Δικαιολογητικά από μη αδειοδοτημένα συνεργεία, μεμονωμένοι τεχνικοί που δουλεύουν σε πυλωτές σπιτιών αλλά και επιτήδειοι ιδιοκτήτες συνεργείων και ΚΤΕΟ «συνεργάζονται» ώστε να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά για να περάσουν από Τεχνικό Έλεγχο παράνομες και επικίνδυνες εγκαταστάσεις συστημάτων υγραεριοκίνησης.
Το Newsauto.gr αποκαλύπτει όλη την κομπίνα όπως επίσης και για τις δεξαμενές υγραερίου «βόμβες» οι οποίες θα έπρεπε να αντικατασταθούν στην 10ετία από την ημερομηνία κατασκευής τους αλλά δυστυχώς με νέα πιστοποιητικά ανανεώνουν τη διάρκεια ζωής τους για ακόμη 10 έτη θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών!
Η τοποθέτηση συστήματος υγραερίου είναι μια πολύ σοβαρή διαδικασία, η οποία απαιτεί γνώσεις και εμπειρία, την οποία έχουν εκατοντάδες πιστοποιημένα συνεργεία και χιλιάδες τεχνικοί σε ολόκληρη την χώρα.
Το 2009 που επετράπη η μετατροπή οχημάτων με χρήση εναλλακτικών αερίων καυσίμων ασχολήθηκαν πάρα πολλά συνεργεία και τεχνικοί μιας και η ζήτηση ήταν πολύ πάρα πολύ μεγάλη και οι τοποθετήσεις τα πρώτα χρόνια ξεπερνούσαν και τις 30.000 οχήματα τον χρόνο.
Όλα τα εξαρτήματα και οι διαδικασίες τοποθέτησης αυτών στην χώρα μας ακολουθούν την οδηγία R67 των Ηνωμένων Εθνών και σίγουρα δεν μπορεί να είναι πατέντα κανενός τεχνίτη. Αυτό είναι κάτι που το πιστοποιούν τα ΚΤΕΟ, καθώς είναι αρμόδια να κάνουν τον τελικό ειδικό έλεγχο.
Η οδηγία R67 ορίζει πως οι δεξαμενές υγραερίου στα οχήματα πρέπει να αλλάζονται στα 10 χρόνια από την ημερομηνία κατασκευής της και όχι από την ημερομηνία τοποθέτησής της. Ναι σωστά διαβάσατε μετά από 10 χρόνια θα πρέπει να αλλαχθεί η δεξαμενή του υγραερίου για λόγους ασφαλείας και βέβαια να τονίσουμε ότι το κόστος αντικατάστασής της κυμαίνεται από 180 έως 250 ευρώ.
Η όλη απάτη έγκειται στο γεγονός πως ανυποψίαστοι καταναλωτές εμπιστεύονται συνεργεία για μετατροπή, τα οποία τις περισσότερες φορές διαφημίζουν την συγκεκριμένη υπηρεσία, ξεχνώντας να αναφέρουν ότι δεν έχουν την απαιτούμενη άδεια ή ότι αυτή δεν υπάρχει πια, διότι ο τεχνικός που την είχε, έχει αποχωρήσει.
Πως όμως τα συγκεκριμένα συνεργεία στέλνουν τα οχήματα αυτά στο ΚΤΕΟ για τον απαιτούμενο ειδικό έλεγχο μετά από εγκατάσταση ή μετά την αλλαγή δεξαμενής λόγω 10ετίας; Μα φυσικά με την βοήθεια αδειοδοτημένων συνεργείων «φαντασμάτων» τα οποία στην πραγματικότητα δεν υφίστανται ή στην καλύτερη περίπτωση φυτοζωούν και βλέπουν ως μόνη διέξοδο την παροχή πιστοποιητικών χωρίς να γίνει πρώτα κάποιος έλεγχος του αυτοκινήτου.
Δεν είναι λίγες οι φορές που τα πιστοποιητικά αυτά ταξιδεύουν ανά νομούς και δεν είναι λίγες οι φορές που οι ανυποψίαστοι πελάτες όταν το αντιληφθούν κινούνται νομικά προς τα αδειοδοτημένα συνεργεία «φαντάσματα».
Η συνεργασία των συγκεκριμένων ΚΤΕΟ με τα επικίνδυνα συνεργεία είναι άψογη και πολλές φορές είναι προς όφελος και των ΚΤΕΟ που δεν θέλουν να χαλάσουν χατίρι σε κανένα πελάτη και να λειτουργούν με αθέμιτο τρόπο φυσικά για το κέρδος.
Άλλωστε στην αγορά όλοι γνωρίζουν λίγο ή πολύ ποιοι μοιράζουν βεβαιώσεις χωρίς το όχημα να έχει επισκεφθεί κάποιο συνεργείο ή καλύπτουν κακοτεχνίες για να μην στενοχωρήσουν κανέναν. Επίσης γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει περίπτωση κάποιος οδηγός από την Πελοπόννησο να έκανε την τοποθέτηση στην Βόρεια Ελλάδα περνώντας από την Αττική στην οποία γίνονται πάνω από τις μισές τοποθετήσεις σε καθημερινή βάση.
Αυτό δυστυχώς γίνεται μόνο όταν το αυτοκίνητο υποστεί κάποια σημαντική βλάβη ή όπως πρώτοι σας αποκαλύπτουμε περνούν ΚΤΕΟ αυτοκίνητα με ληγμένες ή παραποιημένες ως προς την ημερομηνία κατασκευής δεξαμενές υγραερίου.
