Τάξη σε όσους σκάβουν ανεξέλεγκτα και εκτελούν εργασίες σε πεζοδρόμια, πλατείες, πάρκα και σε δρόμους της Θεσσαλονίκης, προκαλώντας την ταλαιπωρία κατοίκων και οδηγών, ετοιμάζεται να βάλει ο δήμος με τη δημιουργία, για πρώτη φορά, κανονιστικής πράξης, όπου θα θεσπίζονται οι προδιαγραφές για τα έργα αλλά και πρόστιμα στους παραβάτες.
Η κανονιστική, η οποία θα τεθεί σε διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τις δημοτικές παρατάξεις του δήμου Θεσσαλονίκης, θα αφορά εργασίες σε οδοστρώματα, πεζόδρομους, ερείσματα και πεζοδρόμια οδών και λοιπούς κοινόχρηστους χώρους του δήμου από επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, οργανισμούς, νομικού ή φυσικού προσώπου.
Σκοπός είναι η αποφυγή δυσμενών επιδράσεων στην ασφάλεια της κυκλοφορίας, η δημιουργία συνθηκών για τη διατήρηση λειτουργίας των οδών, η διασφάλιση της δημόσιας υγείας, η διασφάλιση της ιδιωτικής και δημοτικής περιουσίας και η διατήρηση της αισθητικής εικόνας των οδών του δήμου.
Για τη χορήγηση άδειας για το σκάψιμο δρόμων θα πρέπει να υπάρχει συντονισμός των φορέων με τον δήμο Θεσσαλονίκης ώστε να σταματήσει το «ράβε-ξήλωνε», όπως δήλωσε στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 Fm» ο αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής του κεντρικού δήμου, Γιώργος Αβαρλής.
«Για πρώτη φορά στον δήμο Θεσσαλονίκης, η διοίκηση Ζέρβα αποφάσισε να φτιάξει ειδική κανονιστική για τα έργα που γίνονται σε όλους τους δρόμους της πόλης από επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας. Μέχρι τώρα ήταν ένα τοπίο θολό και άναρχο, όπου εμείς τη μία μέρα στρώναμε τον δρόμο και την άλλη μέρα τον ξήλωναν. Για πρώτη φορά θα μπουν πλαίσια και πρόστιμα», τόνισε χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος.
Με τη νέα κανονιστική, οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου για την εκτέλεση οποιουδήποτε έργου οδοποιίας, θα ενημερώνουν τους φορείς για τις προγραμματισμένες εργασίες τουλάχιστον έξι μήνες πριν από την εκτέλεσή τους. Από την πλευρά τους, οι φορείς που θα επιθυμούν να εκτελέσουν εργασίες εκσκαφής για εγκατάσταση δικτύων στους συγκεκριμένους δρόμους οφείλουν να υποβάλλουν τα σχετικά αιτήματα το αργότερο 60 ημερολογιακές ημέρες πριν την έναρξη των εργασιών.
Επίσης, θα υπάρχει ειδική πρόβλεψη για τις έκτακτες βλάβες. Πάντως, με την ολοκλήρωση των έργων από τους φορείς ο δήμος Θεσσαλονίκης θα κάνει τον «ελεγκτή», προκειμένου να διαπιστώνει εάν έχουν αποκατασταθεί οι τομές και εάν έχουν καθαριστεί και πλυθεί οι δρόμοι, ειδάλλως θα επιβάλλονται πρόστιμα.
«Αυτή τη στιγμή οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, μετά την ολοκλήρωση των έργων, παρατούν τα μπάζα σε ένα σημείο. Πλέον, θα δημιουργείται περίκλειστος χώρος όπου εκεί μόνο θα επιτρέπεται να αφήνουν τα υλικά που χρησιμοποιούν, τα οποία θα είναι υποχρεωμένοι να τα συγκεντρώσουν, να τα απομακρύνουν, στη συνέχεια να στρώσουν το δρόμο όπως τον παρέλαβαν, να τον καθαρίσουν και να τον πλύνουν», συμπλήρωσε ο κ. Αβαρλής.
Η κανονιστική, μετά τη διαβούλευση, θα περάσει από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και ακολούθως από το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης και υπολογίζεται πως έως το τέλος του φθινοπώρου θα τεθεί σε εφαρμογή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook