Την
πλήρη αναξιοπιστία των στοιχείων, που
εμφανίζει η Νέα Δημοκρατία σχετικά με
την κοστολόγηση του προγράμματος του
ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επισημαίνει ο Δημήτρης Μάρδας,
υποψήφιος βουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
στην Α΄ Περιφέρεια Θεσσαλονίκης,
καθηγητής Οικονομικών ΑΠΘ και πρώην
πολιτικός ιστάμενος του Γενικού
Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ).
Ο
κ. Μάρδας αντιπαραβάλλει τις διαδοχικές
δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών Χ.
Σταϊκούρα, του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη
και του κυβερνητικού εκπροσώπου Α.
Σκέρτσου, από τις οποίες προκύπτει ότι
οι εκτιμήσεις και των τριών είναι
αντικρουόμενες και ως εκ τούτου άνευ
αξίας. Παράλληλα θέτει σειρά ερωτημάτων
προς προβληματισμό.
Συγκεκριμένα
ο κ. Μάρδας σημειώνει:
Ο
Χ. Σταϊκούρας αμέσως μετά την παρουσίαση
του προγράμματος ΣΥΡΙΖΑ/ΠΣ στη ΔΕΘ δηλώνει
ότι το κόστος προγράμματος 23,5 δις ευρώ.
Ο
Κυρ. Μητσοτάκης, στις 27 Απριλίου, την
ημέρα εξειδίκευσης του ίδιου προγράμματος,
αναφέρει ότι το κόστος προγράμματος
είναι 45 δις. ευρώ. Η εκτίμηση αυτή ανήκε
στο ΓΛΚ, σύμφωνα με τη Ν.Δ. (Βλ. ethnos.gr της
27/4/2023)
Ο
Α. Σκέρτσος, στις 28 Απριλίου τονίζει ότι
το νέο κόστος του προγράμματος είναι
83 δις ευρώ. Και στις 7 Μαΐου επαναλαμβάνει
στο ΣΚΑΙ την εκτίμηση αυτή που φέρεται
να την έκανε πάλι(!!!) το ΓΛΚ. Το έγγραφο
που παρουσιάζεται ως έγγραφο του ΓΛΚ
δεν έχει ημερομηνία, είναι ανώνυμο και
ως εκ τούτου ουδεμία υπογραφή φέρει. Ως
εκ τούτου «κατασκευάστηκε» σε χώρους
εκτός ΓΛΚ και με στοιχεία άγνωστης
προέλευσης.
Ερώτηση
1η: Τι ισχύει, η εκτίμηση του κ. Μητσοτάκη
ή η ανακοίνωση ενός άλλου αριθμού
εκ μέρους του κ. Σκέρτσου ή του κ. Σταϊκούρα;
Ερώτηση
2η: Τι ισχύει τελικά για το ΓΛΚ, η
εκτίμηση των 45 δις ευρώ της 27/4 ή των 83
δις ευρώ της επόμενης ημέρας;
Ερώτηση 3η: Σε λιγότερο από μια
ημέρα(!!!), μετά την ανακοίνωση του
προγράμματος, το ΓΛΚ κατόρθωσε να κάνει
μια τόσο αναλυτική παρουσίαση της
εκτίμησης του προγράμματος ΣΥΡΙΖΑ/ΠΣ;
Αυτό ηχεί ΑΔΥΝΑΤΟ αν όχι ΑΠΙΘΑΝΟ και
προκύπτει από την πρακτική που ακολουθεί
το Γενικό Λογιστήριο και από την προσωπική
του εμπειρία ως Αναπληρωτή Υπουργού
Οικονομικών, πολιτικά ιστάμενου του
Γενικού Λογιστηρίου το 2015.
Όλα
τα προαναφερθέντα εντάσσονται σε μια
πολιτική εντυπώσεων και όχι μόνο. Σκοπός
της εν λόγω επιλογής, αν και κακότεχνης,
είναι η δημιουργία προσδοκιών ήττας
για το ΣΥΡΙΖΑ/ΠΣ, όπως και η δημιουργία
ενός περιβάλλοντος φόβου εις βάρος της
πολιτικής του. Η πολιτική όμως πρόκλησης
φόβου της ΝΔ είναι προβλέψιμη. Παρουσιάστηκε
στις 21 Απριλίου σε σχετικό άρθρο του
ιδίου με τίτλο «Τα πεπραγμένα της
κυβέρνησης και το χαρτί του φόβου», μια
εβδομάδα λοιπόν πριν τις ανωτέρω
ανακοινώσεις που εύλογα προβληματίζουν.
Βλ. αναλυτικότερα,
https://www.euro2day.gr/specials/opinions/article/2185190/ta-oikonomika-pepragmena-ths-kyvernhshs-kai-to-har.html