Όπως όλα τα πράγματα που λειτουργούν με μοναδικό τρόπο στην Ελλάδα έτσι και η αντικατάσταση των δεξαμενών υγραερίου φαίνεται ότι δεν είναι απαραίτητη σύμφωνα με το αποκλειστικό ρεπορτάζ του Newsauto.gr!
Ειδικότερα σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα που έχει το Newsauto.gr στην κατοχή του αποδεικνύεται ότι αλλάζουν οι δεξαμενές υγραερίου στην Αθήνα μόνο στα χαρτιά, σε συγκεκριμένα καταστήματα εμπορίας συστημάτων υγραεριοκίνησης τα οποία δίδουν σχετικές βεβαιώσεις ενώ η καταλληλόλητα των συστημάτων υγραεριοκίνησης πιστοποιείται από άλλα καταστήματα στην Βόρεια Ελλάδα!
Δηλαδή η αντικατάσταση μιας δεξαμενής υγραερίου περνά από τρία καταστήματα που απέχουν μεταξύ τους πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα. Αλλά προφανώς σε κανέναν ελεγκτή συγκεκριμένων ΚΤΕΟ δεν έκανε εντύπωση η παραπάνω διαδικασία και βέβαια τα οχήματα που φέρουν τις βεβαιώσεις περνούν κανονικά και από τον Τεχνικό Έλεγχο χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα…
Πάντως στελέχη από την αγορά υγραεριοκίνησης και αεριοκίνησης εφιστούν την προσοχή των ιδιοκτητών οχημάτων που κινούνται με τέτοια συστήματα ότι οι δεξαμενές πρέπει να αλλάζουν όποτε ορίζει η νομοθεσία και ο κατασκευαστής τους καθώς σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύουν άμεσα οι ίδιοι αλλά και οι επιβάτες καθώς ανά πάσα στιγμή μπορεί να προκληθεί διαρροή με άσχημες συνέπειες για το περιβάλλον και στις περισσότερες περιπτώσεις τρόμο για όλους τους κατόχους, διότι δεν γνωρίζουν τι συμβαίνει.
Δεξαμενές Υγραεριοκίνησης/LPG
Η Αντικατάσταση της Δεξαμενής Υγραερίου πρέπει να δηλώνεται σε ΚΤΕΟ επιλογής του ιδιοκτήτη (Ιδιωτικό ή Δημόσιο) μέσα σε διάστημα 30 ημερολογιακών ημερών από την αντικατάστασή της. Οι νόμιμες εταιρίες προσφέρουν όλα τα απαραίτητα Πιστοποιητικά της νέας Δεξαμενής στον κάτοχο του οχήματος για να προβεί κατόπιν (και μέσα σε 30 ημέρες) σε αυτή την δήλωση.
Τέλος με βάση την ενημέρωσή η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών είναι πολύ καλά ενημερωμένοι για αυτές τις μεμονωμένες, αλλά απαράδεκτες περιπτώσεις οι οποίες δυσφημούν τον κλάδο και είναι σε διαβούλευση με τους Συνδέσμους και Σωματεία που τον εκπροσωπούν για να δώσει με υπουργική απόφαση μια αποτελεσματική λύση.
Μέχρι όμως να γίνει όμως αυτό οι καταναλωτές να ζητούν την άδεια εγκατάστασης του συνεργείου πριν προβούν σε οποιαδήποτε εργασία ή να αναζητήσουν κάποιο συνεργείο του Σωματείου ΠΑΝΣΤΑ και του συνδέσμου ΣΕΚΟΕ, στα οποία όλα τα μέλη τους είναι αδειοδοτημένα και διαθέτουν επικαιροποιημένα δικαιολογητικά.
Τονίζεται ιδιαιτέρως, πως το παράβολο για τον Ειδικό Έλεγχο στο ΚΤΕΟ που κυμαίνεται (αναλόγως το ΚΤΕΟ που επιλέγει ο κάθε καταναλωτής) από 40 ευρώ έως 80 ευρώ.
Επίσης σύμφωνα με τη νομοθεσία η αντικατάσταση αφορά μόνο την Δεξαμενή και όχι τα παρελκόμενα αυτής (π.χ. Πολυβαλβίδα, Δείκτης Στάθμης, Βάσεις Στήριξης, κτλ). Για να δύναται να χρησιμοποιηθούν τα παρελκόμενα της Δεξαμενής, θα πρέπει η νέα Δεξαμενή να είναι ίδιας διάστασης (ύψος ή διάμετρος) με την προηγούμενη. Σε περίπτωση που ο κάτοχος επιθυμεί να αντικαταστήσει την παλιά του Δεξαμενή με νεότερη διαφορετικής διάστασης, υπάρχει η Extra χρέωση των παρελκόμενων που θα απαιτηθούν για την νέας διάστασης Δεξαμενής.
Δεξαμενές Φυσικού Αερίου – CNG
Σύμφωνα με τη νομοθεσία (Πρότυπο 110R) η Δεξαμενή CNG πρέπει να αντικαθίσταται με την συμπλήρωση 20 ετών από την κατασκευή της (επίσης όχι από την τοποθέτησή της όπως κακώς θεωρείται).
Η Διαδικασία Δήλωσης της Αντικατάστασης Δεξαμενής παραμένει η ίδια με την Διαδικασία που ακολουθείται στις Δηλώσεις Αντικατάστασης των Δεξαμενών Υγραεριοκίνησης/LPG.
Οι τιμές για τις δεξαμενές φυσικού αερίου επίσης κυμαίνονται ανάλογα με την χωρητικότητά τους και ξεκινούν από 500 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσουν ακόμη και τα 1.000 ευρώ.
Πηγή: newsauto