Μία από τις ιδέες που κυκλοφορούν στα σχεδιαστήρια της εποχής της ηλεκτροκίνησης είναι και η τοποθέτηση των μοτέρ στους τροχούς, για την ακρίβεια μέσα ή όσο πιο κοντά στις ζάντες γίνεται.
Οι εταιρίες Saietta και Electically Assisted Vechicles από την Βρετανία έχουν ξεκινήσει μία συνεργασία για να εξελίξουν μία νέα μορφή αυτών των κινητήρων. Η Saietta κατασκευάζει ηλεκτρικούς κινητήρες αξονικής ροής, οι οποίοι έχουν το σχήμα κουτιού από μπισκότα, αντί για συμβατικούς κυλινδρικούς κινητήρες με ακτινική σχεδίαση.
Το γεγονός αναπτύσσεται κατά την διάμετρο και όχι ως προς το μήκος, σημαίνει ότι μπορούν να χωρέσουν ανάμεσα σε κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων αλλά και στο εσωτερικό των τροχών.
Το μοτέρ Saietta AFT140 μπορεί να λειτουργήσει με συστήματα των 48V όσο και με υψηλές τάσεις. Στα 48V μπορεί να συνδυαστεί με mild υβριδικά συστήματα ή απλά να χρησιμεύει σε χαμηλού κόστους ηλεκτρικά οχήματα, όπως πατίνια ή μικρά επαγγελματικά τρίκυκλα για αστικές μεταφορές.
Η συνεργασία των δύο εταιριών έχει οδηγήσει στην δημιουργία ενός οχήματος παραδόσεων με την ονομασία Lincs το οποίο βασίζεται πάνω σε ένα δάπεδο στο οποίο εφαρμόζεται ένας χώρος οδήγησης και ο χώρος φόρτωσης.
Η ύπαρξη ηλεκτρικών μοτέρ στους τροχούς επιτρέπει στην εταιρία που το σχεδιάζει να αλλάζει την τοποθέτηση του χώρου φόρτωσης στα δεξιά ή στα αριστερά της πλατφόρμας, η οποία φιλοξενεί και την μπαταρία για μία αυτονομία της τάξης των 180 χλμ/ώρα.
Οι κινητήρες Saietta έχουν 96 ηλεκτρομαγνήτες στις περιελίξεις, οι οποίοι δημιουργούν ένα περιστρεφόμενο μαγνητικό πεδίο για να ενεργοποιήσουν τους μόνιμους μαγνήτες στον ρότορα που μοιάζει με δίσκο και να κάνει τον κινητήρα να λειτουργεί. Πέρυσι, η Saietta έλαβε επιχορήγηση από το κυβερνητικό οργανισμό Advanced Propulsion Center για έρευνα και εξέλιξη και στόχο να ξεκινήσει η παραγωγή του με 150.000 μοτέρ ετησίως.
Ο κλειστού τύπου και υδρόψυκτος κινητήρας είναι έχει φτιαχτεί με τέτοιο τρόπο ώστε να κρατηθεί το βάρος του χαμηλά. Αυτό άλλωστε είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα που καλούνται να λύσουν αυτές οι υλοποιήσεις, καθώς αυξάνουν σημαντικά το μη αναρτώμενο βάρος με αποτέλεσμα να επηρεάζεται σημαντικά η δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Η συγκεκριμένη εταιρία υποστηρίζει ότι μπορεί να γίνει μείωση του φαινομένου με πιο ελαφρά μηχανικά μέρη και ζάντες, όμως το πρόβλημα είναι υπαρκτό και δύσκολα αντιμετωπίσιμο για αυτοκίνητα ευρείας κυκλοφορίας.
Πάντως σε πιο μικρές εφαρμογές αστικής κινητικότητας, μπορούν να αποτελούν εναλλακτική επιλογή, καθώς αφήνουν μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στους σχεδιαστές και γενικά είναι πιο φθηνοί στην κατασκευή τους από την αντίστοιχη ενός κλασικού ηλεκτρικού κινητήρα.
πηγή: newsauto.gr