Στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου της Σχολής Οδηγών θα κάθεται τελικά ο εξεταστής κατά τη διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας των υποψήφιων οδηγών.
Στο τελικό νομοσχέδιο πραγματοποιήθηκε νομοτεχνική βελτίωση και πλέον ο εκπαιδευτής και όχι ο εξεταστής θα κάθεται στη θέση του συνοδηγού κατά τη διάρκεια της εξέτασης ενώ η αρχική πρόταση ήταν να κάθεται στο πίσω κάθισμα. Ωστόσο διατηρούνται οι αυστηρές προβλέψεις με την τοποθέτηση καμερών στο εσωτερικό των οχημάτων, διατήρηση του οπτικοακουστικού υλικού, δειγματοληπτικοί έλεγχοι και αυστηρές κυρώσεις σε πιθανές παρατυπίες.
Επίσης, αναμένεται να αλλάξει και το όριο ηλικίας των οδηγών φορτηγών και λεωφορείων δημοσίας χρήσης και από τα 69 έτη που ανέγραφε αρχικά το νομοσχέδιο να μειωθεί το όριο στα 67 έτη!
Ίδιο αναμένεται να παραμείνει το όριο ηλικίας των οδηγών σχολικών λεωφορείων στα 65 έτη.
Για την υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης ιδιοκτήτη άδειας φορτηγού ή λεωφορείου δημοσίας χρήσης δεν απαιτείται η κατάθεση στον ασφαλιστικό φορέα της άδειας οδήγησης για περιορισμό των κατηγοριών C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D και DE. Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης άδειας φορτηγού ή λεωφορείου δημοσίας χρήσης επιθυμεί τη συνέχιση της απασχόλησής του ως επαγγελματία οδηγού φορτηγού ή λεωφορείου, αυτό δηλώνεται στην αίτηση συνταξιοδότησής του. Οι ασφαλισμένοι που κατά την έναρξη χορήγησης της σύνταξης συνεχίζουν την απασχόλησή τους, διέπονται από τις διατάξεις περί απασχόλησης συνταξιούχων. Η ρύθμιση της παρούσας ισχύει και για τους ιδιοκτήτες αδειών φορτηγών ή λεωφορείων δημοσίας χρήσης οι οποίοι έχουν υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης ή έχουν συνταξιοδοτηθεί κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος.
Παράλληλα αλλάζουν όλα και στις «αντίκες» καθώς οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει να πληρώνουν ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας και να τα περνούν από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο.
Το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί την Πέμπτη 4 Νοεμβρίου τελικά από την ολομέλεια της Βουλής καθώς την Τετάρτη που ήταν προγραμματισμένη η ψήφισή του δεν κατέστη εφικτό εξαιτίας της ξαφνικής αδιαθεσίας του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή η οποία αποδείχθηκε ότι οφείλεται στον κορωνοϊό.
Στο τιμόνι από τα 17 έτη με συνοδό
Ο νέος νόμος προβλέπει την θέσπιση νέου κατώτατου ορίου ηλικίας για την παρακολούθηση θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, ήτοι τα 17 έτη, καθώς και δυνατότητας των υποψηφίων που έχουν συμπληρώσει το δέκατο έβδομο (17ο) έτος της ηλικίας τους και έχουν πραγματοποιήσει τον ελάχιστο αριθμό ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης οχημάτων κατηγορίας Β να λάβουν μέρος στις θεωρητικές εξετάσεις, αλλά και στις πρακτικές δοκιμασίες.
Επίσης προβλέπεται η δυνατότητα οδήγησης με συνοδό σε όσους υποψήφιους οδηγούς έχουν συμπληρώσει τα 17 έτη και ολοκληρώνουν επιτυχώς την πρακτική δοκιμασία. Ειδικότερα, προβλέπεται η χορήγηση προσωρινής άδειας οδήγησης στους ανήλικους υποψήφιους οδηγούς μέχρι τη συμπλήρωση του 18ου έτους ηλικίας τους, οπότε και τους χορηγείται το κανονικό έντυπο άδειας οδήγησης. Οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις οδήγησης με συνοδό θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση, που θα εκδοθεί εντός 2 μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου (για να μην υπάρξει καμία καθυστέρηση και κανένα κενό ως προς την εφαρμογή της ρύθμισης).
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook