Το Σχέδιο Νόμου για την Εκπαίδευση και Κατάρτιση Υποψήφιων Οδηγών παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Το νομοσχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων μαθήματα οδήγησης (θεωρητικά και πρακτικά) πριν την συμπλήρωση του 18ου έτους και μάλιστα θα μπορούν να συμμετέχουν και στις θεωρητικές εξετάσεις αλλά όχι στις πρακτικές.
Επίσης με το νομοσχέδιο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θα επιδιώξει να βάλει ένα τέλος στα φαινόμενα διαφθοράς καθώς αλλάζει ο τρόπος της πρακτικής εξέτασης των υποψήφιων οδηγών ενώ παράλληλα προχωρά και στην ψηφιοποίηση όλων των διαδικασιών ώστε οι πολίτες να αποκτούν ότι χρειάζονται ή να καταθέτουν τα δικαιολογητικά ηλεκτρονικά καταργώντας με αυτό τον τρόπο τόσο τις ουρές στα γκισέ των Διευθύνσεων Μεταφορών αλλά και «χτυπώντας» τις παράγκες που διακινούν μαύρο χρήμα…
Εκτός των παραπάνω στο νομοσχέδιο βάζει νέους όρους και προϋποθέσεις στη χρήση των ιστορικών αυτοκινήτων (αντίκες), καθώς και εκεί τα πράγματα είχαν ξεφύγει εντελώς ενώ παράλληλα οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει να καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας, με εξαίρεση τα οχήματα άνω των 45 ετών.
Τρεις είναι οι στόχοι του Νομοσχεδίου:
-Α. Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
-Β. Ο οδηγός θα είναι καλύτερα προετοιμασμένος για να βγει στο δρόμο, από τη στιγμή που θα πάρει το δίπλωμα οδήγησης.
-Γ. Να μπει «φρένο» σε φαινόμενα διαφθοράς.
Με το Νομοσχέδιο επέρχονται σημαντικές αλλαγές, ιδίως στη διαδικασία των αδειών οδήγησης, καθώς για παράδειγμα ο εκπαιδευτής θα κάθεται στο πίσω κάθισμα κατά τη διενέργεια της πρακτικής δοκιμασίας των υποψήφιων οδηγών, ενώ θα γίνεται αυστηρός έλεγχος ταυτοπροσωπίας, ώστε να μην μπορεί να δώσει κανείς εξετάσεις στη θέση κάποιου άλλου.
Για πρώτη φορά μάλιστα, οι νέοι από την ηλικία των 17 ετών θα μπορούν να ξεκινήσουν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης. Δικαίωμα συμμετοχής στην πρακτική δοκιμασία για την απόκτηση διπλώματος θα έχει όμως ο υποψήφιος οδηγός αφού συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του.
Με το παρόν νομοσχέδιο, όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής, θα δομηθεί ένα σύστημα εξετάσεων διαφανές, διασφαλίζοντας παράλληλα το αδιάβλητο της διαδικασίας.
newsauto.gr