊόντων με άγνωστη ημερομηνία παράδοσης.
Παράλληλα, μεγάλες αυξήσεις παρατηρούνται σε πιο δημοφιλής διαστάσεις ελαστικών, όπου η τοποθέτηση μιας τετράδας, από γνωστό κατασκευαστή, μπορεί να φτάσει πλέον ακόμη και τα 450 ευρώ! Σαφώς καλύτερη εικόνα παρουσιάζουν τα προϊόντα που προέρχονται από εταιρείες με έδρα την Ασία, όπου η διαθεσιμότητα και το κόστος τοποθέτησης μοιάζει να συγκρατείται – προς το παρόν – σε λογικά επίπεδα. Όπως και να έχει, με δεδομένο πως ο πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας φαίνεται πως έχει μη ορατό ορίζοντα λήξης, το πρόβλημα της έλλειψης στα ελαστικά και οι μεγάλες αυξήσεις στις τιμές τους θα συνεχιστούν και στο επόμενο διάστημα.
πηγή: carandmotor